Διαβάστηκε από 11871αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/12/2009
Η οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου MX-5 παραμένει ευχάριστη και παιχνιδιάρικη
Έστω και χωρίς μπλοκέ διαφορικό, έστω και με το πιο "light" αυτόματο κιβώτιο αντί του κλασικού μηχανικού, το ανανεωμένο Mazda MX-5 των 2,0 λίτρων συνεχίζει να προσφέρει ατελείωτα χαμόγελα οδηγικής ευχαρίστησης στον οδηγό του!
Έχοντας συμπληρώσει 4 χρόνια από το λανσάρισμά του στις ευρωπαϊκές αγορές, το Mazda MX-5 τρίτης γενιάς ανανεώθηκε, συνεχίζοντας να αποτελεί το κλασικότερο ρόουντστερ της εποχής. Φυσικά, το δρόμο της ανανέωσης ακολούθησε και η έκδοση Roadster Coupe με τη μεταλλική οροφή, η οποία, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις, κερδίζει πλέον σε δυναμισμό λόγω των αισθητικών αλλαγών. Αυτές επικεντρώνονται στο εμπρόσθιο τμήμα με την πιο επιθετική μάσκα και προφυλακτήρα, αλλά και τα περισσότερο αιχμηρά φωτιστικά. Αλλαγές έχουμε και στα πίσω φωτιστικά που έχουν επανασχεδιαστεί, όπως και στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ, τέλος, ειδικά στην έκδοση Roadster Coupe, έχουν προστεθεί και χρωμιωμένες επενδύσεις σε επιμέρους τμήματα του αμαξώματος.
"Αυτόματο" ντεμπούτο - καλές επιδόσεις
Στην ανανεωμένη γενιά του MX-5 και ειδικά στην έκδοση με το 2λιτρο μοτέρ των 160 ίππων κάνει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα το 6άρι αυτόματο-σειριακό κιβώτιο της Mazda. Το κιβώτιο αυτό στερεί λίγο από την εκρηκτικότητα του οχήματος κυρίως στις εκκινήσεις, με αντίκτυπο στις επιδόσεις, οι οποίες πλέον κρίνονται απλά καλές. Η αλλαγή των σχέσεων του κιβωτίου γίνεται είτε μέσω του επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, είτε μέσω των μοχλών στον τιμόνι, η διάταξη των οποίων μάλιστα απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Οι εναλλαγές γίνονται γρήγορα, ενώ προς όφελος της κατανάλωσης, το κιβώτιο είναι ρυθμισμένο ώστε στη σειριακή λειτουργία να μην κρατά τη σχέση στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, αλλά να προχωρά αυτόματα στην επόμενη.
Εγγύηση οδηγικής απόλαυσης! Η οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου MX-5 παραμένει ευχάριστη και παιχνιδιάρικη, αφού η πίσω κίνηση μαζί με το στιβαρό πλαίσιο, το σχεδόν τέλειο ζύγισμα, το απενεργοποιούμενο ESP και το "κοφτερό" τιμόνι συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο. Παρ’ ότι στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο απουσιάζει το μπλοκέ διαφορικό, τα περιθώρια πρόσφυσης παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, απόρροια και κάποιων βελτιώσεων στην εμπρός ανάρτηση, που έχει λάβει το ανανεωμένο μοντέλο. Αλλαγές, τέλος, έχουν γίνει και σε κάποια άλλα σημεία της ανάρτησης, ώστε να αυξηθεί η ποιότητα κύλισης, γεγονός που γίνεται αντιληπτό κατά την οδήγηση του ανανεωμένου MX-5.
Μικρές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου MX-5, οι οποίες επικεντρώνονται στο νέο εργοστασιακό ηχοσύστημα, στα χρωμιωμένα χειριστήρια του κλιματισμού, στη νέα γραμματοσειρά του πίνακα οργάνων, αλλά και στους νέους χρωματικούς συνδυασμούς. Η εικόνα είναι κατά συνέπεια λίγο πιο μοντέρνα σε σχέση με πριν, ενώ η ποιότητα των σκληρών υλικών παραμένει σε καλά επίπεδα. Επίσης, οι χώροι για τους δύο επιβάτες είναι επαρκείς, ενώ το πορτ-μπαγκάζ παραμένει στα 150 λίτρα χωρητικότητας.
Μόλις 12 δλ. απαιτεί η μεταλλική οροφή του MX-5 Roadster Coupe για να αποθηκευτεί στο πίσω τμήμα, η οποία ζυγίζει μόνο 37 κιλά μαζί με το μηχανισμό αναδίπλωσης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στο να μην επιβαρυνθεί το βάρος του οχήματος και κυρίως να μη χάσει το σχεδόν 50:50 ζύγισμά του.