Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2010
Παρουσίαση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νέα μέτρα της Ε.Ε. για τη μείωση των ατυχημάτων
Με στόχο 50% λιγότερους νεκρούς
Διαβάστηκε από 2373 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/9/2010
Στο μισό επιχειρεί να μειώσει τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (σε ευρωπαϊκό αλλά και εθνικό επίπεδο), σύμφωνα με το πρόγραμμα δράσεων που ανακοίνωσε της προηγούμενες ημέρες, το οποίο έχει ορίζοντα 10ετίας (2011-2020). Ας δούμε όμως σημείο προς σημείο τις 7 αλλαγές που επίκεινται.

Βελτιώσεις στα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων και ένταση του ελέγχου της κατάστασής τους
Τη δεκαετία 2011-2020 αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που συναντούμε στον προαιρετικό εξοπλισμό έως αυτή τη στιγμή, θα γίνουν υποχρεωτικά, όπως για παράδειγμα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP).
Ο πρώτος στρατηγικός στόχος της ΕΕ αφορά στη βελτίωση/αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας των οχημάτων, αλλά και στην ενίσχυση των τεχνικών ελέγχων που πραγματοποιούνται σε δεύτερο χρόνο. Πιο αναλυτικά προτείνεται να γίνουν:
• Υποχρεωτικός ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (για επιβατικά, λεωφορεία και φορτηγά, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος αποσταθεροποίησης και ανατροπής τους) - ΕSP
• Υποχρεωτικά τα συστήματα προειδοποίησης για την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας (για φορτηγά οχήματα και λεωφορεία)
• Υποχρεωτικά τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (για φορτηγά οχήματα και λεωφορεία)
• Υποχρεωτικές οι υπενθυμίσεις ζωνών ασφαλείας (φορτηγά και λεωφορεία)
• Υποχρεωτικά τα συστήματα περιορισμού της ταχύτητας για ελαφρά οχήματα δημόσιας χρήσης - ημιφορτηγά (ισχύει ήδη για τα φορτηγά)
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα, η Επιτροπή θα προτείνει ένα πακέτο συγκεκριμένων μέτρων, με τα οποία θα καθορίζονται τα τεχνικά πρότυπα για την ασφάλεια. Επίσης, θα εξεταστεί η δυνατότητα να επεκταθεί η εφαρμογή των προηγμένων Συστημάτων Υποβοηθούμενης Οδήγησης, όπως είναι τα προειδοποιητικά συστήματα αποφυγής της σύγκρουσης, και να γίνει υποχρεωτική η εκ των υστέρων τοποθέτησή τους στα οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης. Όσον αφορά στην ασφάλεια των πεζών και των ποδηλατιστών, κρίνεται αναγκαία η λήψη πρόσθετων μέτρων σχετικά με την προστασία που παρέχουν τα αυτοκίνητα (π.χ. ενεργοαπορροφητικά μέρη). Τέλος, η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κρίνεται αναγκαίο να ενισχυθεί και σε σχέση με τα όσα προβλέπονται για τους ελέγχους των οχημάτων.

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νέα μέτρα της Ε.Ε. για τη μείωση των ατυχημάτων
Νέα δεδομένα στις υπό κατασκευή υποδομές
Περισσότερη χρήση της τεχνολογίας
Αυστηρότερα κριτήρια στην εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών
Στο επίκεντρο και η περίθαλψη των τραυματιών
10ετία με περισσότερη αστυνόμευση
Αλλαγές με στόχο την ασφάλεια των δικυκλιστών