Διαβάστηκε από 16429αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/5/2010
H επιστροφή της Mercedes στα τετραθέσια ανοιχτά αυτοκίνητα γίνεται με προκλητικά επιτυχημένο τρόπο που τηρεί την παράδοση, αλλά και την υπόσχεση του σλόγκαν λανσαρίσματος για "4 εποχές, 4 επιβάτες".
Ανέκαθεν τα ανοιχτά αυτοκίνητα ασκούσαν μια ιδιαίτερη γοητεία, αλλά η κομψότητα της E-Class Cabriolet είναι σαγηνευτική και με δεδομένο πως το νούμερο 1 ζητούμενο στην κατηγορία των ανοιχτών τετραθέσιων είναι η εμφάνιση, η Mercedes χτύπησε φλέβα χρυσού -έστω και σε περίοδο κρίσης. Η επιστροφή της φίρμας, λοιπόν, στη λίγκα των πολυτελών 4θέσιων ανοιχτών αυτοκινήτων φαίνεται να γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ο συνδυασμός, βέβαια, σειράς E και ανοιχτής οροφής δεν είναι πρωτοφανής, αφού παλαιότερα η W124 είχε αναλάβει αυτό το ρόλο για να δώσει τη σκυτάλη στη μικρότερη CLK, που βασιζόταν στη C-Class. Με τη σειρά της όμως η νέα Ε-Class Cabriolet χρησιμοποιεί αρκετά στοιχεία τόσο από την υπάρχουσα σειρά C, όσο και από την Ε, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να οριστεί επακριβώς σε ποια πλατφόρμα ανήκει. Ε και; Αρκεί μια ματιά, για να ξεχάσει κανείς όλες αυτές τις περισσότερο φιλοσοφικές αναζητήσεις!
Και παρ΄ ότι η Mercedes επιμένει στην παράδοση της υφασμάτινης οροφής, λανσάρει το καινοτόμο (έξτρα) σύστημα AIRCAP, για να προστατεύονται από τον αέρα αποτελεσματικά και οι τέσσερις επιβάτες. Ανοιχτή πρόκληση Η εκλεπτυσμένη εμφάνιση της νέας τετραθέσιας ανοιχτής Mercedes έχει πολλά κοινά στοιχεία -λογικό άλλωστε!- με την κουπέ εκδοχή στην οποία και βασίζεται. Τα ξεχωριστά ρομβοειδή φώτα με τα φώτα ημέρας μπροστά, η γραμμή του αμαξώματος που ανασηκώνεται στο πλάι και τα "κοφτά" πίσω φτερά, όπως και τα φώτα με λάμπες LED στο πίσω μέρος, αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία που τονίζουν την αθλητική, αλλά και αεροδυναμική εικόνα -αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,28 (0,24 στην κουπέ) και Cd 0,32 με ανοιχτή την οροφή!
Η υφασμάτινη οροφή είναι εξαιρετικής ποιότητας (3 στρώματα και 235 χλστ. πάχους) και διακρίνεται για την τέλεια συναρμογή της στο πλαίσιο, αλλά και την ηχομόνωση που παρέχει. H διαδικασία αναδίπλωσής της γίνεται πλήρως ηλεκτρικά και διαρκεί 20 δλ., ενώ μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα.
Φυσικά η "ανοιχτή" Mercedes E250 CGI BlueEFFICIENCY μόνο φθηνή δεν είναι, αφού μάλιστα φορτώνεται και με φόρο πολυτελείας. Με τιμή εκκίνησης 74.626 ευρώ, κοστίζει 10.687 περισσότερο από την αντίστοιχη κουπέ, αλλά σε τελική ανάλυση, αν θες ένα πανέμορφο, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο, στιβαρό και status symbol τετραθέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο, πρέπει να βάλεις το χέρι (βαθιά) στην τσέπη! Δε γίνεται αλλιώς… (+): Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα οροφής, ακαμψία, σύστημα AIRCAP, οδική συμπεριφορά, κινητήρας-επιδόσεις
(-): Τιμή, εργονομία ποδοχειρόφρενου, εμφάνιση με το AIRCAP σε χρήση
Εξαιρετικός από κάθε άποψη ο αλουμινένιος hi tech κινητήρας των 1,8 λτ. με τους 204 ίππους.
¶στα τα μαλλάκια σου, πάντα χτενισμένα… Το AIRCAP αποτελεί πατέντα της Mercedes και είναι ένας ανεμοθραύστης στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, ο οποίος εκτείνεται ηλεκτρικά και, σε συνδυασμό με το αλεξήνεμο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, κατευθύνει καμπυλωτά τον αέρα εκτός της καμπίνας των επιβατών, αποτρέποντας έτσι τους στροβιλισμούς μέσα σε αυτήν. Σε συνδυασμό με το σύστημα AIRSCARF, που γνωρίζουμε και από την SLK και που μεταφέρει ζεστό αέρα στον αυχένα των επιβατών μέσω των αεραγωγών των καθισμάτων, η Ε-Class προσφέρει τη χαρά της "ανοιχτής" μετακίνησης σε 4 επιβάτες που θα νιώσουν άνετα, ακόμα και όταν η εξωτερική θερμοκρασία δεν είναι και τόσο… βολική. Να σημειωθεί πως ο μικρός ανεμοθραύστης στην πλάτη των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται ή όχι (μαζί με τα προσκέφαλα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής, που φυσικά λειτουργούν και αυτόματα), ανάλογα με τον αν υπάρχουν αντίστοιχοι επιβάτες.