Διαβάστηκε από 18134αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/7/2007
Οδηγώντας: Αποτελεσματικό περισσότερο "εντός" δρόμου
Γι αυτούς που ζητούν ένα κλασικό Jeep στην κατηγορία των μεσαίων SUV, η αμερικάνικη εταιρεία προσφέρει το νέο Patriot, ένα 4Χ4 που αποτελεί το "alter ego" του πιο μοντέρνου Compass.
Η παρουσίαση του Jeep Compass, 10 περίπου μήνες πριν, σηματοδότησε την είσοδο της αμερικάνικης εταιρείας στην κατηγορία των μεσαίων SUV, με ένα όμως αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει ξεχωριστή μεν σχεδίαση, διαφορετική όμως σε σχέση με τα κλασικά στοιχεία της εταιρείας. Τι γίνεται, λοιπόν, με αυτούς που θα αναζητήσουν ένα πιο κλασικό Jeep σε αυτή την κατηγορία;
Σύστημα τετρακίνησης
Γνώριμό μας από το Compass, το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Freedom Drive Ι του Jeep Patriot αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ο οποίος μεταφέρει έως και το 50% της ροπής και στους πίσω τροχούς, όταν κάποιος από αυτούς τείνει να ολισθήσει. Μάλιστα, το σύστημα προσφέρει και δυνατότητα κλειδώματος του ποσοστού της ροπής (μέσω του ειδικού διακόπτη στην κονσόλα), σε αναλογία 40:60 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.
Γνήσιος Αμερικανός πατριώτης
Το νέο Jeep Patriot, λοιπόν, έρχεται για να καλύψει τους παραδοσιακούς πελάτες της εταιρείας, ενσωματώνοντας μια κυβοειδή εξωτερική αισθητική, άμεσα συνυφασμένη με τις παραδοσιακές νόρμες της Jeep. Ξεκινώντας από την παραδοσιακή μάσκα, συνεχίζοντας με το τετράγωνο καπό, τα παραλληλόγραμμα φτερά των τροχών και το εντελώς κάθετο πίσω τμήμα, το Patriot δείχνει όσο αμερικάνικο χρειάζεται. Μόνο το πιο χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος, το οποίο μάλιστα τονίζουν οι μεγάλοι προφυλακτήρες και οι "φουσκωμένοι" θόλοι των τροχών, τονίζουν ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο Jeep. Κι από πλευράς ονοματολογίας πάντως, το όνομα "Patriot" (= πατριώτης) είναι μια λέξη, η οποία εκτιμάται ιδιαίτερα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Βασική τιμή κάτω από τα 30.000 ευρώ Δεδομένου κυρίως του μεγαλύτερου κινητήρα των 2,4 λίτρων (170 PS), η τιμή των 29.500 ευρώ που κοστίζει το Jeep Patriot, είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία. Εξαιρώντας τις κορεάτικες προτάσεις των Hyundai και Kia, η τιμή αυτή είναι ανταγωνιστική των υπολοίπων best-seller μοντέλων (Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara, Toyota RAV4 κ.λ.π.), τα οποία διαθέτουν μηχανικά σύνολα μικρότερης χωρητικότητας και απόδοσης. Και από πλευράς εξοπλισμού, η βασική έκδοση Sport είναι σχεδόν πλήρης, αφού απουσιάζουν μόνο οι αερόσακοι κεφαλής.
Μας άρεσε
Η δύναμη του κινητήρα και η επιτάχυνση από στάση, η λειτουργία της τετρακίνησης, η προσφερόμενη άνεση και η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο
Δεν μας άρεσε
Η ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό, το μικρό ύψος από το έδαφος, το οποίο ίσως προβληματίσει σε πιο δύσβατα εδάφη, οι "μακριές" 4η και 5η σχέσεις του κιβωτίου