ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μικρό και υβριδικό coupe από τη Jaguar

(7/9/2011)

Με το concept C-X16 που ετοιμάζει η Jaguar για τη Φρανκφούρτη, μας αποκαλύπτει τις προθέσεις της να λανσάρει ένα μικρότερο της XK coupe μοντέλο, το οποίο, μάλιστα, διαθέτει υβριδική τεχνολογία.

Το coupe μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο C-X16 θα είναι η μικρότερη Jaguar και θα αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Porsche Cayman.

Το coupe μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο C-X16 θα είναι η μικρότερη Jaguar και θα αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Porsche Cayman.

Μέχρι τα 80 χλμ./ώρα το πρωτότυπο της Jaguar θα μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους ισχύος και 235 Nm ροπής.

Μέχρι τα 80 χλμ./ώρα το πρωτότυπο της Jaguar θα μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους ισχύος και 235 Nm ροπής.

Το πίσω μέρος του πρωτότυπου C-X16 είναι επηρεασμένο από το περσινό concept C-X75, ενώ το εμπρόσθιο από την ΧΚ.

Το πίσω μέρος του πρωτότυπου C-X16 είναι επηρεασμένο από το περσινό concept C-X75, ενώ το εμπρόσθιο από την ΧΚ.

To εσωτερικό μοιάζει σαν να βρίσκεται κοντά στη φάση παραγωγής. Πηγή έμπνευσης για τη σχεδίασή του υπήρξε η αεροναυπηγική.

To εσωτερικό μοιάζει σαν να βρίσκεται κοντά στη φάση παραγωγής. Πηγή έμπνευσης για τη σχεδίασή του υπήρξε η αεροναυπηγική.

Πίσω από τα δύο εντυπωσιακά καθίσματα βρίσκονται οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.

Πίσω από τα δύο εντυπωσιακά καθίσματα βρίσκονται οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.

  • Μικρό και υβριδικό coupe από τη Jaguar
  • Το coupe μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο C-X16 θα είναι η μικρότερη Jaguar και θα αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Porsche Cayman.
  • Μέχρι τα 80 χλμ./ώρα το πρωτότυπο της Jaguar θα μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους ισχύος και 235 Nm ροπής.
  • Το πίσω μέρος του πρωτότυπου C-X16 είναι επηρεασμένο από το περσινό concept C-X75, ενώ το εμπρόσθιο από την ΧΚ.
  • To εσωτερικό μοιάζει σαν να βρίσκεται κοντά στη φάση παραγωγής. Πηγή έμπνευσης για τη σχεδίασή του υπήρξε η αεροναυπηγική.
  • Πίσω από τα δύο εντυπωσιακά καθίσματα βρίσκονται οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.
Η βρετανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα πλήθος φωτογραφιών και πληροφοριών για το πρωτότυπο C-X16 που θα κάνει ντεμπούτο στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Φτιαγμένο έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα τον οδηγό, το αυστηρά διθέσιο πρωτότυπο, είναι το μικρότερου μήκους μοντέλο της Jaguar από την εποχή της XK120 του 1954. To concept έχει φτιαχτεί πάνω σε μια τροποιημένη εκδοχή του αλουμινένιου σασί της επόμενης XK. Το μήκος του ανέρχεται σε 4.445 χλστ., το πλάτος σε 2.048 χλστ. και το ύψος σε 1.297 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ορίζεται στα 2.622 χλστ.

Το coupe μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο C-X16 θα είναι η μικρότερη Jaguar και θα αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Porsche Cayman.

Το coupe μοντέλο που θα προκύψει από το πρωτότυπο C-X16 θα είναι η μικρότερη Jaguar και θα αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Porsche Cayman.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η μεγάλη έκπληξη, όμως, κρύβεται κάτω από το μακρύ καπό του πρωτότυπου, καθώς εκεί βρίσκεται ένα υβριδικό σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, το V6 turbo σύνολο βενζίνης των 3,0 λτ. (απόδοσης 380 ίππων και 450 Nm ροπής), το συνοδεύει ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο βρίσκεται μέσα στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μπαταρίες 1,6kWh που βρίσκονται τοποθετημένες πίσω από τα καθίσματα και οι οποίες φορτίζουν μέσω της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση. Ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει στο concept επιπλέον 95 ίππους ισχύος και 235 Nm ροπής. Ένα σύστημα πρόσθετης ώθησης εμπνευσμένο από τη Formula One, επιτρέπει στον οδηγό -μέσω κουμπιού στο τιμόνι- να κάνει χρήση της δύναμης του ηλεκτρικού κινητήρα. Στη Jaguar ισχυρίζονται πως το βάρος του C-X16 είναι μόλις 1.600 κιλά, ενώ το πρωτότυπο διαθέτει ιδανική κατανομή βάρους (50-50). Σύμφωνα, πάντα, με την εταιρεία, το concept είναι ικανό να πραγματοποιήσει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 4,4 δλ., ενώ χρειάζεται μόλις 2,1 δλ. για να επιταχύνει εν κινήσει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα του βρετανικού πρωτότυπου είναι 299 χλμ./ώρα. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως το C-X16 μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητες μέχρι τα 80 χλμ./ώρα, ενώ οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 165 γρ./χλμ.
Για το τέλος αφήσαμε το κομμάτι της σχεδίασης, η οποία είναι έργο του Ian Callum. Η εξωτερική μορφή του C-X16, αποτελεί μια μείξη του εμπρόσθιου μέρους της ΧΚ και του οπίσθιου του πρωτότυπου C-X75 που είδαμε πέρσι στο Παρίσι, πάντα σε πιο compact διαστάσεις. Όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό του concept μοιάζει κοντά στη φάση της παραγωγής, με εξαίρεση, ίσως, ορισμένα εξεζητημένα στοιχεία από το διάκοσμο και τις κάπως «δραματικές» χρωματικές επιλογές. Σύμφωνα με τη Jaguar, πηγή έμπνευσης του cockpit υπήρξε η εργονομία των αεροπλάνων, κάτι που φαίνεται στον επιλογέα – joystick, αλλά και στα αεροπορικού τύπου χειριστήρια, τα οποία παραπέμπουν και στα κλασικά αγωνιστικά οχήματα της Jaguar.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Autotriti.gr
DOBLO VS COURIER