ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Συνέργεια Τροχαίας και Ι.Ο.ΑΣ. για τα ατυχήματα
43% μείωση των θανατηφόρων τροχαίων!
Διαβάστηκε από 3028αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/2/2011
Το ζήτημα του υψηλού αριθμού τροχαίων ατυχημάτων ταλανίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια τη χώρα μας, αποτελώντας ένα πρόβλημα με πάρα πολλές απώλειες σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, το πρόσφατο παράδειγμα της από κοινού συνέργειας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και της Τροχαίας Αγίας Παρασκευής, αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι, στις περιπτώσεις που υπάρχει θέληση, μπορούν να επιτευχθούν θεαματικά αποτελέσματα. Στη συγκεκριμένη περιοχή, εφαρμόστηκε ένα πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής
καταγραφής παραβάσεων στους οδικούς άξονες όπου εμφανίζονταν τα περισσότερα τροχαία. Όπως θα
μπορέσετε να διαπιστώσετε και εσείς, μέσω των στοιχείων που ακολουθούν, η προσπάθεια αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να σωθούν 18 ανθρώπινες ζωές μέσα στο 2010!
Ο κ. Αθανάσιος Παπακωνσταντίνου είναι Διοικητής της Τροχαίας
Αγίας Παρασκευής.
Αθανάσιος Παπακωνσταντίνου, Διοικητής Τροχαίας Αγίας Παρασκευής: «Οι Έλληνες "πληρώνουν" την οδική ασφάλεια, όταν καταβάλλουν το αντίτιμο των κλήσεων»
Α.Τ.: Πείτε μας ορισμένα στοιχεία για τις δράσεις σας πάνω στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας και φυσικά για τη συνεργασία σας με τον Ι.Ο.ΑΣ. A.Π.: Εδώ και δύο χρόνια έχω αναλάβει την ευθύνη της διεύθυνσης της Τροχαίας Αγίας Παρασκευής. Το καλοκαίρι του 2009, υπήρξε μια πρωτοβουλία από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, της Τροχαίας, αλλά και διαφόρων φορέων -κυρίως των περιοχών που ήταν δεξιά και αριστερά της Λεωφόρου Μαραθώνος. Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας παρουσίαζε μεγάλο πρόβλημα με τα τροχαία ατυχήματα (σοβαρά και θανατηφόρα). Οι κάτοικοι-φορείς των περιοχών αυτών είχαν προβληματιστεί πάρα πολύ. Από τις συζητήσεις, αυτό που κατάλαβα ευθύς-εξαρχής ήταν ότι η Λεωφόρος θα έπρεπε να αστυνομεύεται με ηλεκτρονικά μέσα, δηλαδή με φωτογραφικά ραντάρ. Μετά από μεγάλες προσπάθειες και πολλή επιμονή κατάφερα να πείσω το Νομάρχη να αναλάβει το κόστος αυτών των ραντάρ. Πράγματι, εκείνος το αποδέχθηκε και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα καταφέραμε στα τέλη Δεκεμβρίου του 2009-αρχές του 2010 να έχουν τοποθετηθεί και να λειτουργούν τα εν λόγω ραντάρ. Την πρώτη μέρα λειτουργίας των ραντάρ -παρόλο που βάλαμε το όριο πάνω από τα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα- ένα από αυτά κατέγραψε 700 παραβάσεις! Οι συσκευές καταγραφής ταχύτητας λειτούργησαν καθ´ όλη τη διάρκεια του 2010 στη Μαραθώνος. Τα αποτελέσματα, όσον αφορά στον αριθμό των παραβάσεων, ήταν πολύ υψηλά, και αριθμούσαν περίπου 14-15.000 παραβάσεις. Α.Τ.: Σε τι ενέργειες προβήκατε για να μειώσετε σε τόσο μεγάλο βαθμό τους δείκτες των ατυχημάτων στην περιοχή της αρμοδιότητάς σας; Α.Π.: Το Ινστιτούτο, το 2009, προσέφερε στην υπηρεσία μας ένα ηλεκτρονικό φορητό σύστημα καταγραφής ταχύτητας. Το συγκεκριμένο ήταν συμβατό και με τα σταθερά που έχουμε σε λειτουργία. Με βάση αυτό το σύστημα εφαρμόσαμε ένα πιλοτικό σύστημα -σε συνεργασία με το Ινστιτούτο το οποίο ανέλαβε εξ´ ολοκλήρου το μεγάλο κόστος- και επιλέξαμε 5 σημεία στη Λεωφόρο Σπάτων. Μέσα σε ένα μήνα καταγράψαμε 3.500 παραβάσεις. Το εν λόγω ραντάρ που χρησιμοποιούμε έχει ένα προνόμιο. Μετακινείται σε οποιοδήποτε σημείο έχει κάποιος πρόβλημα. Για όλο τον τομέα ευθύνης μας πετύχαμε μείωση 42,8% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, σε σχέση με το 2009. Επίσης, εκεί που το 2009 είχαμε 1.627 παραβάσεις ταχύτητας, το 2010 καταγράψαμε 12.500. Υπήρξαν και άλλες δράσεις μας, όπως η έντονη αστυνόμευση που επιβάλλαμε. Α.Τ.: Ποια άλλα μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν έτσι ώστε να γίνει μια σημαντική προσπάθεια προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων; Για παράδειγμα το Auto Τρίτη σε συνεργασία με τη DEKRA Γερμανίας έχει πραγματοποιήσει δύο Mega Event Οδικής Ασφάλειας τα δύο προηγούμενα χρόνια (Crash Tests και εξομοιωτές οδήγησης). Τέτοιες προσπάθειες πιστεύετε ότι βοηθούν; Α.Π.: Θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να συγχαρώ το Auto Τρίτη για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει όλο αυτό το διάστημα, για θέματα οδικής ασφάλειας. Οι Έλληνες "πληρώνουν" την οδική ασφάλεια, όταν καταβάλλουν το αντίτιμο των κλήσεων. Η πολιτεία θα πρέπει να εξετάσει αυτό το θέμα. Κάλλιστα, τα έξοδα για την αγορά των ραντάρ που στοίχισαν περίπου 200.000 ευρώ, θα μπορούσαν να είχαν καλυφθεί με 2 ημερών παραβάσεις. Όταν το αντίτιμο της παράβασης ταχύτητας ανέρχεται στα 350 ευρώ και κάποιος την πληρώσει εντός της προθεσμίας, τότε μιλάμε για ένα ποσό 175 ευρώ. Επομένως, εάν βεβαιώσεις 1.000 παραβάσεις σε δύο μέρες, τότε έχεις άμεσα 175.000 ευρώ.
Τα αποτελέσματα της προσπάθειας
2009
2010
Βελτίωση
Νεκροί
42
24
-42,80%
Σοβαρά τραυματίες
51
21
-59%
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Συνέργεια Τροχαίας και Ι.Ο.ΑΣ. για τα ατυχήματα