Διαβάστηκε από 33523αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/3/2009
Η οδική συμπεριφορά του Bravo είναι συνολικά καλή σε κάθε διαδρομή
Το μικρομεσαίο χάτσμπακ Fiat, στην έκδοση με το λιγότερο ισχυρό turbo κινητήρα των 120 ονομαστικών ίππων, εμφανίζει σβέλτες επιδόσεις και προσφέρεται σε ανταγωνιστική τιμή.
Την κορυφή της γκάμας των ρεις συνολικά είναι οι εκδόσεις του Bravo με τον κινητήρα των 1,4 λτ., όπως είναι ο ατμοσφαιρικός με ισχύ 90 ίππων και οι υπερτροφοδοτούμενοι (T-Jet), απόδοσης 120 και 150 ονομαστικών ίππων αντίστοιχα. Εμείς δοκιμάζουμε τη μεσαία εκδοχή του, η οποία παρουσιάζεται συνολικά αξιόλογη και σε πολύ καλή τιμή (από 16.050 ευρώ). Σταθερό στο δρόμο αλλά μέτριο οδηγικά Η οδική συμπεριφορά του μικρομεσαίου Fiat είναι συνολικά καλή, αφού είναι σε θέση να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς τόσο στις ευθείες, όσο και σε διαδρομές με στροφές, δίχως να εμπνέει τάσεις ανασφάλειας. Εκεί που υστερεί είναι ως προς την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κυρίως από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι ελαφρύ και προσφέρει μέτρια πληροφόρηση. Επιπλέον, η επαναφορά του είναι σχετικά απότομη, "διαβάζει" τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και "τραβάει" στις βίαιες επιταχύνσεις. Ικανοποιητική είναι από την πλευρά της και η άνεση της ανάρτησης, αν και οι πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων περνούν στο εσωτερικό με σχετικά ξερό τρόπο. Με άνετους χώρους
Στο εσωτερικό του Bravo θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικα άτομα, ενώ λόγω τους αρκετού ωφέλιμου πλάτους στο πίσω κάθισμα και του χαμηλού σχετικά μεσαίου τούνελ, ένας ακόμα δε θα νιώσει ιδιαίτερα στριμωγμένος. Επιπλέον ο βαθύς χώρος αποσκευών των 400 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους στα 5θυρα μικρομεσαία, όμως το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δε διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση.
Συν & Πλην (+): Τιμή, χώρος αποσκευών, σχεδίαση
(-): Οδηγική αίσθηση, τραχύτητα κινητήρα
Η οδική συμπεριφορά του Bravo είναι συνολικά καλή σε κάθε διαδρομή, αλλά μειονεκτεί κυρίως ως προς την οδηγική αίσθηση.
Το εσωτερικό εμφανίζει σύγχρονη σχεδίαση και ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει το αφρώδες υλικό, που καλύπτει ένα μέρος του ταμπλό και μοιάζει σαν ανθρακόνημα.
Κινητήρας
Ελαστικός και οικονομικός
Ο turbo κινητήρας των 1,4 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους κινεί με άνεση το Bravo και δείχνει τη δύναμή του από τις μεσαίες στροφές και άνω.
Το T-Jet μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. με τους 120 ονομαστικούς ίππους εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου, αν και στις πιο χαμηλές είναι σχετικά απρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Από τις μεσαίες στροφές και άνω επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1,4 τόνων περίπου, ενώ λόγω της γραμμικής του απόδοσης δίνει την εντύπωση ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα. Ωστόσο, έναντι άλλων ανταγωνιστικών μικρομεσαίων turbo με παραπλήσια ισχύ (π.χ. Seat Leon 1,4 TSI), είναι λίγο πιο αργό. Στα συν είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, γεγονός που αποδίδεται στις μακριές σχέσεις μετάδοσης, στοιχείο που εκτιμάται σε ένα ταξίδι, αφού ο θόρυβος "κρατιέται" σε λογικά επίπεδα. Στα μείον είναι η τραχύτητα του μοτέρ και η μέτρια αίσθηση και ακρίβεια που προσφέρει ο επιλογέας των ταχυτήτων