Διαβάστηκε από 31378αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/2/2009
Είναι θέμα… DNA!
Στην αναζήτησή μας για το πραγματικό DNA της μικρότερης Alfa Romeo δε θα μπορούσε παρά να παίζει μείζονα ρόλο στη διαμόρφωση η οδική συμπεριφορά και κυρίως η οδηγική αίσθηση. Στην περίπτωση μάλιστα της MiTo, είναι η πρώτη φορά που δίνεται στον οδηγό η δυνατότητα επιλογής για το πώς θα διαμορφώσει αυτούς τους δύο παράγοντες, δηλαδή εάν αυτός θέλει να οδηγήσει την Alfa Romeo του σε ήπιους ρυθμούς ή εάν θέλει να κινηθεί γρήγορα και να απολαύσει μια "σφιχτή" διαδρομή. Και αυτό συμβαίνει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, που η εταιρεία ονομάζει χαρακτηριστικά "Alfa D.N.A." με τρεις επιλογές (Normal, Dynamic και All Weather). Στη θέση Normal, η MiTo, ακόμη και υπό πίεση, παρουσιάζεται σταθερή και χωρίς καμία τάση να εμφανίσει υποστροφή, ενώ η υπερστροφή έρχεται ομαλά, ελέγχεται από το τιμόνι και εξουδετερώνεται σταδιακά από το VDC (δεν απενεργοποιείται). Όμως, το τιμόνι -με ηλεκτρική υποβοήθηση- υστερεί συνολικά, όντας ελαφρύ, λιγότερο κοφτερό από ό,τι περιμένει κανείς από μια Alfa Romeo και με τεχνητή αίσθηση. Εάν όμως τώρα, ο οδηγός επιλέξει τη θέση Dynamic, τα πάντα αλλάζουν και το αυτοκίνητο είναι σαν να ξυπνά από λήθαργο. Το τιμόνι "βαραίνει" και προσφέρει επιτέλους πολύ καλή αίσθηση, η ανάρτηση γίνεται πιο "σφιχτή", ο κινητήρας "ακούει" πιο άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και ενεργοποιείται το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2. Το αποτέλεσμα στην οδική συμπεριφορά και στην οδηγική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι άμεσα αντιληπτό και, κυρίως, επεμβατικό: Η MiTo γίνεται πιο απόλυτη, προκαλώντας τον οδηγό της να βυθίσει ακόμη περισσότερο το πεντάλ του γκαζιού μέσα στη στροφή, χωρίς αυτή να παρεκκλίνει από την πορεία της. Στην τελευταία θέση All Weather, το σύστημα φροντίζει ώστε να διατηρείται η πρόσφυση ακόμη και σε γλιστερές επιφάνειες, σε συνθήκες έντονης βροχής ή χιονόπτωσης. Τα φρένα, με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός, προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση και κορυφαία ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα (38,5 μέτρα). Όσον αφορά στην άνεση τέλος, η MiTo προσφέρει μέτρια επίπεδα, ενώ ειδικά στη θέση Dynamic, ενδέχεται να κουράσει σε πολύωρες διαδρομές.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα και η αίσθηση από το τιμόνι πολύ καλή. Όλα αυτά βέβαια, εφ' όσον έχει επιλεγεί η Dynamic ηλεκτρονική ρύθμιση…
Με αυτόν το διακόπτη μπορεί ο οδηγός να επιλέξει τη λειτουργία του συστήματος "Alfa D.N.A." και να διαμορφώσει την οδική συμπεριφορά της MiTo.