Διαβάστηκε από 13191αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/1/2010
Το Chevrolet Matiz με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει άνετες και οικονομικές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Matiz βρίσκεται ένα μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 1,0 λίτρου, το οποίο αποδίδει στο δυναμόμετρο 68 ίππους και 94 Nm ροπής. Συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο όμως, πέραν των μακριών σχέσεων μετάδοσης, δεν εμφανίζει και την καλύτερη αίσθηση.
Ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται επαρκής για να κινήσει το όχημα σε αστικούς ρυθμούς, αν και ο υψηλός θόρυβος που παράγει μετά τις 2.500 σ.α.λ. ίσως ενοχλήσει τους επιβάτες.
Οδική συμπεριφορά
Οι μικρές διαστάσεις του μοντέλου θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τον οδηγό, ο οποίος θέλει να κινηθεί με άνεση μέσα στους στενούς δρόμους της πόλης. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση στους επιβάτες, απορροφώντας με πολύ καλό τρόπο τις όποιες λακκούβες του οδοστρώματος. Μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες ίσως παρατηρηθούν αναπηδήσεις του πίσω μέρους του οχήματος, κάτι που οφείλεται κυρίως στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα.
Εσωτερικό - Χώροι
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Matiz διακρίνεται για το νεανικό προφίλ του. Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά που χρησιμοποιούνται ικανοποιούν στο ταμπλό και βρίσκονται σε καλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στην καμπίνα του μοντέλου μπορούν να μεταφερθούν τέσσερις επιβάτες, με τους πίσω να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις όσον αφορά στο χώρο για τα κεφάλια τους, ειδικά αν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο. Ο χώρος αποσκευών έχει μέτρια χωρητικότητα, μιας και ο όγκος του φτάνει στα 170 λίτρα, με αποτέλεσμα να μπορεί να αποθηκεύσει μόνο τα απαραίτητα.
Μεταπωλητική αξία
Σε καλά επίπεδα κυμαίνεται η μεταπωλητική αξία του μοντέλου, λόγω του αστικού χαρακτήρα του και της χαμηλής τιμής του ως μεταχειρισμένο.
Value for Money
Απλά καλή είναι η σχέση τιμής - αξίας του Matiz, μιας και ο εξοπλισμός του διέθετε μόνο τα βασικά στον τομέα ασφάλειας και άνεσης.
Συν & Πλην (+): Σχεδίαση, άνεση, κατανάλωση
(-): Επιδόσεις, θόρυβος κινητήρα, χώρος αποσκευών
Από 1998 μέχρι σήμερα.
Το 1998 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Matiz και 2 χρόνια αργότερα δέχτηκε facelift. Το 2005 αντικαταστήθηκε από τη δεύτερη γενιά (μοντέλο που αναφερόμαστε), ενώ στα τέλη του 2009 παρουσιάστικε ο αντικαταστάτης του με την ονομασία
"Spark". Βέβαια, η τελευταία γενιά Matiz συνεχίζει να διατίθεται στις εκθέσεις Chevrolet.
Νεανική σχεδίαση έχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τα τέσσερα στρογγυλλά φωτιστικά σώματα, δύο στο άνω τμήμα και δύο στον προφυλακτήρα.
Το εσωτερικό του Matiz διακρίνεται για την ευχάριστη σχεδίαση, κάτι που αρμόζει σε αυτοκίνητο αυτής
της κατηγορίας.
Σημαντικότεροι ανταγωνιστές • Citroen C1 1,0
• Daihatsu Cuore 1,0
• Fiat Panda 1,2
• Hyundai Atos 1,1
• Kia Picanto 1,1
• Peugeot 107 1,0
• Suzuki Wagon R+ 1,0
• Toyota Aygo 1,0
Πόσο αξιόπιστο είναι;
Σύμφωνα με τις βλάβες που έχουν αναφερθεί
για τα μοντέλα της Chevrolet, η αξιοπιστία που προσφέρουν κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Βλάβες εντοπίζονται στον κινητήρα και στο σύστημα
διεύθυνσης, που όμως δε θα προβληματίσουν τον ιδιοκτήτη.
Τιμή αγοράς 2006: 8.790 ευρώ
Τιμή αγοράς 2010: 5.000 ευρώ
Τιμή πώλησης 2010: 5.700 ευρώ