Διαβάστηκε από 3380αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/9/2010
Η ενσωμάτωση του τούρμπο με την πολλαπλή είναι μία διάταξη που προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση, λόγω της ευκολότερης
διέγερσης του συστήματος.
Το νέο αυτό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο αποδίδει 203 ονομαστικούς ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 4.000 σ.α.λ. (320 Nm overboost), νούμερα που εντυπωσιάζουν (ιδιαίτερα αυτά της ροπής) για ένα 2,0 λτ. κινητήρα. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η επιλογή ενός όχι και τόσο μεγάλου υπερτροφοδότη της Borg-Warner, μιας και το μέγεθος του Κ03 που έχει τοποθετηθεί, σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα του κινητήρα, είναι υπεύθυνο για τα υψηλά επίπεδα ροπής σε χαμηλές στροφές λειτουργίας του μοτέρ.
Η ρύθμιση των βαλβίδων γίνεται από ένα υδραυλικό σύστημα, το οποίο διευθύνει μία ηλεκτρονική
μονάδα διαχείρισης.
Στον τομέα της παροχής καυσίμου, ο GTDi διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, με τα μπεκ να έχουν την υπογραφή της Bosch και το κάθε ένα από αυτά να διαθέτει εφτά οπές για καλύτερη και πιο ομοιογενή παροχή του καυσίμου στον κάθε κύλινδρο. Αυτό έχει ως σκοπό την καλύτερη καύση, με αποτέλεσμα η ροή των καυσαερίων να είναι αυξημένη από τις χαμηλές στροφές, διεγείροντας ευκολότερα τον υπερσυμπιεστή, ώστε να προσφέρει απόδοση από τις χαμηλές στροφές. Τέλος, για καλύτερη οικονομία αλλά και φιλικότητα στη λειτουργία, υπεύθυνο είναι ένα σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, τόσο στην εισαγωγή, όσο και στην εξαγωγή, με την ονομασία "VVT" (Variable Valve Timing). Το σύστημα αυτό ρυθμίζει το άνοιγμα των βαλβίδων ανάλογα με τις απαιτήσεις που έχει στο πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός, ώστε να συμβάλλει στην όσο το δυνατόν χαμηλή απαίτηση σε καύσιμο από τον κινητήρα. Η ρύθμιση αυτή γίνεται μέσω ενός υδραυλικού συστήματος, το οποίο χρησιμοποιεί το λιπαντικό του κινητήρα, ενώ για τη διαχείριση αυτού είναι υπεύθυνη μία ηλεκτρονική μονάδα.