H αισθητική του Scenic είναι απόλυτα σύμφωνη με τα πρότυπα που η Renault έχει θέσει στα προϊόντα της τα τελευταία χρόνια.
Η δεύτερη γενιά Scenic έρχεται για να δείξει ότι συνεχίζει να γνωρίζει καλά τα μυστικά της κατηγορίας
των μικρομεσαίων πολυχρηστικών.
Στα τέλη του 1996 και τις αρχές του 1997 η Renault αποφάσισε να λανσάρει στην Ευρώπη ένα πολυχρηστικό όχημα βασισμένο στο τότε μικρομεσαίο της όχημα, το πρώτης γενιάς Megane. Αρχικά ως Megane Scenic λοιπόν, η πρόταση της Renault είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό, ίσως λόγω timing και ορθής εκτίμησης των αναγκών της αγοράς, ίσως και λόγω της αισθητικής ομοιότητας με το Megane η οποία είχε ως αποτέλεσμα να μη δείχνει... ενοχλητικά ογκώδες και μεγάλο (θυμηθείτε ότι διαφημίστηκε ακόμη και ως όχημα για "εργένηδες", κάτι αδιανόητο για τα μεγαλύτερου μεγέθους πολυμορφικά της εποχής).
Η ουσία είναι ότι το Scenic "βάδισε" αρχικά μόνο του στις διεθνείς αγορές και αργότερα απέκτησε (πολλούς) αντιπάλους. Εμμένοντας κατά βάση στην ίδια αρχική φιλοσοφία η Renault βελτίωσε το όχημά της όπου αυτό ήταν απαραίτητο, διατήρησε τα καλά του στοιχεία και γενικά το προσάρμοσε στις δύο βασικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία της ως φίρμα τα τελευταία χρόνια, δηλαδή ριζοσπαστική σχεδίαση σε όλη την γκάμα και έμφαση στην παθητική ασφάλεια.
Στο δεύτερης γενιάς Scenic λοιπόν συναντούμε μια αισθητική απολύτως εναρμονισμένη με τα πρότυπα που έχουν θέσει τα πιο πρόσφατα προϊόντα της Renault (βλέπε Vel Satis, Espace IV και Megane II).
Για την ακρίβεια, χάρη σε επιλογές όπως τα ευμεγέθη εμπρόσθια φωτιστικά σώματα και οι όμορφοι συνδυασμοί καμπύλων γραμμών και αυστηρών τεμνόμενων ευθειών, το Scenic επιδεικνύει ένα πολύ σύγχρονο πρόσωπο ενώ το "δακτυλικό του αποτύπωμα" είναι αναμφισβήτητα... Renault.
Επιπλέον σχεδιαστικά γνωρίσματα όπως το "κόψιμο" της πέμπτης πόρτας, η εγκατάλειψη του σχήματος "σταγόνας" που χαρακτήριζε το απελθόν μοντέλο και το πέρασμα σε ένα λιγότερο κλασικό ενός όγκου αμάξωμα προβάλλουν την εξέλιξη του Scenic. Συνολικά θα μπορούσε να ειπωθεί ότι παρά τη σημαντική αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων και του μήκους του μεταξονίου το νέο Scenic δείχνει να είναι ακόμη πιο κοντά στην αρχική ιδέα της παραγωγής ενός πολυχρηστικού με βάση το πάτωμα ενός μικρομεσαίου οχήματος.
Στο εσωτερικό το ύφος είναι εξ ολοκλήρου νέο με πιο έντονο χαρακτήρα τεχνολογικά προηγμένης κατασκευής με υψηλή ποιότητα και κορυφαία εργονομία. Στον τομέα των χώρων για επιβάτες το Scenic II βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το προγενέστερο ενώ μεγαλύτερες είναι οι αποθηκευτικές δυνατότητες του χώρου αποσκευών. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και 115 -πλέον- ονομαστικών ίππων άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση και το καλό σύστημα διεύθυνσης καθιστά το νέο Renault μια πρόταση απόλυτα ισορροπημένη ανάμεσα στην παροχή άνεσης και ευχάριστης οδηγικής αίσθησης. Scenic. Οι δε τιμές, οι οποίες ξεκινούν από 16.900 (1,4 λίτρα) και 18.690 ευρώ (1,6 λίτρα), είναι αρκετά λογικές και συνάδουν με αυτά που προσφέρει το νέο Scenic.
Στην εθνική η σταθερότητα είναι πολύ καλή ενώ ελάχιστη είναι η επιρροή από πλευρικούς ανέμους. Αισθητοί είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έως ένα βαθμό.
Μας άρεσε
Τα πολύ μικρά αλλά άριστης εργονομίας χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.
Η νέα θέση του επιλογέα ταχυτήτων.
Δε μας άρεσε
Ο ανεκμετάλλευτος χώρος κάτω από την κεντρική κονσόλα.
Ο πίνακας οργάνων απαιτεί κάποια εξοικείωση.
Πολύ καλός ο κινητήρας των 1,6 λίτρων
Πολύ καλές επιδόσεις παρέχει ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και 115 ονομαστικών ίππων του Renault Scenic.
Το δεύτερης γενιάς Scenic εφοδιάζεται με 16βάλβιδους κινητήρες 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων. Η έκδοση της δοκιμής ήταν η μεσαία από πλευράς κυβισμού (η διάθεση της κορυφαίας δίλιτρης δεν έχει ξεκινήσει ακόμη) και άφησε πολύ καλές εντυπώσεις καθώς το μηχανικό σύνολο των 1.598 κ.εκ. έδειξε ότι μπορεί να κινήσει με γρήγορους ρυθμούς το αρκετά βαρύτερο, σε σχέση με το παρελθόν, όχημα. Η ισχύς των 115 ονομαστικών ίππων (πέντε επιπλέον ίπποι σε σχέση με το προκάτοχο μοτέρ έπειτα από ορισμένες επεμβάσεις) αποδίδεται ομαλά και πολιτισμένα, κάτι που οφείλεται και στις μακριές σχέσεις μετάδοσης ενώ η άνοδος των ρυθμών περιστροφής μέχρι και τις 6.000 σ.α.λ. γίνεται πρόθυμα χωρίς να συνοδεύεται από υψηλά επίπεδα θορύβου. Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι στο δυναμόμετρο απέδωσε 117 ίππους. Το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων που διαθέτει το Scenic ανήκει στη σειρά JH της Γαλλικής φίρμας και προέρχεται από το Megane II. Όπως προαναφέραμε οι σχέσεις είναι σχετικά μακριές (ειδικά ξεχωρίζουν η τρίτη και η τέταρτη) αλλά ταιριάζουν με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου ευνοώντας τον έλεγχο της κατανάλωσης και προσφέροντας άνετα ταξίδια. Στην πόλη η ελαστικότητα είναι ικανοποιητική.