Εξωτερικά, το 4MOTION δεν εμφανίζει καμία αλλαγή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του.
H πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του Golf. Πόσο μάλλον την τετρακίνητη νεοαφιχθείσα εκδοχή που εφοδιάζεται με τον δίλιτρο FSI κινητήρα των 150 ίππων.
Με την εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης Haldex που συνδυάζεται πλέον με τον δίλιτρο FSΙ κινητήρα των 150 ίππων η Volkswagen δεν θέλησε να δημιουργήσει ένα εκρηκτικό τετρακίνητο αυτοκίνητο αλλά να παρουσιάσει ακόμα πιο έντονα τον υπερασφαλή του χαρακτήρα συνδυαζόμενο με καλές επιδόσεις. Εξωτερικά, το 4MOTION δεν εμφανίζει καμία αλλαγή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του, αν και προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με αμορτισέρ/ελατήρια που αυξάνουν την απόστασή του από το έδαφος κατά 20 χλστ. Στο εσωτερικό πάλι η εικόνα είναι η ίδια με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το πολύ καλό φινίρισμα να κερδίζουν τα θετικά σχόλια των επιβατών. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες, ωστόσο η τετρακίνηση (παρά το γεγονός ότι το σύστημα Haldex βρίσκεται πιο πίσω απ' ό,τι στο παρελθόν) περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια τους κατά 9 χλστ., ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι κατά 75 λίτρα μικρότερος από τον αντίστοιχο του δικίνητου Golf. Στο δρόμο το 4MOTION επιδεικνύει πολύ καλή συμπεριφορά ακόμα και με απενεργοποιημένο το ESP, με την τετρακίνηση να κάνει αισθητή την παρουσία της με άμεσο τρόπο κάθε φορά που το αυτοκίνητο τείνει να υποστρέψει. Οι επιδόσεις που προσδίδει ο 2λιτρος κινητήρας είναι καλές και παρουσιάζει καλή ελαστικότητα.
VW και τετρακίνηση
Το πρώτο σύστημα τετρακίνησης της Volkswagen εφοδίαζε το Golf του 1985 με την ονομασία Syncro. Το 1998 η Volkswagen σε συνεργασία με τη Haldex δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης που κατασκευάστηκε στη Σουηδία και εφοδίαζε την τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου ενώ πλέον η πέμπτη γενιά εφοδιάζεται με νέο σύστημα της Haldex, πιο εξελιγμένο.
4 ΜΟΤΙΟΝ
Το σύστημα Haldex δεύτερης γενιάς του Golf V 4MOTION αποτελείται από έναν πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή και στους δύο άξονες σε ποσοστό 50-50. Το σύστημα λαμβάνει πληροφορίες από το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας), το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), το EDS (ηλεκτρονικό σύστημα κλειδώματος του διαφορικού) και από αισθητήρες στους τροχούς, το πεντάλ του γκαζιού και τις στροφές του κινητήρα. Η δεύτερη γενιά του Haldex εφαρμόζει επιπλέον το σύστημα PreX, το οποίο προφορτίζει τον πίσω άξονα από την αρχική του κατάσταση με 10% της ροπής προσδίδοντάς του πιο άμεση εμπλοκή σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης. Τέλος, άλλο ένα θετικό στοιχείο του Ηaldex δεύτερης γενιάς είναι ότι το λάδι του αλλάζεται πλέον στα 60.000 χλμ. (έναντι των 30.000 χλμ. του Haldex πρώτης γενιάς) ενώ το φίλτρο του κάθε 4 χρόνια (έναντι 2 ετών του Haldex πρώτης γενιάς.