Διαβάστηκε από 11495αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/6/2008
Χαμαιλέων!
Οι τρεις διακόπτες, που καθορίζουν τη μεταμόρφωση του Γερμανού χαμαιλέοντα: επιλέγεις, πατάς και… πυροβολείς!
Η BMW M6 χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά και τεχνικά μέρη με την 4θυρη BMW M5, όμως υπάρχουν κάποια επιμέρους τμήματα, που κάνουν τη διαφορά. Εν αρχή, η οροφή. Αυτή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, έτσι ώστε να επιτευχθεί μείωση τόσο του βάρους, όσο και του κέντρου βάρους του οχήματος. Από εκεί και πέρα, τα «ηνία» αναλαμβάνει το αγωνιστικό τμήμα Μ της BMW, για να προσδώσει τα ιδιαίτερα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά που πρέπει να χαρακτηρίζουν το κορυφαίο δημιούργημά του. Επειδή, όμως, όπως προείπαμε, έχουμε να κάνουμε με ένα GT υψηλών επιδόσεων, εφ' όσον ο οδηγός δεν «παίξει» με τους διακόπτες των ρυθμίσεων του κινητήρα, του DSC και της ανάρτησης, η M6 συμπεριφέρεται με απόλυτη σιγουριά σε οποιουδήποτε είδους άσφαλτο, στρίβει με ακρίβεια υπερταχείας αμαξοστοιχίας, φρενάρει αποτελεσματικά και είναι και άνετη!
Όταν όμως ξεκινήσεις το παιχνίδι με τους συνδυασμούς των προγραμμάτων οδήγησης, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται: Αρχίζεις από τα αμορτισέρ, επιλέγεις το Sport, και να σου από τη μια ο περιορισμός στην άνεση, αλλά, από την άλλη, η απίστευτη σιγουριά στις στροφές. Συνεχίζεις με τον κινητήρα στο P 507 Sport και το «τέρας» ξυπνά: Όλη η δύναμη και η ροπή του V10 ξεδιπλώνονται και πλέον το DSC… δουλεύει υπερωρίες! Εδώ, λοιπόν, βρίσκεσαι πάνω στη γραμμή του ορίου και εξαρτάται μόνο από εσένα, εάν μπορείς να το ξεπεράσεις λίγο ή πολύ.
Στην πρώτη περίπτωση επιλέγεις το «M Dynamic Sport» του DSC και το πίσω μέρος της M6 θα ξεφύγει από την τροχιά, αλλά διακριτικά το DSC θα το επαναφέρει σε κλάσματα δευτερολέπτων στην τάξη. Αν θέλεις όμως να ξεπεράσεις κατά πολύ το όριο, τότε απενεργοποιείς το DSC και… κάνεις το σταυρό σου! Χρειάζεται αρκετή φειδώ και προσοχή στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, αφού ανά πάσα στιγμή λίγη περισσότερη πίεση είναι ικανή να οδηγήσει σε ένα ανεπανόρθωτο τετ-α-κε. Για τους πιο ικανούς, η επιλεγμένη στροφή θα διαγραφεί ολόκληρη με το πλάι (ας «όψεται» το μεταβλητό μπλοκέ διαφορικό M Differential), ο έλεγχος θα είναι απόλυτος και η απόλαυση εγγυημένη! Στο χέρι σου είναι, πλέον, να επαναφέρεις την M6 σε «χαλαρούς» ρυθμούς οδήγησης και να απολαύσεις την άνεση ενός executive κουπέ 400 ή 507 ίππων. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, άλλωστε, υπάρχει μια κοινή συνιστώσα, που ακούει στο όνομα «απόλαυση». Και αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να στο προσφέρει ένα αυτοκίνητο, τόσο άκοπα και τόσο ξεκούραστα όσο η κορυφαία BMW παραγωγής…
Οδηγώντας την BMW M6, αντιλαμβάνεσαι τα επιτεύγματα των Γερμανών σε επίπεδο τεχνολογίας. Η οδική συμπεριφορά και η άνεση ενός πολυτελούς και γρήγορου κουπέ βρίσκονται τοποθετημένες στην ίδια «κρύπτη», μαζί με τον απόλυτο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου πίστας. Το θέμα είναι πότε ο οδηγός θα αποφασίσει να ξεκλειδώσει το λουκέτο…
Στα πολλά χιλιόμετρα εντύπωση προκαλεί το τιμόνι «βράχος» και η σταθερότητα του αμαξώματος, που δίνουν απόλυτη σιγουριά στον οδηγό.