Διαβάστηκε από 6794αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/12/2006
Ο τίτλος της πιο γρήγορης σκληρής αναδιπλούμενης οροφής στην κατηγορία ανήκει στο "Mazda MX-5 Roadster Coupe".
Εκσυγχρονισμός… Ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές της μόδας, το MX-5 αποκτά -και αυτό με τη σειρά του- σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Εκσυγχρονισμός ή μήπως κίνηση, που "επεβλήθη" κατά κάποιον τρόπο από τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού;
Εσωτερικό - Χώροι Η εικόνα στο εσωτερικό του νέου MX-5 Roadster Coupe δε διαφοροποιείται ούτε σχεδιαστικά, ούτε βέβαια σε επίπεδο ποιότητας από τη soft top έκδοση. Η εμφάνιση παραμένει σύγχρονη και με αρκετά ρετρό στοιχεία στο σχεδιασμός της, ενώ και τα υλικά, αν και σκληρά στην αφή, ικανοποιούν με την ποιότητά τους. Ίδιοι παραμένουν και οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές. Η χρήση της σκληρής οροφής δεν επηρέασε το χώρο φόρτωσης, ο όγκος του οποίου διατηρήθηκε στα 150 λτ. Αυτό έχει επιτευχθεί, χάρη στην τοποθέτηση της οροφής πίσω -στην ουσία- από τα κεφάλια των δύο επιβατών και όχι στο χώρο φόρτωσης.
Οδική Συμπεριφορά Και στην κουπέ - κάμπριο έκδοση του MX-5, η φιλοσοφία παραμένει η ίδια: Jinba Ittai! Ή αλλιώς; Ο οδηγός και η απόλαυση που πρέπει να λαμβάνει από το όχημά του. Διαφορές, λοιπόν, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς μην περιμένετε ανάμεσα στη soft top και στην κουπέ - κάμπριο έκδοση. Παιχνιδιάρικο, άνετο, τέλεια ζυγισμένο, με πολιτισμένες αντιδράσεις και με στιβαρότητα πλαισίου, που θα τη ζήλευαν πολλά ακριβότερα και μεγαλύτερα αυτοκίνητα, το MX-5 Roadster Coupe χαρίζει ατέλειωτες ώρες οδηγικής ευχαρίστησης στο πλήρωμά του. Βέβαια, στην κουπέ - κάμπριο έκδοση, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ένα κλικ πιο σφιχτή, αφού στο αμάξωμα προστέθηκαν 37 κιλά επιπλέον βάρους, που -πιστέψτε μας, όμως!- στο δρόμο δε φαίνονται πουθενά! Αυτό όμως που θα θέλαμε σίγουρα, θα ήταν το μπλοκέ διαφορικό και στην έκδοση των 1,8 λτ., γιατί πραγματικά η ύπαρξή του (στο 2,0 λτ., π.χ) κάνει τη διαφορά.
Έχει ο καιρός γυρίσματα… και ο πελάτης πάντα δίκιο! Ποιος θα το φανταζόταν άλλωστε παλιότερα, ότι και το διθέσιο ρόουντστερ της ιαπωνικής εταιρείας θα ακολουθούσε τις σύγχρονες επιταγές της μόδας και θα πρόσθετε στην γκάμα του και μια έκδοση, με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή; Κι όμως… Λίγο η ανάγκη για μεγαλύτερη άνεση και πρακτικότητα, αλλά πολύ περισσότερο οι συνεχώς αυξανόμενες τάσεις, που εμφανίζει αυτή η κατηγορία (το 1996 στην ευρωπαϊκή αγορά διατέθηκαν μόλις 3.410 κουπέ - κάμπριο αυτοκίνητα, ενώ το 2006 167.000) ώθησαν τους ανθρώπους της Mazda στη δημιουργία και της Roadster - Coupe έκδοσης του MX-5. Κίνηση… "ματ" Η ιαπωνική φίρμα όμως έκανε την κίνηση "ματ", διαχωρίζοντας τη θέση της από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Τι εννοούμε; Πως το ΜΧ-5 Roadster Coupe μπορεί να διαθέτει και αυτό σκληρή οροφή, είναι όμως η πιο "γρήγορη" στην κατηγορία (χρόνος αναδίπλωσης 12 δλ.), δεν αλλοιώνει αισθητικά το όχημα (αντίθετα, πιστεύουμε ότι του ταιριάζει απόλυτα), ενώ δεν παύει να του προσφέρει και την ίδια απολαυστική οδική συμπεριφορά με αυτήν που έχουμε συνηθίσει στη "μαλακή" έκδοση. Στο ψητό… Πόσα χρήματα παραπάνω όμως κοστίζει η κουπέ - κάμπριο έκδοση από τις απλές version; Αξίζει πραγματικά τα λεφτά της; Τέτοια ερωτήματα σίγουρα απασχολούν όλους όσους σκέφτονται την απόκτηση του MX-5 Roadster-Coupe. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπολογίζετε, πως η διαφορά ανάμεσα στις εκδόσεις με την ονομασία "Mid" (τόσο με μαλακή οροφή, όσο και με σκληρή) στα 1,8 λτ. είναι 3.000 ευρώ. Λογική τιμή, εάν αναλογιστούμε κιόλας, πως τόσο στοίχιζε το εργοστασιακό hard top -χωρίς μάλιστα τη βαφή- στη 2η γενιά. ¶ρα; ¶ρα, ο μόνος ίσως ανασταλτικός παράγοντας για τη μη αγορά του "CC" ΜΧ-5, αφορά στους "συντηρητικούς" οπαδούς, δηλαδή σε όλους εκείνους, που παραμένουν πιστοί θαυμαστές της ρετρό λύσης, που ακούει στο όνομα… "υφασμάτινη οροφή"! Μας άρεσε Το πλσίσιο, η ανάρτηση, ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας της κατασκευής, η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή Δεν μας άρεσε Η απουσία του μπλοκέ διαφορικού στην έκδοση των 1,8 λτ.
φωτό 1
φωτό 2
φωτό 3
φωτό 4
φωτό 5. Οροφή Ο χρόνος που απαιτείται για την αναδίπλωσή της είναι μόλις 12 δλ.! Κατασκευασμένη από ειδικό πλαστικό (fibre/plastic), προσθέτει μόλις 18 κιλά επιπλέον βάρους στο αμάξωμα. Για τη λειτουργία της χρησιμοποιεί 4 ηλεκτρικά μοτέρ (δύο σε κάθε πλευρά). Όσον αφορά τώρα στη διαδικασία αναδίπλωσης, απαιτείται από εσάς να απαγκιστρώσετε το κεντρικό "κλιπ", ακολούθως να πατήσετε το ειδικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα (φωτό 1 - 2) και έπειτα τα τρία τμήματα της οροφής μεταφέρονται πίσω από τα κεφάλια των δύο επιβατών (φωτό 3,4,5). Με τη χρήση της σκληρής οροφής αξίζει να σημειώσουμε, πως η καμπίνα του νέου MX-5 είναι σαφώς πιο ήσυχη, κυρίως στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με υψηλές ταχύτητες.