Διαβάστηκε από 44476αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/7/2010
Η σχεδίασή του κλέβει την παράσταση και προδιαθέτει για κάτι το συγκλονιστικό.
Το νέο κουπέ Peugeot που παραπέμπει σε supercar ξέρει να επιβάλλεται όμως και με άλλους τρόπους.
Η αεροτομή του RCZ στο πίσω μέρος είναι αυτόματα αναπτυσσόμενη σε δύο θέσεις. Στην πρώτη έχει κλίση 19ο και ανοίγει στα 85 χλμ./ώρα (κλείνει στα 55 χλμ./ώρα), ενώ στη δεύτερη θέση έχει κλίση 34ο και αναπτύσσεται σε ταχύτητες άνω των 155 χλμ./ώρα (επιστρέφει στην πρώτη θέση στα 145 χλμ./ώρα). Η αεροτομή μπορεί να αναπτυχθεί στη δεύτερη θέση και χειροκίνητα από διακόπτη στο εσωτερικό.
Tο πρώτο αυτοκίνητο στη 200ετή ιστορία της φίρμας με τη δική του "ταυτότητα" είναι γεγονός. Χωρίς αριθμούς στο λογότυπό του, το RCZ σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας φιλοσοφίας, που θα ακολουθήσουν συγκεκριμένα μοντέλα της εταιρείας, στηριζόμενα στην ισχυρή προσωπικότητά τους. Το RCZ
Coupe είναι λοιπόν το πρώτο δείγμα αυτής της φιλοσοφίας και από εκείνο θα προκύψει στο μέλλον (πιθανότατα το 2011) και η ανοιχτή του κουπέ - κάμπριο (CC) έκδοση, με την Peugeot να εφαρμόζει σε εκείνο την πολύχρονη εμπειρία της στην κατασκευή τέτοιας κατηγορίας αυτοκινήτων.
Το RCZ, αντίθετα με τα μέχρι πρότινος εντυπωσιακά πολυτελή κουπέ της εταιρείας, με τελευταίο το 407 Coupe, στοχεύει σε πιο νεανικό και με σπορτίφ αναζητήσεις αγοραστικό κοινό και για να το προσελκύσει, επιστρατεύει -όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί καθένας- την εμφάνισή του, όσο και τη δυναμική του οδική συμπεριφορά. Και όλα αυτά σε τιμή δέλεαρ (29.880 ευρώ) γιατί με δεδομένα τα παραπάνω στοιχεία αλλά και τον turbo κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 156 ίππους και το καλό επίπεδο εξοπλισμού, τα δικαιολογεί στο έπακρο.
(+): Η σχεδίαση, ο οδηγικός χαρακτήρας και η συμπεριφορά, η προσφερόμενη άνεση, ο χώρος αποσκευών
(-): Η απόκριση του κινητήρα σε χαμηλές στροφές, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, η έλλειψη περισσότερο σπορ στοιχείων στο εσωτερικό
Θα θέλαμε
Μικρότερη σε διάμετρο στεφάνη τιμονιού (θα υπάρξει στην έκδοση Sport Pack με τον κινητήρα των 200 ίππων) και περισσότερο μπάκετ καθίσματα.
Το υδραυλικό σύστημα ανύψωσης του καπό για τον περιορισμό τραυματισμού των πεζών αποτελεί ένα από τα "κρυφά" high lights του RCZ.
Oι αψίδες της κυματοειδούς σχεδίασης οροφής του RCZ αποτελούν
ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της εμφάνισής του και σκιαγραφούν
σε μεγάλο βαθμό την κουπέ λογική του.
Σχεδίαση Supercar
Από το "χαρτί" σε πρωτότυπο και από πρωτότυπο στην παραγωγή πέρασε ακριβώς όπως σχεδιάστηκε το RCZ. Την ίδια συνταγή ακολούθησε και πριν από 15 χρόνια το Audi TT.
Με τις πρώτες του εμφανίσεις όλοι έκαναν λόγο για το… ΤΤ της Peugeot! Είναι αλήθεια ότι τα κοινά στοιχεία στην εμφάνιση των δύο αυτοκινήτων είναι κάτι παραπάνω από εμφανή, με την Peugeot να "κατηγορείται" ότι αντέγραψε το δημοφιλές μοντέλο της Audi. Το κοινό, ωστόσο, είναι ότι και τα δύο βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής όπως ακριβώς είχαν κατασκευαστεί στην πρωτότυπη μορφή τους και όπως το Audi TT πρώτης γενιάς, έτσι και το RCZ σήμερα μαγνητίζει τα βλέμματα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.
Ο σχεδιαστής του Μπόρις Ραινμέλερ έκανε τα πάντα για να το επιτύχει αυτό. Αρχικά, είναι το έντονα δυναμικό εμπρόσθιο ρύγχος, το οποίο αν και παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα της Peugeot (με τα αμυγδαλωτά φανάρια και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα), έχει πιο καμπύλο σχήμα, με τη συνέχεια να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Τα διαφορετικού χρώματος τόξα της οροφής (σαν αψίδες) και ο κυματισμός αυτής, που προεκτείνεται στο πίσω κεκλιμένο παρμπρίζ, μοιάζουν να ξεπήδησαν από τα σχέδια διάσημου αρχιτέκτονα και πήραν θέση σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.
Οι θόλοι των τροχών, με πιο χαρακτηριστικούς τους πίσω, που σχηματίζουν μυώδεις ώμους, και το επίσης καμπύλο πίσω μέρος συντελούν στη διαμόρφωση ενός έργου τέχνης, το οποίο μάλιστα είναι και βραβευμένο με τον τίτλο του πιο "όμορφου αυτοκινήτου για το 2009" -και όχι άδικα!