Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/12/2010
Παρουσίαση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Η πορεία των έργων στην Ολυμπία Οδό
Eργασίες υπό δύσκολες συνθήκες
Διαβάστηκε από 6047 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/12/2010
Η Ολυμπία Οδός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σε εξέλιξη οδικά έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, όπου μάλιστα εκτός από τη συμβολή της στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, λόγω των παρεμβάσεων που έχουν ήδη γίνει, πρόκειται να αποτελέσει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας. Ωστόσο, διάφορα προβλήματα στις διαδικασίες συνέχισης του έργου, έχουν ήδη επιδράσει αρνητικά στο αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Mεγάλες προσπάθειες καταβάλλονται το τελευταίο διάστημα από την εταιρεία Ολυμπία Οδό Α.Ε. προκειμένου να διατηρηθούν - στο μέτρο του δυνατού - τα χρονοδιαγράμματα των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, διάφορα προβλήματα, όπως οι αργοί ρυθμοί των απαλλοτριώσεων, των αρχαιολογικών ανασκαφών, της μετατόπισης των δικτύων ΟΚΩ (Oργανισμών Κοινής Ωφέλειας) και οι ενστάσεις κατοίκων στο ΣτΕ σε θέματα χάραξης και περιβαλλοντικών θεμάτων (τμήμα Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα, Λίμνη Καϊάφα), έχουν ήδη προκαλέσει αλλαγές στους χρόνους αποπεράτωσης των έργων, με τα μέχρι τώρα στοιχεία να δείχνουν μετάθεση της ολοκλήρωσης κατά δύο χρόνια αργότερα. Η κατάσταση αυτή επιβαρύνεται και από την πτώση της κυκλοφορίας κατά 12% περίπου στο δίκτυο. Ειδικά, για το ζήτημα της μη καταβολής του αντιτίμου των διοδίων, το κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε ένα ευρώ που εισπράττεται σήμερα, επενδύονται πέντε ευρώ στην κατασκευή νέων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου.

Πότε αναμένεται η ολοκλήρωση
Στο βάθος ο ένας κλάδος της σήραγγας Δερβενίου με τη νέα γέφυρα του ποταμού Δερβενιώτη υπό κατασκευή.
Παρά τις μεγάλες δυσκολίες, εντός του 2011 αναμένεται να ξεκινήσει η σταδιακή παράδοση ορισμένων τμημάτων της Κορίνθου-Πατρών, ενώ το 2014 θα έχουμε την πλήρη ολοκλήρωση των εργασιών του συγκεκριμένου τμήματος. Τέλος, εντός των αρχικών χρόνων θα ολοκληρωθεί η σήραγγα της Παναγοπούλας, που αποτελεί ένα από τα δυσκολότερα έργα. Σήμερα, κατασκευάζονται πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων από την Κόρινθο έως την Πάτρα.

Ο χρόνος είναι χρήμα
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου δεν θα μετακινούνται με ασφάλεια μόνο, αλλά θα εξοικονομούν και αρκετό χρόνο. Έτσι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των υπευθύνων, ο χρόνος που θα κερδίζεται διαμορφώνεται ως εξής: 
Κόρινθος- Πάτρα: 15 λεπτά 
Πάτρα -Πύργος: 15 λεπτά 
Πύργος-Τσακώνα: 30 λεπτά

Mείωση των θανατηφόρων κατά 68%
Οι συντονισμένες προσπάθειες των ανθρώπων της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. και οι εργασίες βαριάς συντήρησης, έχουν οδηγήσει σε μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 68%.
Οι ομάδες Περιπόλων και Οδικής Βοήθειας- επί 24ωρου βάσεως- της εταιρείας που διαχειρίζεται την Ολυμπία Οδό, έχουν πραγματοποιήσει συνολικά 47.000 επεμβάσεις βοήθειας σε συμβάντα, αποδεικνύοντας ότι οι κινήσεις που γίνονται είναι συντονισμένες.
Οι υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης, αλλά και οι εργασίες αναβάθμισης και άρσης της επικινδυνότητας που έχουν πραγματοποιηθεί, έχουν θετικό αποτέλεσμα - που γίνεται άμεσα αντιληπτό - εάν κοιτάξει κανείς την πορεία των δεικτών ατυχημάτων. Ειδικότερα, για το τμήμα Κορίνθου-Πατρών ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων με παθόντες έχει μειωθεί κατά 42%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα θανατηφόρα ατυχήματα ανέρχεται στο 68%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο μέσος χρόνος αντίδρασης του προσωπικού, σε περίπτωση ατυχήματος ή ακινητοποίησης οχήματος, ανέρχεται στα 11 λεπτά.

Έργο με πολλαπλά οφέλη
Η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού πρόκειται να συντελέσει στην γενικότερη ανάπτυξη της Πελοποννήσου, αλλά και της Δυτικής Ελλάδας. Αυτό συνεπάγεται ότι οι κατά τόπους αγορές θα ωφεληθούν οικονομικά, όπως επίσης και ο Τουρισμός. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι η κατασκευή και η μετέπειτα εκμετάλλευση του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου θα συνεχίσει να προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ αυτή τη στιγμή η εταιρεία απασχολεί περισσότερα από 2.700 άτομα συνολικά στην κατασκευή και λειτουργία, ενώ συγχρόνως υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων που απασχολούνται σε τοπικούς προμηθευτές και συνεργάτες του έργου.