Ευχάριστο, ασφαλές και με σπορτιφ γονίδια, το νέο Civic, κερδίζει τον οδηγό από τα πρώτα κιόλας μέτρα.
Το νέο Civic μοιάζει με ένα όχημα, που μόλις έφθασε στη Γη… από κάποιο άλλο πλανήτη. Ξεχωριστό, ιδιαίτερο, με έντονη προσωπικότητα, είναι αναμφισβήτητα η πιο φουτουριστική πρόταση αυτή τη στιγμή στη μικρομεσαία κατηγορία. Τίθεται, όμως, ένα ερώτημα: Είναι το ίδιο "ξεχωριστό" και στους υπόλοιπους τομείς, ούτως ώστε να ανατρέψει τα υπάρχοντα δεδομένα στο segment;
To Civic, δε θα ήταν υπερβολή, εάν το χαρακτηρίζαμε ως το "βαρύ πυροβολικό" της Honda. Είναι το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της εταιρείας παγκοσμίως, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 16 εκ. οχήματα, σε 33 χρόνια παρουσίας. Μιλάμε, δηλαδή, για ποσοστό που αντιστοιχεί στο 30% των συνολικών πωλήσεων της Honda, στο αντίστοιχο διάστημα. Η νέα, 8η κατά σειρά γενιά του μοντέλου… επιστρέφει στη Γη με ένα και μοναδικό στόχο: Την επαναφορά του μοντέλου σε τροχιά τίτλων! Συναίσθημα, χρηστικότητα, τεχνολογία… … ή αλλιώς Honda Civic! Οι τρεις αυτές λέξεις δίνουν με τον καλύτερο τρόπο το "στίγμα" του νέου μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας. Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, τα λόγια πιστεύουμε πως είναι περιττά: Απλά, αρκεί μια βόλτα με το νέο Civic και θα νιώσεις, όπως θα ένιωθε ένας εξωγήινος, εάν βρισκόταν στη Γη! Με όλα τα βλέμματα στραμμένα πάνω του! Μπράβο στο σχεδιαστικό team της Honda, γιατί κατάφερε να δημιουργήσει και να "βγάλει" στην παραγωγή, τη δεδομένη χρονική στιγμή, ένα μοντέλο τόσο ξεχωριστό και "ψαγμένο", που άνετα θα μπορούσε να αποτελέσει και μελλοντικό πρότζεκτ, της επόμενης δεκαετίας ίσως.Έξυπνες και πρωτοποριακές ιδέες, όμως, συναντάμε και στο εσωτερικό. Παρ' ότι η νέα γενιά του Civic είναι μικρότερη σε μήκος και ύψος από την προηγούμενη, αυτό σε καμία περίπτωση δεν έχει αντίκτυπο στους διαθέσιμους χώρους. Αντιθέτως, χάρη στη μεταφορά του δοχείου καυσίμων κάτω από τα εμπρός καθίσματα, απελευθερώθηκε χώρος για τους πίσω επιβάτες, δίνοντας έτσι μεγάλες δυνατότητες αναδίπλωσης των καθισμάτων και χρηστικότητας στην καμπίνα. Βέβαια, κάτω από το "προκλητικό" περίβλημα, κρύβεται ένα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο, που φέρει τη σφραγίδα του ονόματος "Honda". Μοναδικό σημείο μομφής, η επιλογή συμβατικών αναρτήσεων (Γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), που αν και ιδιαίτερα προσεγμένες και εξελιγμένες στα σημεία, δε συμβαδίζουν με το γενικότερο πνεύμα της κατασκευής. Ωραίο είναι, αλλά πόσο κάνει; Πόσοοοοο; Τελικά καθετί ωραίο και ξεχωριστό σε αυτή τη ζωή κοστίζει. Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν περιμέναμε πως το νέο Civic, όσο ξεχωριστό, όσο όμορφο και αν είναι, θα "ξέφευγε" τόσο πολύ τιμολογιακά. Η τιμή της βασικής έκδοσης (Base) των 1,4 λτ. στοιχίζει 17.990 ευρώ (!!!), δίχως να περιλαμβάνει ράδιο - cd και κλιματισμό (διαθέτει 6 αερόσακους, ABS, EBD, VSA και ηλεκτρικά παράθυρα οδηγού - συνοδηγού). Στα ίδια κυβικά, το Civic διατίθεται σε άλλες δυο εκδόσεις (Comfort και Sport), οι οποίες κοστίζουν 18.490 και 18.990 ευρώ, αντίστοιχα. Για τα 1,8 λτ. η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 22.490 ευρώ (έκδοση Sport), η "ενδιάμεση" 23.290 ευρώ (έκδοση Sport με γυάλινη οροφή), ενώ η πιο ακριβή (έκδοση Executive) κοστίζει 24.490 ευρώ. Μας άρεσε Ο φουτουριστικός σχεδιασμός, η εντυπωσιακή εικόνα στο εσωτερικό, ο μεγάλος χώρος αποσκευών, το σπορτίφ στήσιμο του αυτοκινήτου, η χαμηλή κατανάλωση, η θέση οδήγησης. Δε μας άρεσε Η περιορισμένη στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου ορατότητα, η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, οι ασθενείς επιδόσεις του 1.400άρη κινητήρα, η ηχομόνωση του οχήματος. Μακάρι… να υπήρχε και μια ενδιάμεση έκδοση, με ένα μηχανικό σύνολο 1,6 λτ.