ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/1/2010
TEST
Subaru Outback 2,5i Lineartronic
Υπόθεση ουσίας
Διαβάστηκε από 19071 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/1/2010
Oι οπαδοί των χαμηλών, αλλά ουσιαστικών τόνων θα βρουν στο τετρακίνητο Subaru Outback ένα αξιόλογο όχημα, που θα καλύψει πολλαπλές ανάγκες χάρη στον crossover χαρακτήρα του.
Το λανσάρισμα της νέας (5ης) γενιάς του Subaru Legacy στην αγορά συνοδεύτηκε από την παράλληλη προσφορά του νέου Outback, που αποτελεί την crossover εκδοχή του ιαπωνικού μεσαίου αυτοκινήτου. Βέβαια, το Outback αποτέλεσε την εναλλακτική πρόταση του Legacy από τη δεύτερη γενιά του τελευταίου (1995), γι αυτό και το νέο Outback είναι 4ης γενιάς. Tο Outback έδειξε πριν από 15 χρόνια τον crossover δρόμο, που αργότερα ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές, όπως η Audi με τα Α6/Α4 allroad και η Volvo με το XC70.
Μεγαλύτερο με σοβαρή σχεδίαση
Τα κύρια χαρακτηριστικά του Outback παραμένουν φυσικά τα ίδια, ήτοι κινητήρες boxer, σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Whell Drive, ρίζες στο Legacy Station Wagon και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.).
Βέβαια, το νέο μοντέλο είναι εμφανώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του: 45 χλστ. σε μήκος, 50 χλστ. σε πλάτος και 70 χλστ. σε ύψος. Παράλληλα διαθέτει 75 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω (κατά 45 και 55 χλστ. αντίστοιχα). Αλλαγμένη είναι φυσικά και η σχεδίαση, που πλέον διαθέτει περισσότερο "νεύρο" από την απρόσωπη εικόνα του προηγούμενου μοντέλου. Στο νέο Outback τα πράγματα δείχνουν καλύτερα και πιο επιβλητικά, χάρη στους τραβηγμένους προς τα πίσω προβολείς, στη μάσκα με μοτίβο πτερυγίων, στις ακμές στο καπό, στα αρκετά χρωμιωμένα στοιχεία, στις -όπως πάντα- στάνταρ ράγες οροφής και στα τονισμένα πλαστικά προστατευτικά, ενώ νέο είναι και το τονισμένο πίσω μέρος.
Πλούσια τα ελέη…
Οι τιμές της έκδοσης Outback 2,5i ξεκινούν από 39.900 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 41.900 ευρώ για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το νέο κιβώτιο Lineartronic. Αν και οι τιμές είναι υψηλές, θα πρέπει να τονιστεί πως συνοδεύονται από ένα υπερ-πλήρες πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει τα πάντα. Έτσι, η έκδοση VC μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ABS, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους τύπου κουρτίνας, κλιματισμό δύο ζωνών, δερμάτινο τιμόνι, χειριστήρια αλλαγής ταχύτητας στο τιμόνι (Lineartronic), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, ζάντες αλουμινίου 17΄΄, φώτα xenon-HID, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα, cruise control, ηλιοροφή, μπάρες οροφής και ηχοσύστημα. H αμέσως επόμενη έκδοση UC (43.900 ευρώ) περιλαμβάνει επιπλέον δερμάτινο σαλόνι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε 10 κατευθύνσεις και με 2 μνήμες.
(+): Οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, ποιότητα κύλισης και άνεση, κιβώτιο Lineartronic, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, χώροι
(-): Ελαφρύ τιμόνι, άτολμη σχεδίαση ειδικά στο πίσω μέρος
Βήμα μπροστά με Lineartronic
Το νέο κιβώτιο Lineartronic, που εφοδιάζει προαιρετικά το νέο Outback, είναι διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τύπου CVT και διακρίνεται τόσο για την ομαλότητα στις εναλλαγές των σχέσεων, όσο και την αμεσότητά του. Το συγκεκριμένο κιβώτιο που εξέλιξε η Subaru έχει το πλεονέκτημα να εκμεταλλεύεται ενεργά την αποδοτική περιοχή στροφών του κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται αφού, αντί για το συμβατικό μεταλλικό ιμάντα, χρησιμοποιούνται αλυσίδες στο μηχανισμό μεταφοράς ροπής μεταξύ των δύο τροχαλιών, που απαρτίζουν το μεταβλητό "γρανάζι" (μονάδα αλλαγής ταχύτητας). Επιπρόσθετα, η πρωτεύουσα τροχαλία είναι μετατοπισμένη σε σχέση με το στροφαλοφόρο άξονα, για να μειωθεί η αντίσταση λόγω του λαδιού στο μεταβλητό "γρανάζι" και κατά συνέπεια και οι τριβές της αλυσίδας, που οδηγούν σε απώλειες πίεσης του υδραυλικού συστήματος. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την επίτευξη εξαιρετικής οικονομίας καυσίμου, compact διαστάσεων και πολιτισμένης λειτουργίας. H Subaru υπόσχεται 0,1δλ. για την αλλαγή σχέσης στην περίπτωση σειριακής λειτουργίας.

Χάρη στην εξελιγμένη τετρακίνηση, το Outback στρίβει με εξαιρετική ασφάλεια, παρά τις μαλακές αναρτήσεις.

 
 Subaru Outback 2,5i Lineartronic
Εσωτερικό
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία