Διαβάστηκε από 14690αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/5/2010
Επωφελούμενη από την προσθήκη της πρόσφατης τεχνολογίας MultiAir στον κινητήρα της, η βασική έκδοση της Alfa Romeo MiTo με το 1,4 ατμοσφαιρικό μοτέρ αποκτά περισσότερη ισχύ και παράλληλα κερδίζει και σε οικονομία κίνησης.
Η ανανέωση των μηχανικών συνόλων όλων σχεδόν των μοντέλων του Fiat Group με τους νέους, πιο "καθαρούς" και πιο αποδοτικούς κινητήρες MultiAir, αφορά και στην Alfa Romeo MiTo. Πλέον, βασική επιλογή στην γκάμα της μικρής Alfa αποτελεί το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.368 κ.εκ., το οποίο, χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία MultiAir, έχει κερδίσει 10 ονομαστικούς ίππους σε σχέση με πριν, φτάνοντας στους 105, ενώ παράλληλα προσφέρει μειωμένη κατανάλωση κατά 0,2 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ.). Στον τομέα της εμφάνισης, η έκδοση αυτή διατηρεί τη μοντέρνα σχεδίαση που έχουμε δει και στις υπόλοιπες MiTo. Τιμολογιακά, η τιμή της βασικής έκδοσης βρίσκεται στα 16.900 ευρώ, μια αυξημένη τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, παρά τον πλήρη εξοπλισμό.
Σε ένα δρόμο με στροφές,
η οδήγηση της μικρότερης Alfa Romeo MiTo είναι απολαυστική.
Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο, η MiTo των 105 ίππων διακρίνεται για τη σπορτίφ οδική της συμπεριφορά, η οποία προκύπτει τόσο λόγω της "σφιχτής" ανάρτησης, όσο και λόγω του συστήματος D.N.A. Στην επιλογή λοιπόν "Dynamic", το σύστημα αυτό "βαραίνει" το τιμόνι και ενεργοποιεί το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Έτσι λοιπόν, η MiTo των 105 PS γίνεται πιο σπορ, επιτρέποντας στον οδηγό της να κινηθεί σβέλτα και να απολαύσει μια "σφιχτή" διαδρομή, όσο βέβαια επιτρέπει η ισχύς του μοτέρ. Στη "Normal" επιλογή, η MiTo είναι λίγο πιο "ήπια" στις αντιδράσεις της, ενώ υπάρχει και η επιλογή "All Weather", που συνίσταται για κίνηση σε δρόμο με πολλή βροχή ή χιόνι. Τα φρένα σε κάθε περίπτωση έχουν πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ το τιμόνι ικανοποιεί -κυρίως στην επιλογή "Dynamic".
Κινητήρας: Ελαστικός, με πολύ καλές επιδόσεις
Ο ατμοσφαιρικός 1,4 MPI κινητήρας της Alfa Romeo έχει δεχθεί τις επεμβάσεις που προϋποθέτει η πρόσφατη τεχνολογία MultiAir των κινητήρων του Fiat Group, με κυριότερη αυτή της ύπαρξης του συστήματος ηλεκτροϋδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής. Αποτέλεσμα αυτών είναι το μοτέρ να κερδίσει στον τομέα της δύναμης (105 ονομαστικοί ίπποι από 95) και παράλληλα, να προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (5,7 λτ./100 χλμ.). Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από το θετικό τράβηγμα, που προσφέρει από τις χαμηλές κιόλας στροφές και τη γενικότερη ελαστικότητά του. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το μοτέρ αυτό κινεί σχετικά γρήγορα τη MiTo. Στον περιορισμό της κατανάλωσης, τέλος, βοηθά και η παρουσία του στάνταρ συστήματος αυτόματης ενεργοποίησης/απενεργοποίησης του κινητήρα (Start & Stop).
Εσωτερικό - Χώροι
Το γνώριμο, ιδιαίτερο και ξεχωριστό αισθητικά εσωτερικό των υπόλοιπων MiTo συναντάται και στην έκδοση των 105 ίππων. Παράλληλα, σε επίπεδο ποιότητας, υπάρχει αρκετή χρήση μαλακού στην αφή υλικού με look ανθρακονήματος (προαιρετικά), ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά, εμφανίζοντας αρκετά καλή συναρμογή. Στον τομέα των χώρων, το εσωτερικό της MiTo μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες επιβάτες, απαιτώντας όμως κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει καλή χωρητικότητα 270 λίτρων.