Διαβάστηκε από 22866αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/3/2010
Η νέα Σειρά 5 της BMW αγγίζει σε όλα τα σημεία την τελειότητα, αφού προσφέρει απλόχερα την πολυτέλεια και τις ανέσεις που θα αναζητήσει ο απαιτητικός αγοραστής ενός μεγάλου αυτοκίνητου, συνδυάζοντας ιδανικά την υψηλή οδηγική αίσθηση και τεχνολογία με την οικολογική ευαισθησία.
Η Σειρά 5 της BMW μετράει 38 χρόνια ιστορίας (το 1972 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά) και 6 γενιές, μαζί με τη νεότερη, αποτελώντας σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μεγάλων premium αυτοκινήτων. Κάθε γενιά έφερνε και ένα καινούριο στοιχείο, ανεβάζοντας ολοένα και ψηλότερα τον πήχη στην ισχυρή αυτή "κλάση", με την καινούρια Σειρά 5 να εντυπωσιάζει με την αρτιότητα και τα ισορροπημένα της χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο. Σαν μια μικρότερη Σειρά 7
Εξωτερικά, η καινούρια Σειρά 5 επιβάλλεται ως παρουσία στο δρόμο, θυμίζοντας περισσότερο μια μικρότερη "7άρα", παρά μια μεγαλύτερη Σειρά 3, τόσο σε σχεδίαση, όσο και σε διαστάσεις, αφού από την υπερπολυτελή BMW είναι πιο κοντή μόλις κατά 17 εκ. περίπου, ενώ από το μεσαίο μοντέλο είναι μακρύτερη κατά 39 εκ. Από σχεδιαστικής άποψης, το νέο μεγάλο βαυαρικό αυτοκίνητο είναι από τα πιο καλαίσθητα που έχουμε δει μέχρι σήμερα και παρά τις αυξημένες της διαστάσεις, καταφέρνει να μη γίνεται ογκώδης και άχαρη, αλλά αντιθέτως έχει μια καλλίγραμμη και αθλητική σιλουέτα. Το χαμηλό της ρύγχος, οι έντονες νευρώσεις και πτυχές που διατρέχουν το αμάξωμά της, τα υψηλής αισθητικής φωτιστικά σώματα με τις λυχνίες LED και η σφηνοειδής γραμμή του πίσω μέρους της, που παραπέμπει σε 4θυρο κουπέ αυτοκίνητο, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα συμπαγές "γλυπτό" σύνολο, με διακριτικά σπορτίφ χαρακτήρα. Μάλιστα, οι μηχανικοί της BMW έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα και στην αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ανέρχεται στο Cd=0,28 με πολλαπλά οφέλη ως προς τη μείωση των στροβιλισμών και θορύβων που δημιουργούνται και τη μείωση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την τεχνολογία EfficientDynamics. Στα μέσα του έτους και 520i
Προς το παρόν, η βασική έκδοση της νέας μεγάλης BMW, η 523i, κινείται από το 3λιτρο, 6κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο, ισχύος 204 ίππων, το οποίο λόγω υψηλού κυβισμού βρίσκεται μάλλον εκτός συναγωνισμού με βάση τα ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, προς τα μέσα του έτους θα λανσαριστεί και η πιο εμπορική 520i, με το 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα των 170 ίππων.
(+):
Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, άνεση, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, χώροι, πολυτέλεια, κινητήρας-κιβώτιο
(-): Υψηλός κυβισμός κινητήρα, με όχι αναλογικά αυξημένη ισχύ
Εξωτερικές διαστάσεις (χλστ.)
Μοντέλο
Παλιά Σειρά 5
Νέα Σειρά 5
Διαφορά
Μήκος
4.841
4.899
+58
Πλάτος
1.846
1.860
+14
Ύψος
1.468
1.464
-4
Μεταξόνιο
2.888
2.968
+80
Τεχνολογία
Ρυθμιζόμενη ανάρτηση
Μέσω του προαιρετικού Dynamic Drive Control, ο οδηγός είναι σε θέση να επιλέξει ανάμεσα σε 4 προγράμματα της ανάρτησης, όπως είναι τα Comfort, Normal, Sport και Sport+. To σύστημα αυτό ελέγχει, εκτός από τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των ταχυτήτων. Επιπλέον, συστήματα που αφορούν στην οδική συμπεριφορά είναι το Dynamic Damper Control (ενεργός έλεγχος των αμορτισέρ) και το Dynamic Drive (ενεργή διαχείριση των αντιστρεπτικών) για την εξάλειψη, ουσιαστικά, των κλίσεων του αμαξώματος.
Ενεργητική τετραδιεύθυνση
Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης (Integral Active Steering) μεταβάλλει τη γωνία διεύθυνσης των πίσω τροχών μέχρι 2,5 μοίρες. Έως τα 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται αντίθετα προς τη γωνία διεύθυνσης των εμπρός, ενώ σε υψηλές ταχύτητες στην ίδια προσφέροντας υψηλότερη σταθερότητα στις στροφές.
Αυτόματη στάθμευση
Το BMW Parking Assistant αναζητά συνεχώς χώρους στάθμευσης, εμφανίζοντάς τους μέσω της οθόνης του iDrive, αρκεί να υπερβαίνουν το μήκος του αυτοκινήτου τουλάχιστον κατά 1,2 μέτρα. Έτσι, μόλις ο οδηγός επιλέξει το χώρο της αρεσκείας του, ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και βάλει την όπισθεν, τότε το BMW Parking Assistant περιστρέφει αυτόματα το τιμόνι και ο οδηγός χειρίζεται μόνο τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου.