ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ : 1o Toyota Auris 1,33 5d Optimal Drive
Το τερπνόν μετά του ωφελίμου
Διαβάστηκε από 4068αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/2/2010
Χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, ισχυρός κινητήρας, αξιοπιστία, καλή
οδική συμπεριφορά και ανέσεις συνθέτουν το προφίλ του Toyota Auris.
O νέος 1,33 λίτρων κινητήρας, με την τεχνολογία Optimal Drive, παίρνει θέση και κάτω από το δημοφιλές Auris, βοηθώντας στην επίτευξη του στόχου για τη μέση τιμή εκπομπών ρύπων της γκάμας (κάτω από 140 γρ./χλμ.). Το Auris αποκτά έτσι ένα μικρότερο -από άποψης κυβισμού- κινητήρα, με μεγαλύτερη απόδοση αλλά μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Η φιλοσοφία Optimal Drive στο Auris επιτυγχάνεται με το συνδυασμό του 1,33 λίτρων κινητήρα και του 6τάχυτου κιβωτίου. Ο στόχος για μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων καθίσταται εφικτός και μέσω του συστήματος Start&Stop, με το οποίο ο κινητήρας σβήνει όταν το αυτοκίνητο σταματά και επανατίθεται σε λειτουργία όταν ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη. Σε αντίθεση με το Yaris, το Auris Οptimal Drive δεν ανανεώθηκε στα σημεία, αφού άλλωστε το Auris συνεχίζει να εκφράζει ένα σύγχρονο και αρκούντως δυναμικό αισθητικό προφίλ, πάνω σε συμβατικές γραμμές αμαξώματος. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν τα όμορφα φωτιστικά σώματα και η κυψελοειδής μάσκα στο εμπρός μέρος. Συν & Πλην (+): Χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, σχεδίαση εσωτερικού, ποιότητα
κύλισης, αποτελεσματικότητα φρένων (-): Ελαστικότητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, σκληρά πλαστικά στο
ταμπλό
Οδηγώντας
Το Auris είναι ένα αυτοκίνητο φιλικό στην καθημερινή χρήση και κατάλληλο για ήρεμες και άνετες μετακινήσεις. Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμισή της εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ο μαλακός συμπλέκτης και ο θετικός επιλογέας θα τύχουν της θετικής ανταπόκρισης εκ μέρους κάθε οδηγού. Εφ’ όσον ο οδηγός θελήσει να πιέσει το αμάξωμα του Auris, μόνο οι κλίσεις του αμαξώματος θα του περιορίσουν την αίσθηση, αφού κατά τα άλλα η οδική του συμπεριφορά κρίνεται προβλέψιμη και ασφαλής με μικρές τάσεις υποστροφής. Τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιούν με την απόδοσή τους, όχι όμως και με την προσφερόμενη αίσθηση.
Εσωτερικό - Χώροι
Το εσωτερικό του Auris είναι ευχάριστο και σύγχρονο αισθητικά, η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά τα σκληρά υλικά, ενώ και η συναρμολόγηση δε δίνει λαβές για σχόλια. Η εργονομία κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται σε κοντινή στον οδηγό απόσταση. Η μία και μοναδική αλλαγή στο εσωτερικό αφορά στην τοποθέτηση του διακόπτη ελέγχου της λειτουργίας του συστήματος Start&Stop. Σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί ανταποκρίνονται με σχετική άνεση στις ανάγκες των επιβατών. Ειδικότερα ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, σε αντίθεση με αυτόν για τα κεφάλια, ο οποίος είναι οριακά επαρκής. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει όγκο 354 λίτρων και διαθέτει εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Κινητήρας
Ο κινητήρας Dual VVT-i των 1.329 κ.εκ. (ίδιος με του Yaris) αποδίδει 97 δυναμομετρημένους ίππους και 131 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το νέο 6τάχυτο κιβώτιο της εταιρείας. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο αμάξωμα είναι αντάξιες εκείνου που αντικαθιστά, ενώ η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι σαφώς χαμηλότεροι.
Χρηματοδότηση:
Από 0% προκαταβολή 12 έως 84 δόσεις με επιτόκιο 6,4%
Προτεινόμενη έκδοση:
Toyota Auris 1,33 5d Casual(15.500 ευρώ).
Η βασική έκδοση Casual αποτελεί την προτεινόμενη από το περιοδικό
μας, λόγω του ότι προσφέρει ένα καλό σε γενικές γραμμές πακέτο
εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.
EuroNCAP
5
αστέρια
Αξιολόγηση
8,80
Κινητήρας-Επιδόσεις
8
Ενεργητική ασφάλεια
9
Παθητική ασφάλεια
10
Τεχνολογία-Ποιότητα-Εικόνα
9
Άνεση
9
Χώροι
8
Αξιοπιστία
9
Κατανάλωση
9
Μεταπωλητική αξία
9
Value for money
8
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.329
Κύλινδροι/Βαλβίδες
4/16
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Μετάδοση
Εμπρός
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
97/6.040
Ροπή (Nm/σ.α.λ)
131/3.770
0 -100 χλμ/ώρα (δλ.)
12,4
60 -100 χλμ/ώρα με 4η (δλ.)
13,9 (18,6 με 5η)
80-120 χλμ/ώρα με 5η (δλ.)
21,6 (31,8 με 6η)
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα)
175
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
135
Κατανάλωση
Μέση κατανάλωση (λτ.)*
5,7
Ρεζερβουάρ (λτ.)
55
Φρένα - Τροχοί
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
100-0 χλμ/ώρα με ABS (μ.)
39,3
Τροχοί
205/55 R16
Αναρτήσεις
Εμπρός
Γόνατα McPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος (χλστ.)
4.220
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.515
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.289
Χώροι (χλστ.)
Κεφάλι οδηγού
41
Κεφάλι πίσω
0
Πλάτος εμπρός
1.363
Πλάτος πίσω
1.361
Γόνατα πίσω
123
Χώρος αποσκευών (λτ.)
354
Θόρυβος (dB)
5η 100 χλμ./ώρα
69,8
6η 100 χλμ./ώρα
68,6
6η 120 χλμ./ώρα
71,1
Ρελαντί
45,5
Εγγυήσεις (έτη)
Μηχανικά μέρη
6
Αντισκωριακή
12
Χρώμα
3
Service
15.000 χλμ.
Εξοπλισμός Toyota Auris 1,4 5d Casual
ABS
•
ESP
o
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού
•/•
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής
•/o
Υποβοήθηση τιμονιού
•
Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω
•/o
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
•
Διαιρούμενο πίσω κάθισμα
•
ΑC/Κλιματισμός
•/o
Ηχοσύστημα
•
Ζάντες αλουμινίου
o
Τιμή (βασικής έκδοσης)
15.500
* Τιμές κατασκευαστή
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται