Το αυτοκίνητο το οποίο κερδίζει αμέσως τον οδηγό, όσον αφορά στα χαρακτηριστικά του στο δρόμο, είναι το Passat. Το ιδιαίτερα συμπαγές πλαίσιο, σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων, χαρίζει στο μεσαίο VW υψηλή σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης σε μια διαδρομή με στροφές, όπου το αυτοκίνητο είναι άμεσα ελεγχόμενο σε κάθε περίπτωση. Το αμέσως πιο ευχάριστο αυτοκίνητο στο δρόμο με σπορτίφ χαρακτηριστικά είναι το Mazda 6, το οποίο στην ευθεία εμπνέει ασφάλεια ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ σε μια ορεινή διαδρομή το πίσω μέρος του είναι ελεγχόμενο. Ασφαλή αίσθηση στο δρόμο αποπνέει το 407, όπως και το Vectra, τα οποία είναι πιο "ουδέτερα" οδηγικά, ενώ το πιο "μαλακό" Avensis προορίζεται για χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης. ¶νεση Το 407 κερδίζει στον τομέα της άνεσης, αφού η ανάρτησή του καταφέρνει να απορροφά πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, αν και "ακούγεται" κατά το πέρασμα από λακκούβες. Πολύ καλή άνεση, καθώς και κορυφαία ποιότητα κύλισης προσφέρει το Avensis, το οποίο μεταφέρει ξεκούραστα τους επιβάτες του. Αρκετά άνετο είναι και το Passat, παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεών του, ενώ το Mazda 6 και το Vectra είναι λιγότερο άνετα, χωρίς να κουράζουν στις μετακινήσεις. Αίσθηση τιμονιού Το πιο θετικό σε αίσθηση και άμεσο σε απόκριση είναι το σύστημα διεύθυνσης του Passat, το οποίο εντείνει ακόμα περισσότερο την υψηλή ασφάλεια που εμπνέει το μεσαίο VW στο δρόμο. Πιο ελαφρύ, με καλή όμως αμεσότητα είναι το τιμόνι του Mazda 6, κάτι που ισχύει και για το 407. Πιο "αποστειρωμένο" εμφανίζεται το τιμόνι του Vectra, ενώ το πιο ελαφρύ και "αργό" σύστημα διεύθυνσης το έχει το Avensis. Αποτελεσματικότητα φρένων Σύμφωνα με τις μετρήσεις του περιοδικού (με εξαίρεση το Vectra 1,6, το οποίο δεν έχει μετρηθεί), οι αποστάσεις ακινητοποίησης μεταξύ των υπολοίπων 4 αυτοκινήτων είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Το Avensis κερδίζει με 41,5 μ., ενώ το Passat και το 407 χάνουν για 10 εκ. και το Mazda 6 χρειάζεται 50 εκ. περισσότερα.
Το Passat κερδίζει αμέσως τον οδηγό, χάρη στη στιβαρότητα που αποπνέει, στην πολύ καλή οδηγική αίσθηση και στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης.
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος χαρακτηρίζουν το Avensis, το οποίο προσφέρει μέτρια οδηγική αίσθηση.
Η ανάρτηση του 407 αμβλύνει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ εξασφαλίζει υψηλή σταθερότητα. Το τιμόνι προσφέρει μέτρια πληροφόρηση.
Από τα πιο ευχάριστα στο δρόμο με σπορτίφ στοιχεία είναι το Mazda 6, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά έναντι των ανταγωνιστών του στην άνεση.
Το Vectra παρουσιάζει καλή σταθερότητα και άνεση, χωρίς να διακρίνεται έναντι του ανταγωνισμού, ενώ το ελαφρύ τιμόνι μετριάζει την οδηγική αίσθηση.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΑΠΟ 22.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝΩ - BMW 316i, MercedesC200, Audi A4, Volvo S40, Saab 9-3
Τα αυτοκίνητα της BMW έχουν παράδοση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της σπορτίφ αίσθησης στο δρόμο, κάτι που έχει περάσει αυτούσιο και στην 316i, στην οποία ο κινητήρας των 1,6 λτ. είναι "λίγος" για να αναδείξει τις δυνατότητες του πλαισίου και των αναρτήσεων. Η νέα C200 παρουσιάζεται καλύτερη στο δρόμο και αποπνέει υψηλό το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό και στους υπόλοιπους επιβάτες, ανεξαρτήτως της ταχύτητας και της διαδρομής. Αρκετά ευχάριστο και "καλοστημένο" στο δρόμο είναι το S40, όπως και το Α4, στο οποίο κυριαρχεί η στιβαρότητα. Αντιθέτως, την πιο χαλαρή αίσθηση προσφέρει στο δρόμο το 9-3, λόγω του όχι τόσο πετυχημένου συνδυασμού του πλαισίου με τη ρύθμιση των αναρτήσεων. ¶νεση Η νέα μεσαία Mercedes είναι σε θέση να ικανοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον αγοραστή, που έχει ως πρώτη προτεραιότητα την άνεση στις μετακινήσεις του, καθώς η ανάρτησή της αμβλύνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων και προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης. Αρκετά άνετη είναι και η 316, η οποία παράλληλα εμφανίζει το λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα των επιβατών και μόνο κατά τη διέλευσή της από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες παρουσιάζει μία σχετική "νευρικότητα". Ικανοποιητικά είναι τα επίπεδα ανέσεων του S40 και του Α4, τόσο στις αστικές διαδρομές όσο και στα μακρινά ταξίδια, γεγονός που αφορά και στο 9-3, όχι όμως στα ίδια επίπεδα. Αίσθηση τιμονιού Το τιμόνι που προσφέρει την καλύτερη πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και είναι πιο γρήγορο στις εντολές του οδηγού είναι αυτό της BMW, στο οποίο το μόνο μειονέκτημα εντοπίζεται στο ότι έχει την τάση να "ακολουθεί" τις διαμήκεις ανωμαλίες των δρόμων. Θετικά σε αίσθηση και αμεσότητα είναι τα συστήματα διεύθυνσης του Volvo και του Audi, πιο ελαφρύ είναι αυτό της Mercedes, ενώ το πιο "χαλαρό" είναι αυτό του Saab. Αποτελεσματικότητα φρένων Στη μέτρηση ακινητοποίησης από τα 100-0 χλμ./ώρα τα λιγότερα μέτρα χρειάστηκε η C200 (39 μ.) και μόλις 30 εκ. περισσότερα διάνυσε η 316.
Την καλύτερη οδηγική αίσθηση την λαμβάνει ο οδηγός της 316, η οποία διακρίνεται για το πιο "καλοζυγισμένο" πλαίσιο και το καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι.
Αισθητά βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και αίσθηση στο δρόμο προσφέρει η C200, ενώ παράλληλα διαθέτει τα καλύτερα φρένα και την πιο άνετη ανάρτηση.
Πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στην οδική συμπεριφορά εμφανίζει το μεσαίο μοντέλο της Audi, καθώς και θετικό σε αίσθηση τιμόνι.
Το S40 διακρίνεται για την πολύ καλή σταθερότητα που εμφανίζει σε κάθε διαδρομή, χωρίς παράλληλα να κουράζει, ενώ θετική αίσθηση έχει και το τιμόνι.
Η ρύθμιση της ανάρτησης του 9-3 1,8 είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση, όπως και το ελαφρύ τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση και αμεσότητα.
Τα 10 δημοφιλέστερα οικογενειακά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς