Διαβάστηκε από 2527αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/4/2007
Πιο συμπαγές, πιο σπορ και πιο ικανό
για εκτός δρόμου "περπατήματα", το 3008 της φωτό με τον κωδικό "Τ84" θα επιχειρήσει ένα συνδυασμό ανάμεσα σε πενταθέσιο πολυχρηστικό και SUV.
Με αρκετή καθυστέρηση σε σχέση με τον ευρύ, το συγγενικό και -ακόμη χειρότερα- τον ομοεθνή ανταγωνισμό, η Peugeot θα λανσάρει μικρομεσαίο πολυχρηστικό ενός όγκου. Αναγκαστικά η γαλλική εταιρεία πρέπει να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Και φαίνεται ότι θα το κάνει.
Εδώ και καιρό γνωρίζαμε ότι η Peugeot, χρησιμοποιώντας ως βάση το επόμενο χάτσμπακ μικρομεσαίο της, το 308, θέλει να λανσάρει και ένα πολυχρηστικό μοντέλο, με τετρακίνηση και χαρακτηριστικά SUV και πιθανή ονομασία "3008".
Πρόκειται για μια πρόταση, που ανάλογή της δεν είχε να επιδείξει σε αυτή την κλάση μεγέθους η Peugeot μέχρι τώρα.
¶λμα εις διπλούν
Το σχέδιο της Peugeot είναι διπλό και αναπτύσσεται ως εξής: θα υπάρξει, λοιπόν, ένα 3008 με στυλ crossover, πέντε θέσεις, κίνηση σε δύο ή σε τέσσερις τροχούς. Θα υπάρξει όμως και ένα ακόμη 3008 με επτά θέσεις, λίγο μεγαλύτερο μήκος αμαξώματος και ελαφρώς διαφοροποιημένη σχεδίαση στο άκρο. Ένα 3008 εις διπλούν, δηλαδή!
Είναι ανάγκη
Πρόκειται για μια απόλυτα αναγκαία κίνηση. Προκειμένου να αντισταθμίσει την αρκετά μεγάλη αργοπορία της, μέχρι να αποφασίσει να λανσάρει ένα μικρομεσαίο πολυχρηστικό με ενός όγκου αμάξωμα, η Peugeot γνωρίζει ότι πρέπει να λανσάρει κάτι διαφορετικό σε αυτή την κλάση. Το διαφορετικό, για παράδειγμα, δεν είναι να προκύψουν απλώς δύο εκδόσεις για το 3008, με πέντε και επτά θέσεις έκαστη. Αυτό είναι πλέον ανάγκη, είναι καθεστώς, είναι "εκ των ουκ άνευ" -εάν προτιμάτε- για έναν κατασκευαστή που θέλει αξιοπρεπή πορεία για το πολυχρηστικό του.
Ας μην πάμε μακριά. Αρκεί να δούμε την γκάμα της Citroen, εταιρείας του ίδιου ομίλου δηλαδή: διαθέτει Xsara Picasso ως προσιτή καθιερωμένη λύση, C4 Picasso πενταθέσιο ως το βασικό πυρήνα (με όλες τις νέες τεχνολογίες κ.λ.π.) αλλά και το C4 Grand Picasso, για όσους θέλουν ακόμη δύο θέσεις, διαφορετικό look και περισσότερο χώρο για αποσκευές. Η δε Renault, ομοεθνής και πρώτη διδάξασα στα πολυχρηστικά (μεγάλα και μικρομεσαία), διαθέτει επίσης δύο εκδόσεις Scenic (5 και 7 θέσεων), ενώ πρόσφατα λάνσαρε και έκδοση με πιο δραστήρια, "SUVοειδή" εμφάνιση. ¶ρα, το διπλό… χτύπημα του 3008 δείχνει να είναι μια καλή λύση.
Το πρότζεκτ "Τ8x"
"T8x" είναι ο εσωτερικός κωδικός, που φέρει εσωτερικά το σχέδιο του πολυχρηστικού Peugeot. Αυτό το σχέδιο "σπάει" σε δύο ακόμη: το T84, το οποίο είναι το πενταθέσιο και το T87, που είναι επταθέσιο. Το μεν T84, το 3008 δηλαδή, το οποίο θα μπορεί να δεχθεί και σύστημα τετρακίνησης, αποδεικνύει ότι το 4007, το γνήσιο SUV που λάνσαρε προ μηνός στη Γενεύη η Peugeot, δε θα παίζει μόνο του. Χαριτολογώντας θα μπορούσαμε να πούμε, ότι με ένα "σμπάρο" (το 3008) στόχος είναι να χτυπηθούν όσα το δυνατόν περισσότερα "… τρυγόνια", αφού το σκέλος T84 θα μπορεί να λειτουργεί, εκτός από πενταθέσιο πολυχρηστικό, και ως εναλλακτική λύση για όσους θεωρούν το 4007 αρκετά μεγάλο και ακριβό για τα γούστα τους.
