ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/1/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/1/2006
Test mtx
Fiat Croma 2,2
¶σπρο - Μαύρο τέλος: τα πράγματα είναι ένCroma
Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι επικεντρωμένος στις άνετες μετακινήσεις, τόσο από πλευράς χώρων, όσο και οδηγικού χαρακτήρα.
Με μια διαφορετική πρόταση στη μεγαλομεσαία κατηγορία, η Fiat προτείνει ένα αυτοκίνητο σε ανθρώπους, που, μεταξύ άσπρου και μαύρου, δε βλέπουν γκρι, αλλά Croma!
Αποχρώσεις ή αποστάσεις;
Με το Croma, η Fiat αποστασιοποιείται από τον κλασσικό ανταγωνισμό, κυνηγώντας μια κατηγορία αγοραστή, που ταλαντεύεται μεταξύ κλασικού στέισον βάγκον και πολυμορφικού. Υπενθυμίζουμε πως, δεν πρόκειται για την στέισον έκδοση κάποιου σεντάν, όπως θα περίμενε κανείς από το όνομα, που παραπέμπει στο παλαιότερο μεγάλο μοντέλο της Fiat. To Croma είναι μια διαφορετική πρόταση μετακίνησης, με επίκεντρο την άνεση, είτε αυτή προέρχεται από τους χώρους, είτε από τον τρόπο, που το αυτοκίνητο κυλάει και πατάει στο δρόμο.
Σχεδίαση
Σχεδιασμένο από το Giugiaro, το αυτοκίνητο διατηρεί το μακρύ εμπρός μέρος ενός σεντάν, αλλά καταλήγει σε ένα χάτσμπακ πίσω. Λόγω ρύγχους δεν είναι ενός όγκου και, λόγω ουράς, δεν είναι στέισον βάγκον. Είναι όμως αρκετά ψηλό και παρέχει τη ζητούμενη από πολλούς θέση "κυριαρχίας". Αισθητικά δεν προκαλεί, είναι όμως προσεγμένο στη λεπτομέρεια και αποπνέει μία ποιότητα.
Το Croma που μας άρεσε
• Μεγάλοι χώροι
• Ποιότητα κύλισης
• Ηχομόνωση καμπίνας
• Αίσθηση τιμονιού
• Ροπή κινητήρα
Το Croma που δε μας άρεσε
• Οριζόντια θέση τιμονιού
• Μέτρια ελκτική πρόσφυση
• Θέση κλειδιού εκκίνησης
• Χώρος κεφαλιών πίσω επιβατών
• ¶γνωστη για τα ελληνικά δεδομένα ιδέα προϊόντος
• Αραιή κλιμάκωση κιβωτίου ταχυτήτων
Το Croma του εσωτερικού
Παρά τις πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού, η τέλεια θέση δε βρίσκεται εύκολα, λόγω της οριζόντιας θέσης του τιμονιού.Η θέση του κλειδιού πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων προέρχεται από τον "ξάδελφο" Saab 9-3 και προβληματίζει ως προς την ασφάλεια, αφού εύκολα μπορεί να γυρίσει στη θέση off, ακόμη και εν κινήσει.Αντίστοιχα σοβαρή σχεδίαση βρίσκουμε και στο εσωτερικό, με καλά υλικά, αλλά με κάποια περιθώρια βελτίωσης στη συναρμογή. Το μαλακό ταμπλό πάντως φτάνει μέχρι το παρμπρίζ και το μόνο που προβληματίζει είναι το διακοσμητικό λακαριστό υλικό (εν είδει ξύλου), ως προς την αισθητική.
Οδηγώντας
Αν κάτι λείπει από το Croma είναι τα σπορ στοιχεία. Κάτι που όμως δεν απασχολεί τη λογική του αυτοκινήτου που εστιάζεται στην άνεση και στην ασφάλεια. Έτσι η ανάρτηση είναι μαλακή αν και με μικρές διαδρομές, ενώ δίνει στοιχεία πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς όμως να προβληματίζει. Το υψηλό προφίλ όμως του αυτοκινήτου το κάνει επιρρεπές στους πλευρικούς ανέμους, ενώ, αντίθετα, το χαμηλό προφίλ των ελαστικών δεν ταιριάζει με τον, κατά τα λοιπά, πολιτισμένο χαρακτήρα, με άμεσο αντίκτυπο στην άνεση. Στο όριο, το Croma είναι σχετικά ουδέτερo, με τάσεις, υποστροφής. Το -μη απενεργοποιούμενο ESP- συνδράμει αμέσως στη διόρθωση τους, ενώ με απότομες κινήσεις μπορεί κανείς να αποσταθεροποιήσει και τον πίσω άξονα. Γενικά πάντως, το αυτοκίνητο δεν προβληματίζει πουθενά, εκτός ίσως από τον τρόπο, που περνά τη δύναμη στην ολισθηρή ελληνική άσφαλτο (ειδικά με το αντισπίν απενεργοποιημένο).
Πολυμορφικό ή στέισον;
Η θέση οδήγησης, το ύψος του πατώματος αλλά και της οροφής δείχνουν προς την κατηγορία των πολυμορφικών, οι αυτές καθαυτές δυνατότητες όμως περιορίζονται στην ανάκλιση των πίσω καθισμάτων 60:40, στο διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών (500 λτ., και μέγιστο 1.610 λτ. με πεσμένα καθίσματα), με έξυπνο κάλυμμα και αποκορύφωμα το κάθισμα του συνοδηγού, με την πλάτη που πέφτει. Για επίπεδο χώρο φόρτωσης πάντως, στη μέγιστη διαρρύθμιση απαιτείται η αφαίρεση του (ενιαίου) πίσω καθίσματος, πράγμα όχι ιδιαίτερα πρακτικό.
Χώροι
Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα με πολύ καλό πλάτος και χώρο για τα γόνατα, ο "αέρας" για τα κεφάλια όμως είναι μάλλον λίγος, λόγω της κλίσης του ουρανού και της πίσω ηλιοροφής.
Κινητήρες-επιδόσεις
Το Croma είναι ακόμη ένα αυτοκίνητο, που στερείται τα βασικά του μηχανικά σύνολα, αυτά του πετρελαίου, για την Ελλάδα. Ο μεγάλος βενζινοκινητήρας 2,2 λίτρα με 146 δυναμομετρημένους ίππους λειτουργεί πολιτισμένα και κινεί το βαρύ Croma ικανοποιητικά για την κατηγορία, όχι όμως και για τη χωρητικότητά του. Ενώ έχει αρκετή ροπή χαμηλά, δεν είναι ιδιαίτερα ελαστικός και σε συνδυασμό με τη μακριά κλιμάκωση, επιτυγχάνει απλά αξιοπρεπείς επιδόσεις.
Συμπέρασμα
To νέο Fiat Croma μας αφήνει με λίγα αρνητικά σχόλια ως προς την υλοποίηση, μας προβληματίζει όμως ως ιδέα. Ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, στέισον βάγκον και πολυμορφικό, με μάλλον συντηρητικά σχεδιαστικά στοιχεία και με ελλειπή γκάμα κινητήρων (λόγω πετρελαιοκίνησης), καλύπτει μεν όλους τους επιμέρους τομείς (και ειδικά αυτόν της άνεσης) ικανοποιητικά, αφήνει ένα ερωτηματικό ως προς το κοινό, ειδικά στην Ελλάδα, στο οποίο απευθύνεται.