Διαβάστηκε από 1735αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/7/2008
Λανσάρισμα αρχές του 2009
To δεύτερο Focus RS έρχεται με 300 άλογα, 410 Nm ροπής και μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, για να μας πείσει για το αυτονόητο: ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρομεσαία σπορ μοντέλα.
Το Focus RS πρώτης γενιάς ήταν το πρώτο μικρομεσαίο με μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα.
Σκληροπυρηνικό, πανίσχυρο και αυθεντικό, το νέο Focus RS στη δεύτερή του γενιά μοιάζει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Αποτέλεσμα εργασίας ειδικού τμήματος, που διατηρεί η Ford με επικεφαλής τον πολύπειρο Γιοστ Καπίτο, το νέο RS τοποθετείται απευθείας στην κορυφή της γκάμας του μικρομεσαίου Ford, αλλά και στην κορυφή των καθαρόαιμων σπορ εκδόσεων των μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία της Ford από ανάλογου ύφους μοντέλα είναι δεδομένη, έχοντας δώσει δείγματα γραφής, που ξεκινούν από το Escort RS1600 του 1970, το θρυλικό πλέον Escort RS Cosworth της δεκαετίας του 1990, μέχρι και το Focus RS πρώτης γενιάς. Σύμφωνα με τον Καπίτο, η νέα γενιά του μοντέλου διατήρησε όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το πρώτο RS δημοφιλές, ενώ παράλληλα έγινε πιο γρήγορο και ακόμα πιο "στημένο".
Είναι σπορ και φαίνεται
Σε κάθε περίπτωση, οι "άγριες" διαθέσεις του νέου Focus RS γίνονται αμέσως αντιληπτές από την εμφάνισή του και μόνο, κάνοντάς το να διαφέρει αμέσως από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρομεσαίου Ford. Το ενδιαφέρον μας, λοιπόν, επικεντρώνεται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες (ο εμπρός έχει σημαντικά μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα), στο λογότυπο RS της μάσκας, στα έντονα τονισμένα φτερά, που επίσης φιλοξενούν αεραγωγούς, αλλά και στις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Στο πίσω άκρο προδιαθέτουν ευχάριστα οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης και, φυσικά, η μεγάλη ανθρακονημάτινη αεροτομή.
O "πρώτος διδάξας" - Focus RS Mk1
H πρώτη γενιά του Focus RS αποτέλεσε πραγματικό φετίχ για όσους κατέφεραν να το αποκτήσουν -και όχι μόνο. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του απέδιδε 215 άλογα και 310 Nm ροπής, ενώ ήταν και το πρώτο μικρομεσαίο προσθιοκίνητο μοντέλο με μπλοκέ διαφορικό, που ανέτρεψε με τον τρόπο αυτό κάθε δεδομένο της κατηγορίας του μέχρι τότε. Εσωτερικό: Λιγότερες αλλαγές
Στο εσωτερικό του νέου RS οι επεμβάσεις των ανθρώπων της Ford είναι περισσότερο διακριτικές. Οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα νέα καθίσματα τύπου μπάκετ της Recaro, στις λεπτομέρειες αλουμινίου, αλλά και στο λογότυπο RS στο Κινητήρας - 300 άλογα και αστείρευτη ροπή...
Η "καρδιά" του νέου Focus RS, φυσικά, είναι ο κινητήρας του. Πρόκειται για το ίδιο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,5 λίτρων που είδαμε και στην έκδοση ST, αυτή τη φορά όμως με ισχύ 300 ίππων και ροπή που αγγίζει τα 410 Nm. Προκειμένου να πετύχουν αυτό το αποτέλεσμα, οι μηχανικοί της τοποθέτησαν νέα εκκεντροφόρους, ενισχυμένες κυλινδροκεφαλές, καθώς και διαφορετική εισαγωγή και εξαγωγή αέρα. Με αυτά τα δεδομένα, η Ford ανακοινώνει πως η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα!
Το μπλοκέ και η ανάρτηση
Όπως προείπαμε, ο μπροστινός άξονας του νέου Ford Focus RS εφοδιάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο φροντίζει ώστε η ροπή να μοιράζεται μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα (ηλεκτρονικά), ανάλογα με το ποιος από αυτούς έχει περισσότερη πρόσφυση. Παράλληλα, το μοντέλο της Ford διαθέτει στην μπροστινή ανάρτηση και ένα επιπλέον σύστημα, που στόχο έχει -σε συνεργασία πάντα με το διαφορικό- να μειώνει το σπινάρισμα, το "ψάρεμα" στο τιμόνι, αλλά και να προστατεύει τα μέρη της ανάρτησης (κυρίως τα ημιαξόνια και ειδικά όταν το αυτοκίνητο στρίβει, ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού) από τη φθορά που προκαλεί η μεγάλη ροπή.
ESP που απενεργοποιείται εντελώς
Φτιαγμένο για να παρέχει απλόχερα την απόλαυση της σπορ οδήγησης, το Focus RS εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), το οποίο όμως απενεργοποιείται τελείως.
Φαρδύτερα μετατρόχια και ενισχυμένη ανάρτηση
Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Focus και ειδικά σε σχέση με το ST, το RS διαθέτει κατά 40 χλστ. φαρδύτερα μετατρόχια, μεγαλύτερα ημιαξόνια, διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, καθώς και πιο μεγάλη και φαρδύτερη αντιστρεπτική δοκό. Επιπλέον, επεμβάσεις έχει δεχθεί και το σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να είναι ακόμα πιο άμεσο. Τέλος, ενισχυμένα είναι και τα δισκόφρενα του RS, με δίσκους 336 χιλιοστών στους μπροστινούς και 300 χιλιοστών στους πίσω τροχούς.
Δυναμικό και καθαρόαιμα σπορ, το νέο Focus RS ξεχωρίζει αμέσως από το μικρότερο και πιο "ταπεινό" ST.
Νέα μπάκετ καθίσματα και λογότυπα RS είναι οι σημαντικότερες διαφορές στο εσωτερικό της εκρηκτικής έκδοσης του Focus.
Και στο πίσω άκρο του νέου RS, ο "αγριεμένος" του χαρακτήρας είναι έκδηλος. Τόσο το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων όσο και η αεροτομή έχουν προέλθει μετά από ειδική μελέτη.