Διαβάστηκε από 5281αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/1/2009
H "αναβαθμισμένη" έκδοση του Ibiza SportCoupe με τον κινητήρα των 1,6 λτ. διαθέτει 15 περισσότερους ίππους, καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τη νορμάλ.
Η Seat Τεχνοκάρ ΑΒΕΕ ενισχύει περαιτέρω το νεανικό ύφος του Ibiza, μέσω της μηχανικής αναβάθμισης στους κινητήρες των 1,4 και 1,6 λτ., με την αυξημένη κατά 16 και 15 ίππους ισχύ αντίστοιχα. Εδικά όσον αφορά στην 3θυρη έκδοση SportCoupe με την πιο σπορτίφ εικόνα, ο κινητήρας των 1,6 λτ. με τους 120 ίππους ταιριάζει ιδανικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επιπλέον, διατίθεται σε μία μόνο έκδοση, τη Sport Pack, η οποία φέρει πλούσιο εξοπλισμό και κοστίζει 500 ευρώ παραπάνω από αυτή των 105 ίππων. Ισχυρότερος και πιο οικονομικός κινητήρας Για την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης φροντίζει το μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ., το οποίο, χωρίς τη μετατροπή, αποδίδει 105 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ. (εργοστασιακές μετρήσεις). Με τις επεμβάσεις του τμήματος Seat Force της Seat Τεχνοκάρ ΑΒΕΕ, η ισχύς του έφτασε στους 120 ίππους στις ίδιες στροφές και η ροπή αυξήθηκε κατά 2 Nm, αλλά αποδίδεται σε 1.000 σ.α.λ. υψηλότερα. Το αποτέλεσμα είναι οι καλύτερες επιδόσεις σε όλες τις μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε, αφού το Ibiza των 120 ίππων είναι πιο γρήγορο από αυτό των 105 ίππων κατά 0,3 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα, κατά 0,8 δλ. τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και κατά 1,0 δλ. στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η. Επιπλέον, εκτός από τους πιο σβέλτους ρυθμούς επιταχύνσεων, το μοτέρ των 120 ονομαστικών ίππων διακρίνεται για την ευκολία του να ανεβάζει στροφές και τον πιο "αγριεμένο" ήχο, που προέρχεται από την εισαγωγή του αέρα. Όμως, ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών είναι αισθητός και μπορεί να ενοχλήσει κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Επιπλέον, σύμφωνα με τη Seat, ο "ενισχυμένος" κινητήρας των 120 ίππων καταναλώνει λιγότερη βενζίνη κατά 0,5 λτ. για κάθε 100 χλμ. μεικτής διαδρομής. Με συμπαγή αίσθηση στο δρόμο Αλλαγές στο "στήσιμο" της ανάρτησης του Ibiza SportCoupe 1,6 120 PS δεν έγιναν, αφού, ούτως ή άλλως, έχει σφιχτή ρύθμιση. Σε συνδυασμό με το συμπαγές πλαίσιο και τα φαρδιά και χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45) και τις ζάντες των 16 ιντσών, που περιελάμβανε το αυτοκίνητο της δοκιμής, το εν λόγω μοντέλο παρουσίαζε μικρές κλίσεις στις στροφές, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και πολύ καλή κατευθυντικότητα στην ευθεία. Ωστόσο, χάνει εν μέρει σε άνεση. Επιπλέον, το τιμόνι διαθέτει καλή αίσθηση και βάρος, ενώ θετική απόδοση έχουν και τα φρένα, τα οποία ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 χλμ./ώρα σε 39,1 μ.
Η σταθερότητα που εμφανίζει το Ibiza SportCoupe 1,6 120 PS είναι πολύ καλή σε κάθε διαδρομή, ενώ την ενεργητική ασφάλεια αυξάνει με τη σειρά του και το στάνταρ ESP.
Στο εσωτερικό με την προσεγμένη ποιότητα δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.
Το μοτέρ των 1,6 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους φέρει αλλαγμένη εισαγωγή αέρα, ενώ ο εγκέφαλος έχει επαναπρογραμματιστεί.