Διαβάστηκε από 20918αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/8/2009
Το καινούργιο Polo ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στον τομέα της ποιότητας, με τη συνολική του εικόνα να παραπέμπει σε ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητο και
να το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα.
Το καινούργιο Polo μεγάλωσε σε όλες τις διαστάσεις εκτός από το ύψος και απέκτησε πιο κομψή εμφάνιση, χωρίς ωστόσο να διακρίνεται για το νεανικό χαρακτήρα.
Το 5ης γενιάς Polo, λίγους μήνες μετά την πρώτη επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση της Γενεύης, δηλώνει "παρών" στην ελληνική αγορά, με την 5θυρη έκδοση να είναι άμεσα διαθέσιμη, ενώ την 3θυρη και με το νέο 1,2 TSI κινητήρα των 105 ονομαστικών ίππων να λανσάρονται στις αρχές του 2010. Οι αλλαγές που φέρνει σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο είναι αρκετές, από το οποίο διαφέρει ριζικά ως προς την εξωτερική του εμφάνιση, ενώ παράλληλα ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τον πήχη στον τομέα της ποιότητας, μοιάζοντας με ένα μικρότερο Golf. Παράλληλα, οι τιμές του κυμαίνονται στα επίπεδα του προγενέστερου μοντέλου, αφού, συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις (με 100% το Ε.Τ.Τ.), το νέο Polo είναι ακριβότερο μόνο κατά 200 ευρώ, ποσόν που υπερκαλύπτεται από τη συνολικά πιο σύγχρονη εικόνα του και την ύπαρξη ESP και ηχοσυστήματος από το βασικό εξοπλισμό.
Μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο αισθητικά
Εξωτερικά, το νέο μικρό VW δε φέρει καμία ομοιότητα με το προγενέστερο μοντέλο, υιοθετώντας στοιχεία από το καινούργιο Golf -ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα του. Συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, δίνει την εντύπωση ενός μικρομεσαίου, αλλά παρ' όλη την αισθητική του αναβάθμιση, δεν ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα της φίρμας. Παράλληλα, από πλευράς διαστάσεων, το μήκος, πλάτος και μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 54, 32 και 4 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 14 χλστ. Από 12.350 ευρώ με 2 κινητήρες βενζίνης Η γκάμα του νέου Polo περιλαμβάνει 2 μηχανικά σύνολα βενζίνης, αυτά των 1,2 και 1,4 λτ., απόδοσης 70 και 85 ονομαστικών ίππων και το ντίζελ 1,6 TDI, ισχύος 75 ίππων. Αντίστοιχα οι τιμές τους ξεκινούν από 12.350, 13.350 και 15.600 ευρώ, ενώ το 1,4 διατίθεται και με το κιβώτιο DSG7 (από 14.800 ευρώ). Επιπλέον υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Trendline, Comfortline και Highline, όπου από τη βασική περιλαμβάνονται ESP, 2 μετωπικοί αερόσακοι και 2 πλευρικοί κεφαλής/θώρακος, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Hold Assist), ράδιο CD, ημιαυτόματος κλιματισμός Climatic, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα των θυρών κ.ά.
Συν & Πλην (+): Ποιότητα κατασκευής, άνεση, στιβαρότητα, φρένα
(-): Ωφέλιμο ύψος πίσω, έλλειψη νεανικού χαρακτήρα, θόρυβος κινητήρα
4 γενιές Polo
1η γενιά (1975 - 1981). Το πρώτο Polo αποτελούσε ουσιαστικά την αντίστοιχη έκδοση του Audi 50 και έμεινε στην αγορά για 6 χρόνια, ενώ έως το 1979 είχαν παραχθεί παγκοσμίως 500.000 αυτοκίνητα. Ήταν διαθέσιμο με τους κινητήρες απόδοσης από 35 έως 50 ίππων και από 0,9 λτ. έως 1,3 λτ.
2η γενιά (1981 - 1994). Τον Οκτώβριο του 1981 έκανε την εμφάνισή του το 2ης γενιάς Polo, με την πιο σημαντική αλλαγή να αφορά στην παρουσίαση μιας τρίτης έκδοσης αμαξώματος με μεγαλύτερα πίσω πλευρικά παράθυρα. Όσον αφορά στους κινητήρες, υπήρχαν μηχανικά σύνολα από 1,0 λτ. έως 1,4 λτ. και για πρώτη φορά το 1983 στο μοτέρ των 1,3 λτ. τοποθετήθηκε ψεκασμός καυσίμου ενός σημείου και καταλύτης.
3η γενιά (1994 - 2001). Το Polo MkIΙΙ ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο, βασισμένο σε καινούργιο δάπεδο, το οποίο μοιραζόταν και το Seat Ibiza δεύτερης γενιάς. Την τροφοδοσία του αναλάμβαναν 8 συνολικά κινητήρες βενζίνης, από 1,0 έως 1,6 λτ., ισχύος από 45 έως 125 ίππων.
4η γενιά (2001 - 2009)
Η 4η γενιά σε σχέση με το Polo 3ης γενιάς μεγάλωσε και άλλο σε διαστάσεις, φτάνοντας στα 3,9 μ. Η γκάμα των μηχανικών συνόλων αφορούσε σε μοτέρ χωρητικότητας 1,2 και 1,4 λτ., απόδοσης από 55 έως 100 ίππων, ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο (2005) προστέθηκε ο turbo κινητήρας των 1,8 λτ. με τους 180 ίππους (GTI).