Διαβάστηκε από 7246αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/3/2010
Το Honda Civic Type-R θα καλύψει αυτούς που ψάχνουν ένα μεταχειρισμένο σπορτίφ αυτοκίνητο σε χαμηλή τιμή, που διακρίνεται για τις υψηλές επιδόσεις που προσφέρει, αλλά και για τη αγωνιστική οδική
συμπεριφορά.
Κινητήρας Κάτω από το καπό του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο 2,0 λίτρων, το οποίο αποδίδει 193 δυναμομετρημένους ίππους και διακρίνεται για την άψογη λειτουργία του στις υψηλές στροφές. Η ιπποδύναμη αυτή οφείλεται στην ύπαρξη συστήματος μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων. Στις χαμηλές στροφές, το μοτέρ εμφανίζεται ελαστικό, ενώ σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο με σφιχτή κλιμάκωση, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7,1 δλ. Οδική συμπεριφορά Εκτός από τον κινητήρα, ο τομέας όπου διακρίνεται το "κορυφαίο" Civic είναι ο οδική συμπεριφορά. Η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό του μέσω του κοφτερού συστήματος διεύθυνσης είναι σπορτίφ, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μηδαμινές. Από πλευράς άνεσης, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τις ζάντες 17 ιντσών και τα ελαστικά με χαμηλό προφίλ, ίσως ενοχλήσουν τους επιβάτες στις πολύωρες μετακινήσεις. Εσωτερικό - Χώροι Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Honda Civic Type-R, η εικόνα που παρατηρείς είναι λιτή και συγχρόνως "ετοιμοπόλεμη". Αυτό που ξεχωρίζει είναι ο υπερ-υψωμένος επιλογέας ταχυτήτων, που βοηθάει στις αλλαγές κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ποιότητα των υλικών είναι απλά καλή, όπως και η συναρμογή τους. Από πλευράς χώρων, άνετα θα ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες, ενώ με έναν πέμπτο θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Μεταπωλητική αξία Σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται η μεταπωλητική αξία του μοντέλου. Εξάλλου πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό. Value for Money Σε μέτρια επίπεδα βρίσκεται η σχέση τιμής - αξίας του μοντέλου, λόγω του φτωχού επιπέδου εξοπλισμού που διέθετε στη βασική έκδοση.
Συν & Πλην (+): Οδική συμπεριφορά, κινητήρας, αξιοπιστία (-): Λιτή σχεδίαση εσωτερικού, άνεση Τιμή αγοράς 2005: 28.741 ευρώ
Τιμή αγοράς 2010: 14.000 ευρώ
Τιμή πώλησης 2010: 15.800 ευρώ
Ο εσωτερικός διάκοσμος συμβαδίζει με το σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου, με κύριο χαρακτηριστικό τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα ταχυτήτων στο ταμπλό και τα bucket καθίσματα.
Το Civic Type-R διαθέτει σπορτίφ σχεδίαση και στο πίσω τμήμα του, από την άλλη όμως δείχνει τα χρόνια του.
Σημαντικότεροι ανταγωνιστές • Seat Leon Cupra 225PS
• Toyota Corolla TS
• VW Golf GTI
Από το 2001 μέχρι σήμερα
Η δςύτερη γενιά Civic Type-R παρουσιάστηκε στη χώρα μας το 2001 και τρία χρόνια αργότερα δέχτηκε facelift (μοντέλο που αναφερόμαστε). Η τελευταία γενιά παρουσιάστηκε το 2007 και πρόσφατα απέκτησε μία νέα έκδοση με την ονομασία "Championship".
Πόσο αξιόπιστο είναι;
Σε αρκετά καλά επίπεδα κυμαίνεται η αξιοπιστία του ιαπωνικού μοντέλου. Κάποια από τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί εντοπίζονται στη μετάδοση και στο σύστημα πέδησης, που όμως δε θα προβληματίσουν τον ιδιοκτήτη του.