Διαβάστηκε από 11181αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/11/2007
Το Opel GT είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο και οδηγικά. Ιδιαίτερο γιατί βασίζει την οδική του συμπεριφορά πάνω στους κανόνες των καλών ρόουντστερ, αλλά, από την άλλη, είναι υπερτροφοδοτούμενο.
Εμφάνιση που κλέβει καρδιές, κινητήρας turbo 264 ίππων και μετάδοση της κίνησης πίσω. Αυτό είναι εν ολίγοις το Opel GT. Αν το αναλύσεις όμως, το GT σημαίνει παραπάνω από αυτά…
Η Opel και το GT…
Το όνομα "GT" δεν είναι νέο για την Opel. Έτσι λεγόταν το εντυπωσιακό κουπέ της εταιρείας του 1968, το οποίο κυκλοφόρησε σε 103.000 μονάδες και γνώρισε φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο, μέχρι το 1973, όταν και σταμάτησε η παραγωγή του. Το 2001, η Opel λάνσαρε το διθέσιο και ανοιχτό Speedster, το οποίο παρά το γεγονός ότι ήταν δυναμικό αισθητικά αλλά και οδηγικά, δεν έτυχε ιδιαίτερης αγοραστικής δύναμης. Το νέο Opel GT, λοιπόν, έρχεται κάπου εδώ, για να αποτελέσει αρχικά έναν άξιο διάδοχο του ομώνυμου μοντέλου και δεύτερον να τοποθετηθεί στην γκάμα της Opel ως μια εντελώς διαφορετική και ξεχωριστή πρόταση, προσδίδοντας επιπλέον κύρος στη φίρμα. Και πώς θα τα καταφέρει; Φυσικά, μέσω των ξεχωριστών του χαρακτηριστικών…
Σχέδιο… για έκθεση
Το Opel GT είναι ένα αυτοκίνητο, που σε προκαλεί πριν ακόμα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή, κάτι που απορρέει τόσο από το μεγάλο εμπρόσθιο καπό και το ανασηκωμένο πίσω μέρος, όσο και από τα επιμέρους του χαρακτηριστικά (προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα, καθρέφτες). Γενικά, το Opel GT παραπέμπει σε πρωτότυπο αυτοκίνητο που κύλησε στην παραγωγή, όπως συνέβη και στην περίπτωση του πρώτου Opel GT.
Στέλνει μήνυμα…
Το Opel GT είναι σπορτίφ όσο χρειάζεται, για να μη χαρακτηριστεί "κουραστικό". Αυτό είναι το κύριο συστατικό της επιτυχημένης συνταγής της Opel και πάνω σε αυτή βασίζεται, για να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Η τιμή του είναι ένα άλλο ζήτημα, που του προσθέτει πόντους, αφού με 37.000 ευρώ που κοστίζει, δε θα βρείτε κάτι αντίστοιχο στην αγορά.
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Οδηγικός χαρακτήρας, Εμφάνιση, Τιμή, Κινητήρας - Επιδόσεις
(-): Αίσθηση επιλογέα, Θέσεις
για αντικείμενα, Χώροι για αποσκευές, Εργονομία, Εσωτερικός διάκοσμος
132 άλογα στο λίτρο
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της σειράς ECOTEC εφοδιάζεται με διπλό μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων και χρησιμοποιεί υπερτροφοδότη Twin scroll. Έτσι, η λειτουργία του είναι γραμμική με βάση την υψηλή απόδοση και με την πίεση να φτάνει στα 1,25 bar, παρουσιάζοντας τράβηγμα ακόμα και σε υψηλές στροφές λειτουργίας. Η ηχητική πανδαισία συμπληρώνεται από τα μπάσα εκείνου, τα σκασίματα από τις εξατμίσεις και το φύσημα και σκάσιμο της τουρμπίνας. Οι επιδόσεις, όπως είναι λογικό, είναι αντάξιες των χαρακτηριστικών του, δηλαδή καταιγιστικές.
Διαδικασία αναδίπλωσης οροφής
Αρχικά απαγκιστρώνουμε την οροφή από το παρμπρίζ.
Ανοίγουμε το χώρο αποσκευών (εκεί όπου θα μπει η οροφή) από το
ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και
τοποθετούμε την οροφή στο χώρο αποσκευών.
Για το κλείσιμο ακολουθείται η αντίστροφη διαδικασία. Πρέπει όμως να κλειδώσουμε χειροκίνητα τις δύο άκρες της οροφής στις ειδικές υποδοχές του καλύμματος του χώρου αποσκευών.