ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2005
Αφιέρωμα
Το “μωσαϊκό” της Ευρώπης με ένα Οctavia5 4x4 150hp
Παρουσίαση: Skoda Octavia5 Combi 4x4 150hp
Το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε
Το Octavia5 σε όλες τις εκδόσεις είναι ένα συνολικά πολύ καλό αυτοκίνητο προβάλλοντας ως κύρια χαρακτηριστικά την άνεση, την υψηλή ποιότητα κατασκευής, τους μεγάλους χώρους και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Στην περίπτωση του Octavia5 Combi τα δύο από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της σειράς εντείνονται ακόμα περισσότερο και αυτά είναι οι μεγαλύτεροι χώροι και η οδική συμπεριφορά, η οποία πλέον μπορεί να χαρακτηριστεί δυναμική. Επιπλέον μέσω της τετρακίνησης αλλά και της μεγαλύτερης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 25 χλστ., αποκτά και ένα χαρακτήρα αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου. Ο συνδυασμός όλων αυτών των στοιχείων με τον δυνατό κινητήρα των 150 ίππων καθιστά το Octavia5 Combi ένα από τα πιο ιδανικά αυτοκίνητα για τις ανάγκες μιας οικογένειας χωρίς να περιορίζει τις διαθέσεις του οδηγού στη γρήγορη κίνηση και ακόμα περισσότερο προσφέροντας δυνατότητα και για εξερευνήσεις.
Υπέρ
Ποιότητα, χώροι, επιδόσεις, τετρακίνηση, φιλικότητα
Κατά
Aποκλειστική χρήση βενζίνης 98 οκτανίων
Κινητήρας 2,0 FSI
Ο δίλιτρος κινητήρας που εφοδιάζει το Octavia5 Combi αποδίδει 150 ίππους και κινεί σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.494 κιλών. Η ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και η γραμμική του απόδοση σε όλο το φάσμα περιστροφής του αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά λειτουργίας ενώ το κλειστής κλιμάκωσης κιβώτιο των 6 σχέσεων συντελεί στη ζωντάνια που επιδεικνύει ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης.
Ευθύβολο και σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες το αμάξωμα του Octavia5 Combi εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του.



