ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/5/2010
TEST
Dacia Sandero 1,2 16V
Eco-nomically Correct!
Διαβάστηκε από 13784 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/5/2010
Με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, το Dacia Sandero "φορά" το 16βάλβιδο 1.200άρη κινητήρα της Renault και τοποθετείται πλέον και αυτό στο κλαμπ των "πράσινων" αυτοκινήτων.*
*δηλ. αυτών με εκπομπές CO2 κάτω από 140 γρ./χλμ.
Η παρουσία του Dacia Sandero στην αγορά ενισχύεται από την προσθήκη του 16βάλβιδου 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 75 ίππων, ο οποίος αντικαθιστά το 8βάλβιδο μοτέρ 1.400 κ.εκ. αντίστοιχης ισχύος, που υπήρχε. Το μοτέρ αυτό προσφέρει αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση και ταιριάζει περισσότερο με το γενικά οικονομικό χαρακτήρα του μικρού μοντέλου της Dacia. ¶λλωστε, με την τιμή της μιας και μοναδικής έκδοσης εξοπλισμού στα 8.600 ευρώ (μετά την έκπτωση), το Sandero 1,2 συνεχίζει να προσφέρει ένα εξαιρετικό Value for Money και να απευθύνεται σε αυτόν που αναζητά την οικονομία σε κίνηση και χρήση.
Ελαστικό, οικονομικό και
δοκιμασμένο μοτέρ
Ο 16βάλβιδος 1.200άρης κινητήρας του Sandero με ονομαστική απόδοση 75 ίππων δε μας είναι άγνωστος, αφού προτού τον λάβει η Dacia, τον έχουμε δει σε αρκετά μοντέλα της "μαμάς" Renault (κατέχει το 100% της Dacia). Εδώ, το μοτέρ αυτό τοποθετήθηκε ώστε να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ειδικά σε σχέση με τον παλαιάς κοπής 8βάλβιδο 1.400άρη, που "φορούσε" πριν το Sandero. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η μέση κατανάλωση βρίσκεται πλέον στα 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 κάτω από το "ψυχολογικό" όριο των 140 γρ./χλμ. (139 γρ./χλμ.). Στην πράξη, ο συνδυασμός του κινητήρα αυτού με ένα κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης προσφέρει την καθημερινή οικονομία που αναζητά ο οδηγός του, όμως από την άλλη, στις υψηλότερες σχέσεις και ταχύτητες το Sandero χάνει τη ζωντάνια που εμφανίζει χαμηλά. Θετικό στοιχείο πάντως της προσθήκης του νέου 16βάλβιδου είναι το γεγονός, ότι μειώθηκε αισθητά ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό σε σχέση με ό,τι συνέβαινε με το 8βάλβιδο μοτέρ, παρ΄ ότι κραδασμοί από τη λειτουργία του κινητήρα θα μεταφερθούν και πάλι στο δεξί πόδι του οδηγού.
Η ρύθμιση της ανάρτησης του Sandero είναι μαλακή και προσφέρει πολύ καλή άνεση κατά το πέρασμα από ανωμαλίες. Στις στροφές, παρά τις αισθητές κλίσεις, το Sandero έχει τις απόλυτα φυσιολογικές υποστροφικές αντιδράσεις ενός προσθιοκίνητου χάτσμπακ.

Στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι πολύ καλοί και ικανοί να χωρέσουν ακόμη και έως 3 επιβάτες.

Συγκριτικό πλεονέκτημα του Sandero έναντι του ανταγωνισμού παραμένει το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ των 320 λίτρων.

Εσωτερικό
Λιτό και με αποδεκτή ποιότητα
Η εικόνα στο εσωτερικό του Sandero είναι λιτή, παρά την ύπαρξη ανοιχτόχρωμων επενδύσεων, που δημιουργούν μια ελαφρώς πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα σκληρά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κρίνονται ικανοποιητικά από πλευράς ποιότητας, παρότι δε λείπουν κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα. Μέτρια είναι και η συνολική εργονομία, τη στιγμή που την εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης δυσκολεύει η μη δυνατότητα ρύθμισης σε ύψος του καθίσματος του οδηγού, αλλά και το τιμόνι, που δε ρυθμίζεται ούτε σε βάθος, ούτε σε ύψος.

Απέναντι στο προηγούμενο 1,4 8V…
• +0,3 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα
• -0,2 δλ. στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η
• -1,4 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η
• ίδια τελική 160 χλμ./ώρα
• -1,1 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ.
• +1,3 μέτρα στο 100-0 χλμ./ώρα

 
 Dacia Sandero 1,2 16V
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία