Διαβάστηκε από 24651αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/3/2011
Με το 7θέσιο Grand C-Max, η Ford δείχνει πως θέλει να προσφέρει τα πάντα σε όσους αναζητούν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο MPV. Το νέο της μοντέλο είναι ευρύχωρο, πρακτικό, άριστο στο δρόμο, ποιοτικό και με πολύ καλές επιδόσεις στην έκδοση με τους 182 ίππους από τον 1.600άρη EcoBoost κινητήρα.
Σύμφωνα με τη Ford, περίπου το 50% των ευρωπαίων αγοραστών μικρομεσαίων πολυχρηστικών μοντέλων αναζητούν τώρα ένα αυτοκίνητο με χωρητικότητα έξι ή επτά θέσεων. Ακριβώς σε αυτό το δεδομένο βασίστηκε ο μεγάλος κατασκευαστής προκειμένου να επενδύσει στο Grand C-Max, δηλαδή στην 7θέσια και γεμάτη με ευελιξία έκδοση του νέου C-Max.
Σε σχέση με το απλό 5θέσιο νέο C-Max που δοκιμάσαμε πρόσφατα, η 7θέσια έκδοση με το πρόθεμα Grand διαφέρει ουσιαστικά μόνο από τη μέση και πίσω. Ο λόγος για αυτό δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι οι δύο πίσω πόρτες επιβατών είναι συρόμενες, παρέχοντας σημαντικά πιο εύκολη πρόσβαση στη 2η αλλά και στην 3η σειρά καθισμάτων. Η γνώριμη πλέον σχεδιαστική φιλοσοφία kinetic design της Ford δίνει για άλλη μια φορά το "παρών", προσφέροντας στο μικρομεσαίο MPV τον απαιτούμενο δυναμισμό. Οι αισθητικές διαφορές συνεχίζονται και στο πίσω άκρο που παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένο, με κάπως πιο συντηρητική προσέγγιση. Λίγο μεγαλύτερο σε μήκος
Το Grand C-Max είναι λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το 5θέσιο C-Max. Το μήκος του είναι 4.520 χιλιοστά (+140 χλστ.), το πλάτος του είναι 1.828 χλστ. (χωρίς αλλαγή), το ύψος του είναι 1.858 χλστ. (χωρίς αλλαγή) και το μεταξόνιό του εκτείνεται σε 2.788 χλστ. (+140 χλστ.). Από 25.230 ευρώ το Grand C-Max με 182PS
Οι τιμές του ξεκινούν από τα 21.210 ευρώ, στην έκδοση Ambiente με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,6 λίτρων - 125 ίππων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φέρει το νέο 1.600άρη τούρμπο EcoBoost κινητήρα στην έκδοση των 182 ονομαστικών ίππων (υπάρχει και με 150PS) και προσφέρεται σε τιμές από 25.230 ευρώ με αρκετά καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας (με 24.030 ευρώ μπορεί να αποκτηθεί το Grand C-Max 150PS). Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο προαιρετικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου, στον οποίο συναντάμε προηγμένες τεχνολογίες, όπως είναι το σύστημα Park Pilot που παρκάρει ουσιαστικά μόνο του το αυτοκίνητο ή και το σύστημα προειδοποίησης για άλλο όχημα που βρίσκεται στις λεγόμενες κρυφές γωνίες των καθρεπτών. ¶ριστος ο 1.600άρης των 182 ίππων
Ένα από τα δυνατά σημεία του Grand C-Max είναι και ο 1.600άρης EcoBoost κινητήρας του. Συνδυάζει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, υπερτροφοδότηση αλλά και διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, επιτυγχάνοντας πάρα πολύ καλές επιδόσεις, περιορισμένη κατανάλωση (6,8 λτ./100 χλμ.) και λογικές εκπομπές CO2 (159 γρ./χλμ.). Όσοι πάντως περιμένετε εκρηκτική συμπεριφορά λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης και της υπερτροφοδότησης, δεν θα τη βρείτε. Στην πράξη, ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει τη ροπή υπερβολικά γραμμικά και με χαμηλά επίπεδα θορύβου, κινώντας πάντως αρκετά γρήγορα το μικρομεσαίο MPV της Ford, όταν του ζητηθεί.
(+): Πολυχρηστικές λύσεις εσωτερικού σε συνδυασμό με τις συρόμενες πίσω πόρτες
l Επιδόσεις
l Οδική συμπεριφορά
(-): Λίγο αυξημένη τιμή
(εκδόσεις με 182PS)
l "Φλύαρη" αισθητική
εσωτερικού
l Σχεδίαση πίσω μέρους