ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/10/2009
TEST
Νέο Mazda3 MPS
Kάτι να καίει…
Διαβάστηκε από 11553 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/10/2009
Νέο Mazda3 MPS: Εξαιρετικά γρήγορο παντού
Με επεμβάσεις σε καίρια σημεία που βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά του, το νέο Mazda3 MPS εκφράζει άμεσα τον ειδικό του χαρακτήρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi.
Η σειρά Mazda Performance Series, που γνωρίσαμε από το προηγούμενο Mazda3 MPS και από το Mazda6 MPS, αποκτά το τρίτο μέλος της, το νέο Mazda3 MPS, που ουσιαστικά αποτελεί και το μοναδικό πλέον MPS που μπορεί κανείς να αποκτήσει. Βασισμένο πάνω στα νορμάλ Mazda3, το MPS αναλαμβάνει να εξάπτει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ένα Mazda3. Οι επεμβάσεις σε πλαίσιο, αναρτήσεις, κινητήρα, κιβώτιο και εμφάνιση σκιαγραφούν το απόλυτο οδηγικό προφίλ αυτής της έκδοσης.

Εμφάνιση
Ξεχωρίζει, αλλά δεν είναι κραυγαλέο
Αντίθετα με το προκάτοχό του, το νέο Mazda3 MPS παρουσιάζει άμεσα τον ξεχωριστό του χαρακτήρα, διαφέροντας όσο χρειάζεται από τις απλές εκδόσεις του Mazda3. Εκ πρώτης όψεως λοιπόν, ο καθένας θα καταλάβει ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου Mazda, κάτι που οφείλεται αρχικά στο μεγάλο εμπρός αεραγωγό, στον ανασχεδιασμένο με σπορτίφ στοιχεία και μεγάλη εισαγωγή αέρα προφυλακτήρα, στις 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου στα τονισμένα μαρσπιέ και, τέλος, στις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και στην ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος. Όλα αυτά τα σχεδιαστικά στοιχεία της έκδοσης MPS δένουν απόλυτα με το αρμονικό σχήμα του χάτσμπακ πεντάθυρου αμαξώματος και το βασικότερο είναι, ότι αν και εκφράζουν την απαιτούμενη διαφορετικότητα της έκδοσης, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν κραυγαλέα.

Εσωτερικό-Χώροι
Aναβαθμισμένη ποιότητα κι εδώ με σπορ στοιχεία
H σχεδίαση στο εσωτερικό του MPS κεντρίζει το ενδιαφέρον, ενώ oι σπορτίφ αναφορές δε λείπουν και εντοπίζονται στις επενδύσεις του εσωτερικού, καθώς και στη χρήση ορισμένων τμημάτων αλουμινίου.
Το εσωτερικό του MPS ακολουθεί τη νέα σχεδίαση και των υπολοίπων εκδόσεων του Mazda3, εμπλουτισμένο με τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές. Στις αλλαγές που εντοπίζονται στο μοντέλο συγκαταλέγεται και η αναβάθμιση της ποιότητας στο εσωτερικό, που σκιαγραφείται από τα πολύ καλά ποιοτικά υλικά με το προσεγμένο φινίρισμα. Στην έκδοση MPS ο διάκοσμος έχει σπορτίφ καταβολές, περιλαμβάνοντας πινελιές χρωμίου, πιο σπορ αισθητικής πίνακα οργάνων, ενώ ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο βρίσκεται μία νέα ένδειξη για την πίεση του υπερσυμπιεστή (turbo boost gauge) με φωτισμό LED. Ανασχεδιασμένα είναι και τα δερμάτινα-υφασμάτινα καθίσματα, που προσφέρουν σχετικά καλή στήριξη. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το σχετικό χώρο για εκείνες να ανέρχεται στα 340 λίτρα.

Οδική συμπεριφορά
Εξαιρετικά γρήγορο παντού
Το Mazda3 MPS δεν είναι άνετο και δεν ενδείκνυται για καθημερινή χρήση, ωστόσο ο τρόπος που στρίβει τους 260 ίππους του σε αποζημιώνει και με το παραπάνω.
Το νέο Mazda3 MPS βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα των απλών εκδόσεων, η οποία έχει ενισχυθεί περαιτέρω, βελτιώνοντας την ακαμψία και φυσικά την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτηση βασίζεται στη δομή του προηγούμενου (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω), ωστόσο διαθέτει νέα αμορτισέρ και ελατήρια, νέους συνδέσμους και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές δοκούς και στους δύο άξονες. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σκληρή, παρουσιάζοντας έτσι νευρικότητα σε διαδοχικές ανωμαλίες και χτυπήματα σε εγκάρσιες, ωστόσο φροντίζει για την πολύ καλή σταθερότητά του και τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Η αυξημένη ισχύς και ροπή του κινητήρα περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού σε αίσθηση και κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου, που συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD. Το Mazda3 MPS με όλα αυτά καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορο σε κάθε είδους δρόμο, ενώ, σε αντίθεση με το παρελθόν, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά την πορεία του μπροστινού, ακόμα και σε υπερβολές του οδηγού. Η υποστροφή που εκδηλώνεται αρχικά στη βίαιη πίεση του γκαζιού (εφ' όσον το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς είναι απενεργοποιημένο) περιορίζεται σημαντικά μέσω του μπλοκέ διαφορικού και ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κλείνει την πορεία του με το -μέτριο σε αίσθηση αλλά άμεσο- σύστημα διεύθυνσης. Ένα στοιχείο που μετριάζει την εικόνα του MPS στο δρόμο είναι η μέτρια ελκτική πρόσφυση και το φαινόμενο torque steering που παρουσιάζει, λόγω της αυξημένης μεταδιδόμενης ροπής στους εμπρός τροχούς, που αν και μειωμένο σε σχέση με το προκάτοχο, συνεχίζει να υφίσταται. Τα φρένα, που και εκείνα έχουν βελτιωθεί ακινητοποιούν αποτελεσματικά το αμάξωμα, παρουσιάζουν ωστόσο σημάδια κούρασης σε απαιτητικές διαδρομές.

Κινητήρας - Επιδόσεις
Το ίδιο ισχυρός με ελαφρές τροποποιήσεις
O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,3 λίτρων της σειράς MZR (Direct Injection Spark Ignition), που εφοδιάζει το νέο MPS, είναι ο ίδιος που συναντούμε και στο προγενέστερο μοντέλο, o oποίος ωστόσο έχει δεχθεί βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης και στο 6τάχυτο κιβώτιο (πιο αραιή κλιμάκωση), περιορίζοντας ελάχιστα την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (αλλά και τις επιδόσεις). Στην πράξη ο DISI κινητήρας, με την πίεση υπερπλήρωσης να ανέρχεται σε 1,0 bar σε κατάσταση over boost και σε 0,4 bar σε σταθερή, χαρίζει στο αυτοκίνητο βάρους 1.460 κιλών κορυφαίες επιδόσεις.

 
 Νέο Mazda3 MPS
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία