Διαβάστηκε από 7649αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/9/2008
Subaru boxer diesel- Tεχνολογικό επίτευγμα
Οι μηχανικοί της Subaru είχαν να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις, αφού η παραγωγή κινητήρα boxer diesel απαιτούσε σχεδίαση από λευκό χαρτί. Η διάταξη του κινητήρα έπρεπε να παραμείνει boxer (αντικριστά ζεύγη κυλίνδρων), σύμφωνα με το DNA της εταιρείας, και έτσι όλα τα προβλήματα ξεπεράστηκαν, με το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώνει όλους όσους πίστεψαν σε εκείνον. Ο δίλιτρος, λοιπόν, κινητήρας αποδίδει 147 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ εμφανίζει ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κατανάλωσης (6,3 λτ./100 χλμ. και ρύπων CO2 (167 γρ./χλμ.). Ο boxer diesel κινητήρας εφοδιάζει εδώ και λίγο καιρό τα μοντέλα Legacy και Outback, ωστόσο στο Forester συνδυάζεται με νέο 6τάχυτο κιβώτιο πιο κλειστής κλιμάκωσης, εξυπηρετώντας καλύτερα τις εκτός δρόμου απαιτήσεις και εμφανίζοντας χαμηλότερη κατανάλωση. Αντίθετα με τους περισσότερους πετρελαιοκινητήρες, ο boxer diesel δε διαθέτει αντικραδασμικό άξονα, αφού οι κραδασμοί είναι μικροί, λόγω της διάταξης και της λειτουργίας των κυλίνδρων και των εμβόλων. Ο κινητήρας αυτός ενσωματώνει άμεσο ψεκασμό στους κυλίνδρους και είναι βέβαια υπερτροφοδοτούμενος, ενώ διαθέτει και εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού. Στην πράξη, το κροτάλισμα λειτουργίας του είναι ιδιαίτερα διακριτικό και παραπέμπει στο αντίστοιχο boxer κινητήρα βενζίνης, ενώ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι και κοντά στις 4.000 σ.α.λ. Αξίζει να σημειώσουμε τέλος, ότι αυτός ο κινητήρας θα εφοδιάσει και το Impreza, η συγκεκριμένη έκδοση του οποίου θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες στην έκθεση του Παρισιού.
Σε σύγκριση με τον ίδιας χωρητικότητας βενζινοκινητήρα της Subaru, ο νέος boxer diesel παρουσιάζει καλύτερες τιμές επιδόσεων και σημαντικά λιγότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.