Διαβάστηκε από 18085αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/2/2009
Πολύ καλό κράτημα αλλά μέτρια άνεση
Mε το πάτημα του διακόπτη "Sport", o οποίος βρίσκεται στην κονσόλα, η ανάρτηση σκληραίνει, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και το γκάζι αποκτά καλύτερη αμεσότητα στο πάτημα.
Για την εξέλιξη του 500 χρησιμοποιήθηκε το δάπεδο του Panda, όπως και τα πιο πολλά επιμέρους μηχανικά του μέρη (αναρτήσεις, κινητήρες κ.ά.), τα οποία έχουν δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Οδηγώντας το μίνι Fiat στην έκδοση 1,4 Sport της δοκιμής, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Μάλιστα, όλα τα 500 με τον κινητήρα των 1,4 λτ. εφοδιάζονται με το διακόπτη "Sport", με το πάτημα του οποίου η ανάρτηση σκληραίνει και το γκάζι και το τιμόνι αποκτούν καλύτερη αμεσότητα και αίσθηση αντίστοιχα. Έτσι το αυτοκίνητο γίνεται περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικά και μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα σε μια "σφιχτή" διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως το "στήσιμο" του αυτοκινήτου και τη ζωντάνια του κινητήρα. Εξίσου σταθερό είναι και στις ευθείες των εθνικών οδών, όπως και στις καμπές αυτών, αν και λόγω του κοντού μεταξονίου δε λείπει μια νευρικότητα από το αμάξωμα κατά το πέρασμά του από διαδοχικές ανωμαλίες. Ωστόσο ο χαρακτήρας του Fiat 500 είναι περισσότερο αστικός, όπου τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, όμως σε πολύωρες διαδρομές θα κουράσει. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στη σφιχτή ανάρτηση (ειδικά με το πάτημα του διακόπτη Sport), στις αναπηδήσεις του πίσω άξονα στα εγκάρσια "μπαλώματα" των δρόμων και στον αισθητό θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα από το μοτέρ.
Το 500 είναι ευέλικτο στην πόλη αλλά η σφιχτή ανάρτηση κουράζει τον οδηγό κατά τη διέλευση
από συνεχόμενες ανωμαλίες των δρόμων.
H σφιχτή ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και το κάνει ευχάριστο στην οδήγηση.