ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το νέο Fiat Freemont
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το νέο Fiat Freemont

Οδηγούμε το νέο Fiat Freemont

(22/6/2011)

Το νέο 7θέσιο Freemont, που έρχεται να γίνει «όλα τα αυτοκίνητα σε ένα» σύμφωνα με το σλόγκαν της Fiat, βασίστηκε στο Dodge Journey και είναι το πρώτο μοντέλο της συνεργασίας Fiat-Chrysler. Mε μήκος 4.888 χλστ. κάθε άλλο παρά μικρό αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το Centro Stile έχει βάλει τις κατάλληλες πινελιές για να ξεχωρίζει, σε σχέση με το Journey, ειδικά στη μάσκα και τους προβολείς του εμπρός μέρους, όπως και στα φώτα του πίσω. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με ένα 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου MultiJet δεύτερης γενιάς σε δύο εκδοχές: 140 και 170 ίππων αμφότεροι με 350 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Αργότερα (από Νοέμβριο) θα υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και μια, με μάλλον «φιλολογικό» ενδιαφέρον έκδοση με V6 κινητήρα βενζίνης 3,6 λίτρα. Στην Ελλάδα το Freemont αναμένεται τον ερχόμενο Ιανουάριο, χωρίς όμως να έχει ανακοινωθεί ακόμη η τιμή του. Στην Ιταλία πάντως σήμερα κοστίζει 27.200 ευρώ στην έκδοση Urban, που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε εξοπλισμό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εσωτερικό-Χώροι
Ωστόσο τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση απέναντι στο Journey τη συναντάμε στο εσωτερικό. Το ταμπλό και τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα από την αρχή, με το μαλακό πλαστικό να κάνει αισθητή την παρουσία του. Επίσης το φινίρισμα είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, τη στιγμή που η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής (για χειρισμό κλιματισμού 3 ζωνών, ηχοσυστήματος, συστήματος πλοήγησης κτλ) και το έξτρα ηχοσύστημα της Alpine κλέβουν την παράσταση για τους πιο… γκατζετάκηδες.
Κάποιες εργονομικές ιδιοτροπίες δε λείπουν σαν κατάλοιπο της αμερικάνικης καταγωγής, αλλά γρήγορα συνηθίζονται. Αυτό όμως που κάνει το Freemont να ξεχωρίζει είναι τόσο η ευρυχωρία του 7θέσιου εσωτερικού (διάταξη θέσεων: 2+3+2), όσο και η πρακτικότητα. Για την πρόσβαση στην τρίτη σειρά (σχεδόν) κανονικών θέσεων γίνεται αναδίπλωση της μεσαίας σειράς που επίσης διαθέτει και παιδικά booster (υποστήριξη για ανήλικα παιδιά). Χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια υπάρχει άφθονος (στις 5 πρώτες θέσεις τουλάχιστον), ενώ ο χώρος αποσκευών με 540 λτ. στην πενταθέσια διάταξη (145 ως 7θέσιο) είναι μεγάλος. Όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος, που αυξάνει τη χωρητικότητα στα 1.461 λτ. Την πρακτικότητα και την πολυχρηστικότητα του Freemont έρχονται να τονίσουν οι 32 δυνατότητες διαμόρφωσης των καθισμάτων, αλλά και οι 25 κρυφοί αποθηκευτικοί χώροι του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο
Οι μηχανικοί της Fiat υπόσχονται ότι μετά από 3.000.000 χλμ. δοκιμών και σημαντικές αλλαγές στην ανάρτηση και το τιμόνι, έχουν προσαρμόσει το Freemont στα ευρωπαϊκά οδηγικά γούστα. Οι πρώτες μας εντυπώσεις δεν μπορούν να φέρουν αντίρρηση. Το Freemont είναι άνετο, χωρίς να είναι όμως πλαδαρό. Οι κλίσεις είναι λογικές, το κράτημα με τη βοήθεια και του στάνταρ ESP δεν προβληματίζει, ενώ το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, αμεσότητα και ακρίβεια. Όταν πιεστεί το Freemont δεν δυστροπεί και εμφανίζει μια τυπική υποστροφική συμπεριφορά, τη στιγμή που ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων κρατά τους αντίστοιχους τροχούς σε συνεχή επαφή με την άσφαλτο. Και όλα αυτά ενώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με 4,9 μ. μήκος και 1,7 μ. ύψος! Είναι προφανές πως τα πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια, η διαφορετική γεωμετρία και οι πιο δυναμικοί ελαστικοί σύνδεσμοι σε αντίθεση με την ανάρτηση του Journey, έπιασαν τόπο.

Κανένα παράπονο και από την απόδοση των φρένων στις ευχάριστες διαδρομές της Βόρειας Ιταλίας, αν και θα θέλαμε αμεσότερη απόκριση και περισσότερη αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ.
Σε γενικές γραμμές η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου με μόνη παρεμβολή αυτή του κινητήρα, αν κανείς αποφασίσει να τον πιέσει από τις 2.500 σ.α.λ. Αυτό όμως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα μιας και ο κινητήρας των 140 ίππων που οδηγήσαμε τραβάει πολύ καλά από χαμηλά, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγει κανείς συχνά στον (ένα κλικ προς τα πίσω τοποθετημένο-για τα γούστα μας) επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει λόγος να πιέζει κανείς τον κινητήρα αμβλύνοντας το πλεονέκτημα της οικονομίας καυσίμου. Με τον κινητήρα των 140 ίππων τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα με κατανάλωση πετρελαίου 6,4 λτ./100 χλμ.
Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL