Διαβάστηκε από 20146αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/4/2010
Στη νέα της γενιά η Octavia έρχεται πιο όμορφη και πληρέστερη από ποτέ, αναβαθμίζοντας την εικόνα της ίδιας της Skoda ακόμη περισσότερο.
Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς μεσαίου της Skoda θα παρουσιαστεί μέσα στο 2012 και σύμφωνα με πληροφορίες, θα χρησιμοποιεί μια επιμηκυμένη πλατφόρμα του ομίλου VW, που θα βασίζεται σε εκείνη της επόμενης γενιάς του VW Golf. Mε αυτή την πλατφόρμα, η νέα Octavia θα μεγαλώσει σε διαστάσεις, προσεγγίζοντας τα 4,7 μέτρα μήκους (από 4.572 χλστ., που είναι η σημερινή Octavia5), με αποτέλεσμα να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, που ούτως ή άλλως αποτελούσαν βασικό χαρακτηριστικό των δύο προηγούμενων γενιών της. Με μια ματιά • Μεγαλύτερη σε διαστάσεις
• Σε πεντάθυρο και στέισον βάγκον αμάξωμα
• ΤSI κινητήρες από 1,2 λίτρα
• Και τετρακίνητες εκδόσεις
• Εκδόσεις με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG
• Παρουσίαση το 2012
Σχεδίαση που κερδίζει
Αναμφισβήτητα, το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ των αυτοκινήτων της Skoda δείχνει να ξεπερνιέται -κάτι που είδαμε και σε μικρότερες κατηγορίες- και επιτέλους φαίνεται και στο νέο της μεσαίο. Η νέα Octavia, όπως μπορούμε να δούμε από τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, εκφράζει περίσσιο δυναμισμό για τα δεδομένα της Skoda, γεγονός που χαρακτηρίζει την αποστροφή της φίρμας από το κλασικό, σε κάτι πιο σύγχρονο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά. Στο εμπρός μέρος της νέας Octavia η ανασχεδιασμένη μάσκα προσδίδει το απαιτούμενο πολυτελές ύφος της κατασκευής, ενώ η δυναμική τονίζεται από τα έντονα τόξα στο καπό, που ακολουθούν την ευθεία του εμβλήματος της Skoda. Τα φωτιστικά σώματα είναι και εκείνα νέα και με τη σειρά τους χαρίζουν δυναμική στο σύνολο. Η Octavia άλλαξε ριζικά στα πλαϊνά της 3ης της γενιάς.
Εδώ, το νέο στοιχείο είναι οι τονισμένοι ώμοι και ιδιαίτερα στο σημείο της πίσω κολόνας. Εκείνη, με δεδομένο ότι το αμάξωμα είναι πεντάθυρο, σχεδιάστηκε με σαφές δυναμικό προσανατολισμό, εξασφαλίζοντας επιβλητικότητα και συμπαγή αίσθηση στο σύνολο της νέας Octavia. Ιδιαίτερα δυναμικό είναι, τέλος, και το πίσω μέρος της νέας Octavia, διαθέτοντας νέας σχεδίασης και ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, καθώς και νέο προφυλακτήρα.
Το πεντάθυρο αμάξωμα της νέας Octavia αναμένεται να εφαρμόζει το σύστημα Twin Door στην πίσω πόρτα, που γνωρίσαμε στη Superb. Ο χώρος αποσκευών, που αναμένεται να είναι μεγαλύτερος από τα 560 λίτρα της τωρινής γενιάς, θα ανοίγει έτσι είτε ως πεντάθυρου είτε ως σεντάν αμαξώματος.
Η έκδοση Combi της νέας γενιάς της Octavia είναι και εκείνη πιο σύγχρονη σχεδιαστικά, παραπέμποντας στην αντίστοιχη έκδοση της υπάρχουσας γενιάς της ναυαρχίδας, της Superb.
Η δυναμική ήταν ένα στοιχείο που έλειπε από την Octavia στις προηγούμενες γενιές της. Στην τρίτη της γενιά, οι μεγαλύτερες διαστάσεις και η νέα σχεδίαση καθιστούν το αμάξωμα επιβλητικό, χωρίς να λείπουν τα εκλεπτυσμένα στοιχεία που η Skoda απαιτεί.
Πλήρες και σε επίπεδο γκάμας κινητήρων
Από την αρχή της καριέρας της, η νέα Octavia θα εξοπλίζεται με τους TSI κινητήρες του ομίλου VW, με την γκάμα να ξεκινά με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων και να συνεχίζει με τον αντίστοιχο των 1,4 λίτρων, απόδοσης 125 ίππων. Ο βασικός, ωστόσο, κινητήρας -και πιο προσιτός για την ελληνική αγορά- θα είναι ο 1,4 λίτρων στην ατμοσφαιρική του έκδοση, με απόδοση 85 ίππων. Από κει και πέρα, η γκάμα θα συμπληρωθεί με τον 1,8 λτ. TSI κινητήρα, που γνωρίζουμε και από την τωρινή γενιά, με απόδοση 160 ίππων. Εκείνος θα χρησιμοποιηθεί και στην εκτός δρόμου έκδοση αυτής, τη Scout, η οποία θα βασίζεται στη στέισον βάγκον έκδοση της φωτογραφίας (Combi). Ο συμπλέκτης της Haldex 4ης γενιάς θα φροντίσει για τις τετρακίνητες εκδόσεις Scout και Combi 4X4, ενώ νέο στην γκάμα της Octavia θα είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 των 7 σχέσεων, που θα συνδυάζεται προαιρετικά με τους κινητήρες TSI των 1,2 και 1,4 λίτρων. To 6τάχυτο αντίστοιχο (υγρού όμως τύπου) κιβώτιο θα συνδυάζεται με εκδόσεις με κινητήρες 1,8 λίτρων και στην κορυφαία έκδοση RS με κινητήρα 2,0 λίτρων, απόδοσης 211 ίππων, που θα παρουσιαστεί αργότερα το ίδιο έτος.