Διαβάστηκε από 13942αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/2/2010
Το Mazda RX-8 είναι ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, απολαυστική οδική συμπεριφορά, αλλά και ξεχωριστή εμφάνιση, το οποίο θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του ανήσυχου οδηγού.
Κινητήρας
Κάτω από καπό του RX-8 Cosmo βρίσκεται ένας περιστροφικός κινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 231 ονομαστικούς ίππους. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται πολιτισμένη, ακόμη και όταν η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάζει την κόκκινη περιοχή των 9.000 σ.α.λ. Στις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας ανταποκρίνεται μέτρια, ενώ κοντά στις 5.000 σ.α.λ. αρχίζει να ξεδιπλώνει τη δύναμή του, παράγοντας ανάλογο σπορτίφ ήχο, που αρμόζει σε ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο.
Οδική συμπεριφορά
Σε στεγνό οδόστρωμα και μόνο όταν ο οδηγός βυθίσει το δεξί πεντάλ, το RX-8 θα ανοίξει το πίσω μέρος, με το σύστημα ελέγχου DSC να αφήνει κάποια μικρά περιθώρια για παιχνιδιάρικη οδήγηση. Όταν όμως το DSC απενεργοποιηθεί πλήρως, τότε η υπερστροφή έρχεται γρήγορα, αλλά είναι απόλυτα ελεγχόμενη, χάρη στο καλοζυγισμένο πλαίσιο αλλά και στο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο ξεχωρίζει για την πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό.
Εσωτερικό - Χώροι
Η εικόνα που συναντάς στο εσωτερικό του RX-8 είναι ανάλογη με τη σπορτίφ εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό είναι πολύ καλή και η συναρμολόγησή του είναι προσεγμένη. Οι χώροι που προσφέρονται για τους δύο μπροστά επιβάτες είναι καλοί. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν αποκλειστικά δύο άτομα, τα οποία μπορεί να νιώσουν κάπως κλειστοφοβικά, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το χώρο για τα κεφάλια τους. Σχετικά καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 290 λίτρων.
Μεταπωλητική αξία
Σε ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκεται η μεταπωλητική αξία του Mazda RX-8, λόγω της δυναμικής του εικόνας αλλά και της υψηλής κατανάλωσης, που δεν είναι ανάλογη με ένα συμβατικό κινητήρα 1,3 λίτρων.
Value for Money
Καλή είναι η σχέση τιμής - αξίας για το ιαπωνικό μοντέλο, λόγω του πολύ καλού επιπέδου εξοπλισμού που διέθετε στην έκδοση Cosmo.
Συν & Πλην (+): Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κινητήρας, εμφάνιση
(-): Κατανάλωση (καυσίμου - λιπαντικού), χώροι
Η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό αλλά και η συναρμολόγησή του είναι προσεγμένη, ενώ η σχεδίαση είναι σπορτίφ.
Η εξωτερική σχεδίαση του RX-8 έχει την ικανότητα να μαγνητίζει τα βλέμματα, μιας και διαθέτει
μοναδικό σχήμα.
Σημαντικότερος ανταγωνιστής • Toyota Celica 1,8 T Sport
Από το 2002 μέχρι σήμερα
Το Mazda RX-8 παρουσιάστηκε στην Έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ το 2002 και σχεδόν 2 χρόνια αργότερα, λανσαρίστηκε στην Ελλάδα. Το 2009 δέχτηκε facelift, το οποίο περιελάμβανε αισθητική βελτίωση τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου.
Πόσο αξιόπιστο είναι;
Σχετικά χαμηλή συχνότητα βλαβών εμφανίζουν τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Οι περισσότερες αναφορές βλαβών εντοπίζονται στο αμάξωμα και λιγότερες στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και στον κινητήρα.
Τιμή αγοράς 2005: 38.200 ευρώ
Τιμή αγοράς 2010: 15.100 ευρώ
Τιμή πώλησης 2010: 17.300 ευρώ