Διαβάστηκε από 5265αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/12/2008
Ευέλικτο και με σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση
Το καινούργιο μοντέλο της Kia βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα του Kia Rio και του νέου Hyundai i20, στην οποία έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρεπτική ακαμψία. Πρόσθετα, το μακρύ μεταξόνιο των 2.550 χλστ. και τα πλατιά μετατρόχια (1.570 και 1.575 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα) συνάδουν με τη σειρά τους στη σταθερότητα του Soul, ενώ το στάνταρ ESP αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Παράλληλα, το νεανικό προφίλ του Soul αντικατοπτρίζεται και στη ρύθμιση της ανάρτησής του, η οποία είναι σφιχτή προς όφελος των καλύτερων δυναμικών χαρακτηριστικών. Κάτι που διαπιστώσαμε και οι ίδιοι κινούμενοι στους αυτοκινητόδρομους της Ισπανίας, όπου το αυτοκίνητο ενέπνεε εμπιστοσύνη σε ταχύτητες (ακόμα και στην τελική του), με μια σχετική νευρικότητα από την ανάρτηση να παρατηρείται μόνο στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως άλλες "παρενέργειες". Η σφιχτή ανάρτηση γίνεται περισσότερο αισθητή κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από εγκάρσιες ανωμαλίες (σαμαράκια) και λακκούβες, οι οποίες γίνονται αντιληπτές στους επιβάτες. Για τη συμπεριφορά του στις στροφές δεν μπορέσαμε να βγάλουμε συμπεράσματα, αφού οι προκαθορισμένες διαδρομές δεν περιελάμβαναν οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους, ενώ αντιθέτως κινηθήκαμε πολύ ώρα μέσα στην πόλη της Βαλένθια και εκτιμήσαμε την ευκολία και ευελιξία που παρέχει στις αστικές μετακινήσεις. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και αποκτά το απαιτούμενο βάρος όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα, δε λείπει όμως μια ασάφεια, ενώ η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι σχετικά φιλτραρισμένη.
Κατά την οδήγηση του Soul γίνεται άμεσα αισθητή η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία λειτουργεί θετικά υπέρ της σταθερότητας.
Από πλευράς άνεσης και ειδικά κατά τη διέλευση από εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες, το Soul έδειξε να μην ικανοποιεί ιδιαίτερα.