Διαβάστηκε από 6114αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/10/2006
Όχι όμως και σβέλτα. Το μεγάλο βάρος φαίνεται παντού. Το ψηλό κέντρο βάρους επίσης δεν κρύβεται. Ακόμη και στη Sport θέση της αερανάρτησης, κλίσεις στις στροφές υπάρχουν. Τουλάχιστον δεν τρομάζουν. Ιδανικά στους ελληνικούς στενούς και στριφτούς δρόμους θα την άφηνες στο Sport, η κύλιση όμως πάσχει στο "ανάγλυφο" του οδοστρώματος και τελικά γυρίζεις πάλι σε Comfort. Στις ανοιχτές καμπές, το μεγάλο μεταξόνιο δείχνει τα προσόντα του, ενώ, παρά την απροθυμία του, λόγω και τετρακίνησης, στα κλειστά κομμάτια τελικά προσαρμόζεται και στρίβει χωρίς ίχνος απόκλισης. "Υποστροφή" και "υπερστροφή" είναι λέξεις εξίσου άγνωστες στην R, όσο και η "τοποθέτηση", το "φλικάρισμα" και το "ανάποδο τιμόνι".
Κινητήρας - Επιδόσεις
Με όσους επιβάτες και αν κινείται πάντως η R-Class, ταξιδεύει το ίδιο. Τα 2.350 κιλά της κάνουν το ωφέλιμο φορτίο της συγκριτικά αμελητέο. Παρά ταύτα, ακόμη και με τον μικρό V6 των 3,5 λίτρων, η R επιταχύνει σε 8,5 δλ. μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και ας έχει τη μακρύτερη έκδοση του κατά τα άλλα εκπληκτικού 7G-Tronic 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Πράγμα, που θα περίμενε κανείς να "σκοτώνει" τις ρεπρίζ, αντίθετα με kickdown στα 4,9 δλ. και 6,2 δλ. για τα 60-80 και 80-120, η R κινείται γρήγορα.
¶νεση
Ούτε το μεταξόνιο, ούτε η τετρακίνηση, ούτε το κιβώτιο πάντως σου το κρύβουν. Δεν πρόκειται για οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Θα το απολαύσεις για πολλά πράγματα, αλλά όχι για τη συγκίνηση που σου δίνει οδηγώντας το. Μπορεί η Mercedes να αναφέρει τη λέξη "Sport" που και που στην ίδια πρόταση με την R-Class, το έχει κάνει όμως αρκετά προσεκτικά και χωρίς να παραπλανεί ως προς τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Όχι άδικα. Η R-Class θα μεταφέρει εσένα και την οικογένειά σου άνετα, ήσυχα, ξεκούραστα και απροβλημάτιστα παντού και θα χαίρεσαι που έφτασες ατσαλάκωτος και φρέσκος στον προορισμό σου, τόσο που δε θα θες να βγεις από μέσα. Είναι αυτοκίνητο που δε σε αναζωογονεί, αλλά σε συντηρεί σε καλή κατάσταση.
Η συναρμογή όμως, αλλά και ο τρόπος που (δεν) κλείνουν οι πόρτες αφήνει τα μοναδικά αρνητικά σχόλια για το αυτοκίνητο.
Δεν είναι λίγες οι φορές που θα συλλάβεις τον εαυτό σου στην αρχή της διασταύρωσης να ανοίγεσαι σαν να οδηγείς φορτηγό. Το μεταξόνιο πάντως δεν αφήνει περιθώρια για στενές μανούβρες.