Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2007
Παρουσίαση
Τεχνολογία Vehicle 2 Vehicle από GM
Μαγική … “επικοινωνία”
Διαβάστηκε από 465 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/3/2007
Ο οδηγός ειδοποιείται τόσο ηχητικά, όσο και μέσω την οθόνης πληροφόρησης.
Με γνώμονα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η General Motors, σε συνεργασία με αρκετούς ακόμα φορείς (Ε.Ε, λοιπούς κατασκευαστές και πανεπιστήμια), ανέπτυξε το σύστημα επικοινωνίας Vehicle 2 Vehicle "V2V" (Όχημα με όχημα), το οποίο και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά.
Η επιπλέον "αίσθηση"…
Για οχήματα με… 6η αίσθηση κάνουν λόγο οι άνθρωποι της GΜ και μάλλον δεν έχουν άδικο! Με τη χρήση ασύρματου δικτύου (wireless LAN), ενός δέκτη GPS (χωρίς χάρτες) αλλά και ενός μικρού επεξεργαστή, το σύστημα V2V επισημαίνει τη θέση του αυτοκινήτου και επικοινωνεί στα άλλα οχήματα, που βρίσκονται στην περιοχή, κρίσιμες και επικίνδυνες καταστάσεις, καθώς και τις ακριβείς συνθήκες αυτών, προκειμένου να ενημερώνονται οι οδηγοί τους.
Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να φανεί χρήσιμο;
Στην πίστα της Pirelli στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι τη λειτουργία του συστήματος. Οι εφαρμογές του V2V στην καθημερινότητα χωρίζονται ουσιαστικά σε 6 περιπτώσεις. Ας δούμε τι κάνει το σύστημα σε κάθε μία από αυτές:
1. Σταματημένο όχημα μπροστά.
Σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο είναι σταματημένο ή κινείται πολύ αργά, ακόμα και αν δεν υπάρχει άμεση περίπτωση σύγκρουσης, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό που πλησιάζει, πριν και από την οπτική επαφή.
2. Προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Μέσω της ενεργοποίησης των αλάρμ σε απότομο φρενάρισμα, όπως σε περίπτωση που αυτό γίνει στην αρχή ενός μποτιλιαρίσματος, ειδοποιούνται αυτόματα τα οχήματα που έπονται, ώστε να ακινητοποιηθούν εγκαίρως.
3. Τυφλό σημείο.
Στην περίπτωση που το όχημα θέλει να αλλάξει λωρίδα και ένα δεύτερο κινείται πλάι του, αλλά σε σημείο που δεν είναι ορατό από τους καθρέφτες του οδηγού το σύστημα ειδοποιεί με φωτεινή και ηχητική ένδειξη και δονεί το κάθισμα .

4. Ειδοποίηση για όχημα έκτακτης ανάγκης.
Το σύστημα παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τη θέση οχήματος έκτακτης ανάγκης που βρίσκεται στην περιοχή, διευκολύνοντας -για παράδειγμα- τη διέλευση νοσοκομειακών και άλλων παρόμοιων οχημάτων.

5. Ειδοποίηση για οδικά έργα.
Το V2V ενημερώνει τον οδηγό τόσο για την έκταση των έργων, όσο και για την ταχύτητα που θα πρέπει να διατηρήσει το όχημα, ώστε να κινηθεί με ασφάλεια.

6. Προειδοποίηση σύγκρουσης σε διασταύρωση.
Πλησιάζοντας σε διασταύρωση, τα αυτοκίνητα επικοινωνούν μεταξύ τους πριν την οπτική επαφή. Και οι δύο οδηγοί ειδοποιούνται εγκαίρως, και αν το σύστημα αντιληφθεί πως η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, αναλαμβάνει να φρενάρει τα αυτοκίνητα ανάλογα τις συνθήκες (περίπου για ένα δευτερόλεπτο).
Και πώς ειδοποιείται ο οδηγός;
Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός ειδοποιείται με ηχητικό σήμα αλλά και με δόνηση στο κάθισμα (στα πλευρά του καθίσματος, ανάλογα με την πλευρά που βρίσκεται ο κίνδυνος ή σε ολόκληρο το κάθισμα). Εν τω μεταξύ, στα Saab 9-3, Cadillac STS-V και Opel Signum που οδηγήσαμε, τα μηνύματα του συστήματος προβάλλονται παράλληλα στην οθόνη πληροφόρησης του οδηγού στην κεντρική κονσόλα, ενώ στο Chevrolet Epica προβάλλονται μόνο στο επάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού. Η ύπαρξη της οθόνης στην κονσόλα είναι σίγουρα καλύτερη μέθοδος, αφού επιτρέπει στο σύστημα να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες ανά περίπτωση (απόσταση, ταχύτητα και τον ακριβή κίνδυνο που διατρέχει το όχημα). Από την άλλη, η μικρή οθόνη στη στεφάνη του τιμονιού δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού, αλλά υστερεί αναφορικά με τον αριθμό των πληροφοριών.
Σε στάδιο ανάπτυξης
Ο Χορστ Βίκερ, υπεύθυνος για την ανάπτυξη της τεχνολογίας σε συνεργασία με την GM, τόνισε στο AutoTρίτη πως, παρά το ότι το σύστημα λειτουργεί ήδη, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ώστε να περάσει στην παραγωγή.
Η ανάπτυξη του V2V βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο οι άνθρωποι της GM έχουν ακόμη δρόμο για να το ολοκληρώσουν. Αρχικά σκοπεύουν να το κάνουν πιο χρηστικό και κυρίως να προσαρμόσουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν τον εκάστοτε κίνδυνο στον οδηγό. Το ηχητικό σήμα, για παράδειγμα, θα είναι αρκετά ενοχλητικό στην πόλη, αφού εκεί οι κίνδυνοι βρίσκονται παντού. Για την ανάπτυξη του V2V και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της "κοινοπραξίας" Car2Car Communication Consor-tium και του Project Willwarn, η GM συνεργάζεται στενά με τους περισσότερους Ευρωπαίους -και μη- κατασκευαστές (Fiat, Renault, Audi, VW, BMW, DaimlerChrysler, Ford, Τοyota, Νissan κ.λ.π.). Ο βασικός στόχος είναι, αφού το σύστημα τελειοποιηθεί, να γίνει συμβατό με τα συστήματα όλων των κατασκευαστών, ώστε να περάσει στην παραγωγή κάποια στιγμή μέχρι το 2015.