Οδική συμπεριφορά: ¶νετο στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά του Octavia5 Combi 4x4 είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων ουδέτερη ενώ ακόμα και με απενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) η τετρακίνηση δεν επιτρέπει την εμφάνιση δυσάρεστων καταστάσεων. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα έχει τον πρώτο ρόλο στην αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, αφού το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το σύστημα διεύθυνσης εν συνεχεία συμπληρώνει την πολύ καλή εικόνα του Octavia5 στον τομέα μέσω της πολύ καλής αίσθησης και αμεσότητας που παρουσιάζει. Η ανάρτηση είναι πιο μαλακή από τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς, προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες.
Χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί εκτός δρόμου, μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε πατημένες χωμάτινες διαδρομές.
Ασφαλές στο πατημένο χώμα
Αν και οι εκτός δρόμου διαδρομές δεν είναι και ο κύριος λόγος ύπαρξης του τετρακίνητου Octavia, εκείνο θα κινηθεί με μεγάλη ευκολία σε πατημένα τμήματα αφού η τετρακίνηση και το ύψος του αμαξώματος το επιτρέπουν. Αντίθετα σε δύσκολα σημεία, η περιορισμένη διαδρομή της ανάρτησης δεν επιτρέπει την κίνηση αφού το αμάξωμα «βρίσκει» σχετικά εύκολα σε κάποιο εμπόδιο. Στην πίστα 4x4 συνολικά το Octavia5 4x4 Combi επέδειξε αρκετά καλή εικόνα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το σύστημα Haldex δεύτερης γενιάς μεταδίδει τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς υπό κανονικές συνθήκες, ωστόσο ανάλογα με την πρόσφυση η ροπή κατανέμεται και στους πίσω.
Σύστημα τετρακίνησης Haldex ΙΙ
Το σύστημα Haldex δεύτερης γενιάς που εφοδιάζει το Octavia5 Combi αποτελείται από έναν πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή και στους δύο άξονες σε ποσοστό 50-50. Το σύστημα λαμβάνει πληροφορίες από το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας), το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), το EDS (ηλεκτρονικό σύστημα κλειδώματος του διαφορικού) και από αισθητήρες στους τροχούς, το πεντάλ του γκαζιού και τις στροφές του κινητήρα. Η δεύτερη γενιά του Haldex εφαρμόζει επιπλέον το σύστημα PreX, το οποίο προφορτίζει τον πίσω άξονα από την αρχική του κατάσταση με 10% της ροπής προσδίδοντάς του πιο άμεση εμπλοκή σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης. Τέλος, άλλο ένα θετικό στοιχείο του Ηaldex δεύτερης γενιάς είναι ότι το λάδι του αλλάζεται πλέον στα 60.000 χλμ. (έναντι των 30.000 χλμ. του Haldex πρώτης γενιάς) ενώ το φίλτρο του κάθε 4 χρόνια (έναντι 2 ετών του Haldex πρώτης γενιάς).
Τα υλικά κατασκευής στο εσωτερικό είναι κορυφαίας ποιότητας και εμφανίζουν και καλή συναρμογή.
Εσωτερικό - Χώροι
Ο διάκοσμος στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευχάριστος με την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Η διχρωμία του ταμπλό παίζει και εκείνη καθοριστικό ρόλο στην όμορφη εικόνα του εσωτερικού ενώ από κει και ύστερα ο οδηγός θα εκτιμήσει την πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης και την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μαλακά και άνετα καθίσματα ενώ στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν έως και τρία άτομα μέσου ύψους χωρίς να χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις σε κανέναν τομέα.
Ο μεγάλος όγκος του χώρου αποσκευών (580 λίτρα) διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.
Χώρος αποσκευών
Ο χώρος αποσκευών του Octavia 5 Combi έχει όγκο 580 λίτρων, γεγονός που τον καθιστά επαρκή για τις μεταφορικές ανάγκες μιας πενταμελούς οικογένειας. Το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο αφού δεν εισέρχονται οι θόλοι μέσα σε αυτόν ενώ διαθέτει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και μεγάλο άνοιγμα εξυπηρετώντας με ευκολία τη φόρτωση μεγάλων σε όγκο αντικειμένων. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος αυξάνεται στα 2.620 λίτρα.
Ο δείκτης παθητικής ασφάλειας είναι καλός όπως προκύπτει από τη μέτρηση του Euro NCAP.
Παθητική ασφάλεια
Τόσο οι δομικές ενισχύσεις του αμαξώματος σε καίρια σημεία με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης όσο και το επίπεδο του εξοπλισμού ασφαλείας που περιλαμβάνει μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, καθιστούν τo Octavia5 ένα απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το Octavia5 έχει αποσπάσει τέσσερα αστέρια με βαθμολογία 27 βαθμών.
Η πλέον "γρήγορη" έκδοση του Octavia5, η RS με τον δίλιτρο κινητήρα των 200 ίππων, θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2006.

Skoda Octavia RS
Το Octavia5 RS, που θα κάνει την εμφάνισή της στη χώρα μας τον προσεχή Φεβρουάριο, εφοδιάζεται με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 200 ίππων. Aυτή η έκδοση του Octavia5 είναι η γρηγορότερη στην ιστορία της εταιρείας ενώ θα διατίθεται και στους δύο τύπους αμαξώματος του μοντέλου (5θυρο και Combi) προσδίδοντάς τους ανάλογες επιδόσεις (7,3 δλ και 7,5 δλ. αντίστοιχα για την επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 240 και 238 χλμ. αντίστοιχα.). Η σπορτίφ υπόσταση αυτής της έκδοσης προβάλλεται αρχικά από την εμφάνιση τόσο του αμαξώματος (αεροδυναμικά βοηθήματα, χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, 17ινστών ζάντες κ.λπ.) όσο και του εσωτερικού (μπάκετ καθίσματα, μεταλλικά πεντάλ κ.λπ.) ενώ στο δρόμο από την σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης.

 
 Οδοιπορικό στην Ευρώπη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Παρουσίαση: Skoda Octavia5 Combi 4x4 150hp
Ευρωπαϊκή πολυχρωμία...
100 xronia SKODA
Genova
Monaco
Barcelona
Clermont
Paris
Berlin
Prague
Vienna
Venecia