Διαβάστηκε από 10491αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/10/2010
Το Fiat Panda είναι ένα δημοφιλές αυτοκίνητο πόλης με νεανική
εμφάνιση, το οποίο διακρίνεται για την ευελιξία του αλλά και την
οικονομία που προσφέρει.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Fiat Panda βρίσκεται ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 1,2 λτ., το οποίο αποδίδει 59 δυναμομετρημένους ίππους και 104 Nm ροπής. H λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη, ενώ ο θόρυβος που παράγει έχει λογική ένταση. Στην πόλη εκτιμάται η ελαστικότητά του, καθώς ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ. με 3η ταχύτητα επιταχύνει χωρίς "δισταγμούς". Σε ανηφορικό δρόμο όμως και με πλήρες φορτίο δείχνει να δυσκολεύεται. Παράλληλα χαρακτηρίζεται για την ευστροφία του, ενώ οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές.
Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το ιταλικό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια λόγω της σταθερότητας που εμφανίζει ακόμα και σε ταχύτητες τελικής, ενώ το τιμόνι βαραίνει και έχει θετική απόκριση στις εντολές του οδηγού. Τάσεις πλεύσης δεν κάνουν την παρουσία τους ούτε σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε γρήγορες καμπές του εθνικού οδικού δικτύου οι κλίσεις του αμαξώματος δεν προβληματίζουν. Στοιχεία που θα ενοχλήσουν σε μακρινές διαδρομές είναι οι αισθητοί αεροδυναμικοί θόρυβοι και η μέτρια ηχομόνωση από την κύλιση των τροχών.
Εσωτερικό - Χώροι
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει αυτός που θα βρεθεί στο εσωτερικό του Panda είναι θετική, λόγω τόσο της μοντέρνας αισθητικής όσο και των ευχάριστων χρωματισμών των πλαστικών και υφασμάτινων επενδύσεων. Στο ταμπλό το κυρίαρχο στοιχείο είναι η πλατιά κεντρική κονσόλα, στην οποία τα χειριστήρια παρέχουν πολύ καλή εργονομία, όπως και η θέση του επιλογέα. ¶τομα με μέσο ανάστημα δε θα συναντήσουν πρόβλημα στο πίσω κάθισμα, με το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα. Τέλος, ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 206 λίτρων.
Μεταπωλητική αξία
Σε καλά επίπεδα κυμαίνεται η μεταπωλητική αξία του μοντέλου, κυρίως λόγω της κατηγορίας στην οποία ανήκει αλλά και του οικονομικού χαρακτήρα του.
Value for Money
Καλή είναι η σχέση τιμής - αξίας του Fiat Panda, κάτι που οφείλεται στη χαμηλή τιμή για την απόκτησή του, σε συνδυασμό με το ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.
(+): Οδική συμπεριφορά, άνεση, εικόνα
(-): Αεροδυναμικοί θόρυβοι, απόδοση κινητήρα
Νεανικό, ευχάριστο και με καλή εργονομία κρίνεται το εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου.
Στις στροφές παρουσιάζει καλή σταθερότητα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι αισθητές.
Σημαντικότεροι ανταγωνιστές • Chevrolet Matiz 1,0
• Daihatsu Cuore 1,0 5d
• Hyundai Atos Prime 1,1
• Kia Picanto 1,1
• Suzuki Alto
Από το 2003 μέχρι σήμερα
Το Fiat Panda έκανε ντεμπούτο στο σαλόνι της
Γενεύης το 2003 και ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε και σε τετρακίνητη εκδοχή. Το μίνι μοντέλο της Fiat συνεχίζει να διατίθεται και σήμερα από
την ιταλική φίρμα με μικρές αισθητικές αλλαγές. Τιμή αγοράς 2005: 9.750 ευρώ
Τιμή αγοράς 2010: 4.400 ευρώ
Τιμή πώλησης 2010: 4.900 ευρώ