Η οδική συμπεριφορά του οχήματος συνεχίζει να είναι σπορτίφ και να προκαλεί ενθουσιασμό.
Το πρώτης γενιάς IS ήταν επιφορτισμένο με το καθήκον της διάδοσης του ονόματος Lexus στο νευραλγικής σημασίας και ευρύ κοινό της ανώτερης μεσαίας κατηγορίας. Το νέο μοντέλο στοχεύει πλέον στην παγίωση του ονόματος της φίρμας.
Το IS είναι το πιο προσιτό μοντέλο της Lexus. Είναι αυτό το οποίο πρώτο θα προσελκύσει το κοινό με γνώμονα το κόστος αγοράς. Ο ρόλος αυτός καθιστά το IS ίσως ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της εταιρείας ειδικά στην Ευρώπη. Νέο design Σχεδιαστικά υιοθετήθηκαν πιο λιτές αλλά πιο επιθετικές γραμμές. Είναι περισσότερα πλέον τα αιχμηρά στοιχεία τόσο σε ό,τι αφορά στα φωτιστικά σώματα, όσο και στους προφυλακτήρες. Συνολικά το όχημα έχει επηρεαστεί έως ένα βαθμό από το επίσης νέο GS που γνωρίσαμε πρόσφατα, όμως έχει λιγότερες καμπύλες και σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες (ενδεικτικά αναφέρουμε τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,27).
Τι μας άρεσε περισσότερο Η οδική συμπεριφορά του οχήματος συνεχίζει να είναι σπορτίφ και να προκαλεί ενθουσιασμό χάρη στην αρκετά σφικτή αλλά ισορροπημένη ρύθμιση της ανάρτησης και τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Το δε σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική πλέον υποβοήθηση συνεχίζει να είναι ακριβές και να φέρνει τον οδηγό κοντά στα τεκταινόμενα στο δρόμο. Ωστόσο, τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία κατά την κίνηση στο δρόμο είναι η ποιότητα της κύλισης και η φοβερή ησυχία που εξασφαλίζουν στο εσωτερικό η ηχομόνωση και η προηγμένη αεροδυναμική μελέτη.
Κινητήρες Με βασική επιλογή στα 2,5 λίτραΤο τωρινό IS διέθετε δίλιτρο ή τρίλιτρο κινητήρα (IS 200 και IS 300 αντίστοιχα) με εξακύλινδρα σε σειρά μηχανικά σύνολα. Η δεύτερη γενιά κινείται στη μέση και διαθέτει κινητήρα 2,5 λίτρων πάλι εξακύλινδρο αλλά σε V με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών (φωτό). Εξίσου εάν όχι περισσότερο πολιτισμένο το μοτέρ των 2.500 κ.εκ., αποδίδει 208 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (το δεύτερο διαθέτει και χειριστήρια στο τιμόνι). Η δεύτερη επιλογή είναι ένα σύνολο diesel 2,2 λίτρων (για πρώτη φορά σε ένα Lexus) με ισχύ 177 ίππων.
Εσωτερικό-Χώροι Καμία σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα στο απερχόμενο και το νέο IS σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό και το επίπεδο ποιότητας. Η σχεδίαση είναι πιο… ρευστή και λιγότερο συντηρητική ενώ μεγάλη είναι η βελτίωση στον τομέα των υλικών. Όμορφοι είναι οι συνδυασμοί των υλικών και καλή έδειξε να είναι η εργονομία. Κρίμα πάντως που εγκαταλείφθηκε (ή που δεν εξελίχθηκε) ο πίνακας οργάνων σε σχήμα ρολογιού με χρονογράφο προς όφελος ενός καντράν με γνώριμες ενδείξεις Optitron. Οι χώροι έδειξαν να είναι ικανοποιητικοί για επιβάτες αν και για αποσκευές ο ωφέλιμος όγκος που ανακοινώνεται είναι μικρότερος κατά 22 λίτρα (στα 378).
Αναρτήσεις Διπλά ψαλίδια διαθέτει πλέον μόνο η εμπρός ανάρτηση ενώ στην πίσω επιλέχθηκε ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων (φωτό). Η ρύθμιση αρχικά δείχνει πολύ σφικτή, όμως έπειτα από κάποια χλμ. ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι έχει επιτευχθεί μια αξιόλογη ισορροπία ανάμεσα στη δυναμική συμπεριφορά και την παροχή άνεσης.
Τεχνολογία Το νέο IS διαθέτει σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αερόσακο συνοδηγού δύο θαλάμων και φώτα bi-xenon… τα οποία στρίβουν. Ωστόσο, κορωνίδα των συστημάτων είναι το σύστημα Pre-Crash Safety (μόνο με αυτόματο κιβώτιο) το οποίο μέσω ενός ραντάρ και πολύπλοκων αναλύσεων αναγνωρίζει πότε μία σύγκρουση είναι αναπόφευκτη και ενεργοποιεί τους προεντατήρες και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης για να περιοριστούν οι δυσάρεστες συνέπειες.