Διαβάστηκε από 14452αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/9/2009
Με την πρώτη ματιά, το 500 Abarth δείχνει ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό...
Τι κάνει ένα καλοστημένο 500αράκι με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων, απόδοσης 156 πραγματικών ίππων στους δρόμους; Μα, φυσικά, τρομοκρατεί τα GTI…
Μετά τα Grande Punto Abarth και Abarth esseesse, ήρθε η σειρά του μίνι 500 να αποκτήσει τις αγωνιστικές του εκδόσεις. Η έκδοση Abarth του Fiat 500 καθιστά το μίνι αυτοκίνητο ένα εξαιρετικό εργαλείο για γρήγορη οδήγηση δια μέσου του ισχυρού κινητήρα, του στησίματος της ανάρτησής του και άλλων ηλεκτρονικών μέσων. Αν και αυτή η έκδοση δεν είναι η κορυφαία (υπάρχει η αμέσως επόμενη esseesse, με τους 160 ονομαστικούς ίππους και ακόμα πιο κοντά ελατήρια ανάρτησης), αναμφισβήτητα είναι σε θέση να "παίξει τα φώτα" σε πολύ δυνατότερα και μεγαλύτερα GTI αυτοκίνητα.
Εμφάνιση
Με την πρώτη ματιά, το 500 Abarth δείχνει ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Το εμπρός μέρος είναι ανασχεδιασμένο με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και στη μάσκα, ενώ διαθέτει και πιο δυναμική σχεδίαση από τα "ταπεινά" 500αράκια. Στα πλαϊνά του αμαξώματος τα αυτοκόλλητα Abarth, τα τονισμένα μαρσπιέ, οι κόκκινοι καθρέφτες και οι 17 ιντσών ζάντες αποτελούν τα ξεχωριστά στοιχεία αυτής της έκδοσης, ενώ στο πίσω μέρος ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με τις εισαγωγές αέρα εκατέρωθεν των πλευρών του, καθώς και ο διαχύτης που φιλοξενεί τις δύο μπούκες των εξατμίσεων αρκούν για να διατηρήσουν το πολεμικό προφίλ του, παρά τις περιορισμένες του διαστάσεις.
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος κινητήρας T-Jet του ομίλου βρίσκεται και κάτω από το καπό του 500 Αbarth, με την ιπποδύναμη να ανέρχεται στους 156 δυναμομετρημένους ίππους. Όπως είναι λογικό, ο κινητήρας αυτός δίνει "φτερά" στο μίνι αμάξωμα των 1.129 κιλών, προσδίδοντάς του εντυπωσιακές τιμές επιδόσεων. Η λειτουργία του στη νορμάλ χαρτογράφηση είναι πιο γραμμική και πιο ευχάριστη στην καθημερινότητα, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί, με την πίεση του διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα, αλλάζει η χαρτογράφηση, με την πίεση υπερπλήρωσης να ακουμπά τα 1,1 bar, αυξάνο-ντας θεαματικά τις επιδόσεις του. Το εν λόγω σύστημα, παράλληλα, βελτιώνει την αίσθηση και την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.
Οδική συμπεριφορά
Η σκληρή ανάρτηση του 500 Abarth (πιο κοντά ελατήρια και σφιχτότερα αμορτισέρ, αλλά και αντιστρεπτική δοκό στον πίσω άξονα) ορίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αμεσότητας όσον αφορά στις ενέργειες του οδηγού. Το μικρό μεταξόνιο και μόνο κατά τη γρήγορη κίνηση δημιουργεί κάποια νευρικότητα του πίσω μέρους, ωστόσο ο οδηγός, έχοντας στη διάθεσή του το πολύ καλό σε αμεσότητα και αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και επάρκεια ισχύος, μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και σταθερά. Το 500 Abarth διαθέτει το σύστημα "TTC" (Torque Transfer Control), το οποίο βελτιώνει τη μετάδοση της ροπής στους εμπρός τροχούς κατά τη διάρκεια στροφών (κάτι σαν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), ενώ και το ESP, που δεν απενεργοποιείται πλήρως, λειτουργεί όπου ο οδηγός το παρακάνει, επαναφέροντας στην τάξη το μικρό αμάξωμα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του το 500 Abarth διαφέρει κατά πολύ σε σχέση με τα απλά 500, εκφράζοντας και εκεί το ανήσυχο πνεύμα του. Εκείνο σκιαγραφείται αρχικά από τα μπάκετ καθίσματα, τον ξεχωριστό πίνακα οργάνων και το επιπλέον όργανο μέτρησης της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα και των εναλλαγών των σχέσεων (φωτό). Από και ύστερα, το εσωτερικό δε διαφοροποιείται σε τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, που βρίσκονται σε καλά επίπεδα, ενώ και οι χώροι παραμένουν περιορισμένοι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος 185 λίτρων).