Διαβάστηκε από 4978αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/10/2006
H εικόνα του νέου Epica, συνολικά, είναι πολύ πιο σύγχρονη και αποδεκτή, σε σύγκριση πάντα με του Evanda.
Με όμορφο παρουσιαστικό, ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής αλλά και καλούς χώρους, το Epica της Chevrolet (Europe) είναι μια τίμια πρόταση για όποιον επιθυμεί ένα μεγάλο σεντάν, στα λεφτά όμως ενός μεσαίου οχήματος…
Η Chevrolet (Europe) ρίχνει στην ελληνική αγορά ένα ακόμη νέο μοντέλο, στοχεύοντας στη βελτίωση της εικόνας των αυτοκινήτων της τόσο σχεδιαστικά, όσο και στους υπόλοιπους τομείς.
Στο προηγούμενο τεύχος μας, είχατε την ευκαιρία να διαβάσετε τη δοκιμή του Captiva, τη νέα πρόταση της εταιρείας για την κατηγορία των ελευθέρου χρόνου οχημάτων.
Σε αυτό το τεύχος αξιολογούμε το ολοκαίνουργιο Epica. Τον εκπρόσωπο, δηλαδή, της Chevrolet (Europe) στο segment των μεγάλων οχημάτων. Εάν βέβαια το προτιμάτε και αλλιώς, τον αντικαταστάτη του Evanda…
Συνολικά….
Το νέο Epica ως σύνολο διακρίνεται για το πολύ πιο όμορφο σχεδιασμό του -συγκριτικά πάντα με το Evanda- ενώ και το αυξημένο μήκος του (+34 χλστ., 4.804 χλστ.) συμβάλλει στην εικόνα ενός οχήματος μεγάλης κατηγορίας. Βέβαια, κύριο χαρακτηριστικό της νέας γενιάς δεν είναι μόνο η πιο αποδεκτή εμφάνιση, αλλά η αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής στο εσωτερικό. Ο διάκοσμος του Epica έχει σαφώς πιο καλά υλικά και αναμφισβήτητα πιο "πολυτελή" υπόσταση σε σχέση με το Evanda. Από τεχνικής σκοπιάς τώρα, μην περιμένετε μεγάλες αλλαγές. Σίγουρα η προσθήκη των νέων εν σειρά 6κύλινδρων μηχανικών συνόλων των 2,0 και 2,5 λτ. κάνει τη διαφορά στη νέα version, αλλά τόσο τα κιβώτια (εξαιρουμένου του νέου 5τάχυτου αυτόματου), όσο και η ανάρτηση παραμένουν ως είχαν. Για τη μεν ανάρτηση τα σχόλια είναι θετικά, καθώς η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες είναι υψηλού επιπέδου, για τα δε κιβώτια, όμως, είναι σίγουρο -τουλάχιστον όσον αφορά στο μηχανικό 5άρι που δοκιμάσαμε- ότι χρειάζονται βελτίωση.
Ο "άσσος"…
Όπλο του νέου Epica, πέρα από τους άνετους χώρους και το πιο σύγχρονο σχεδιασμό του αμαξώματος, είναι δίχως αμφιβολία η τιμή αγοράς του.
Τα 23.600 ευρώ, που απαιτούνται για την απόκτηση της βασικής έκδοσης των 2,0 λτ. (142 εργοστασιακών ίππων), με πληρέστατο μάλιστα εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δεν είναι σύνηθες φαινόμενο, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε οχήματα της μεγάλης κατηγορίας. Αντίθετα, θα λέγαμε πως η εν λόγω τιμή μάλλον… γλυκοκοιτάζει μοντέλα του μεσαίου segment. Όπως και να' χει πάντως, πρόκειται για μια τίμια πρόταση και σίγουρα συμφέρουσα συνολικά.
Κινητήρας
Η έκδοση του Epica, που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής, έφερε κάτω από το καπό της το νέο 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 2,0 λτ., απόδοσης 142 εργοστασιακών ίππων. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι ικανό να κινήσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα το αμάξωμα σε ένα μεγάλο ταξίδι, διατηρώντας με άνεση ταχύτητες κοντά στα 150 χλμ./ώρα και μάλιστα με σχετικά χαμηλά επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Στην πόλη τώρα, τα 187 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. επαρκούν για μην προβαίνει ο οδηγός σε συνεχείς εναλλαγές σχέσεων. ¶λλωστε, και το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων δεν αρέσκεται σε γρήγορα ανεβάσματα ή κατεβάσματα, καθώς δεν εμφανίζει και το καλύτερο κούμπωμα, προσφέροντας συγχρόνως στα χέρια του οδηγού και μια "λαστιχένια" αίσθηση. Επίσης, δε μείναμε ικανοποιημένοι από την πολύ μακριά διαδρομή του συμπλέκτη και την πολύ μαλακή αίσθησή του.
Σε σχέση με το παρελθόν…
Σχεδιαστικά, όπως προαναφέραμε, πιστεύουμε πως η εικόνα του νέου Epica, συνολικά, είναι πολύ πιο σύγχρονη και αποδεκτή, σε σύγκριση πάντα με του Evanda. Ποιοτικά η αναβάθμιση είναι εμφανής, γεγονός που γίνεται μάλιστα αντιληπτό από την πρώτη κιόλας επαφή, με τα υλικά που κοσμούν την καμπίνα των επιβατών. Ας δούμε, όμως, ορισμένες μικρές αλλά σίγουρα ενδιαφέρουσες συγκρίσεις μεταξύ Epica και Evanda.
Epica VS Evanda Μήκος: 4.804 vs 4.770 /+34 χλστ.
Πλάτος: 1.807 vs 1.815 /-8 χλστ.
Ύψος: 1.449 vs 1.440 /+9 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.700 χλστ. (όμοιο)
Χώρος απ.: 435 λτ. vs 420 / +15 λτ.
Κινητήρες: 2,0 - 2,4 λτ. vs 2,0 λτ.
Απόδοσης: 142 - 157 vs 130 /+12 ίπποι