Εξωτερικά και με βάση την κατασκοπευτική φωτογραφία, βλέπουμε ότι το 3008 (T84) θα έχει πολλά στοιχεία από SUV, όπως η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα πλαϊνά προστατευτικά στο αμάξωμα. Η δε εμπρός μάσκα είναι επίσης διαφοροποιημένη σε σχέση με τα υπόλοιπα τωρινά μοντέλα Peugeot και είναι ιδιαίτερα… άγρια. Κατά τα λοιπά, διακρίνουμε έντονη κλίση της οροφής στο πίσω άκρο και έντονα πλαϊνά νεύρα στο αμάξωμα.
3008 (Τ84)
• Παρουσίαση το 2009
• Πενταθέσιο
• 2WD ή 4WD
• Πιο προσιτό
3008 (Τ87) • Παρουσίαση το 2009
• Με διαφορετική εμφάνιση, ειδικά πίσω
• Μεγαλύτερο αμάξωμα και 7 θέσεις
Για τους λιγότερο ανήσυχους
Πιο "προσγειωμένο" από πλευράς εμφάνισης, αλλά λίγο μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο -καθ' ότι επταθέσιο- θα είναι το δεύτερο 3008, που ετοιμάζει
η Peugeot. Tο πίσω μέρος θα αναλαμβάνει να "επικοινωνήσει" στον εξωτερικό παρατηρητή, ότι αυτό το όχημα είναι η πιο… οικογενειακή πλευρά
του ίδιου νομίσματος.
Η 7θέσια εκδοχή του 3008 (Τ87) θα έχει μακρύτερο (άγνωστο πόσο) αμάξωμα, ενώ και η σχεδίασή του θα είναι διαφορετική. Οι πληροφορίες λένε, ότι οι αλλαγές θα εντοπίζονται στο πίσω άκρο, καθώς το εμπρός θα είναι μάλλον το ίδιο και στους δύο γόνους της ιδέας 3008.
Στην 7θέσια εκδοχή, λοιπόν, βλέπουμε πρωτίστως ένα αρκετά πιο απότομο "κόψιμο" του πίσω μέρους, προφανώς για να εξασφαλίζεται επαρκής χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στις θέσεις 6 και 7. Εκτιμάται ακόμη ότι και ο χώρος αποσκευών είναι πιθανό να είναι μεγαλύτερος από ό,τι στην πενταθέσια και SUVοειδή εκδοχή του 3008. Λογικά, τόσο ο προφυλακτήρας όσο και η πέμπτη πόρτα θα είναι επίσης διαφοροποιημένα από πλευράς εμφάνισης.
Από τεχνική σκοπιά
Οι μέχρι τώρα πληροφορίες είναι πολύ περιορισμένες σε ό,τι αφορά στο τεχνικό υπόβαθρο. Επιχειρώντας προβλέψεις (με κάθε κίνδυνο) θα μπορούσαμε να πούμε, ότι η πλατφόρμα του χάτσμπακ 308 θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή βάση για να χτιστεί και το 3008 με τις δύο εκδοχές του. Οι πιο πονηροί θα σκέφτονταν όμως, γιατί να μη χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα του 4007. Αρκεί να σκεφτούμε ότι αυτή η πλατφόρμα προέρχεται από τη Mitsubishi και το SUV Outlander δεύτερης γενιάς. Γνωρίζουμε όμως ότι αυτή πλατφόρμα θα "δώσει" και ένα μικρομεσαίο για τη Mitsubishi, το νέας γενιάς Lancer! ¶ρα, δε θα μπορούσε και η Peugeot να κάνει το ίδιο, ειδικά για την έκδοση του 3008, η οποία θα μπορεί να δεχθεί και τετρακίνηση; Ας μην το "δέσουμε" πάντως. Είπαμε, εκτιμήσεις κάνουμε.
¶λλωστε, αμφότερα τα 3008 έχουν χρονικό ορίζοντα λανσαρίσματος το 2009 και πολλά μπορεί να αναθεωρηθούν έως τότε.