Η πρώτη κίνηση που πρέπει να γίνει είναι να πλυθεί καλά το αυτοκίνητο εξωτερικά. Μπορεί οι περισσότεροι να πλένουμε το αυτοκίνητό μας στην αυλή, αλλά το πιεστικό μηχάνημα που εφοδιάζονται όλα τα πλυντήρια αυτοκινήτων σήμερα, έχει τη δυνατότητα να καθαρίζει πολύ καλύτερα το αυτοκίνητο, σε σχέση με το λάστιχο που χρησιμοποιούμε εμείς.
Δεν πρέπει όμως να αρκεστούμε μόνο σε αυτό, γιατί υπάρχουν αρκετά «κρυφά» σημεία στο αυτοκίνητο που μαζεύουν σκόνη και αλάτι, κάνοντας μακροπρόθεσμα ζημιά στα σημεία αυτά. Έτσι λοιπόν, πρέπει να καθαριστούν καλά τα σημεία, όπως είναι κάτω από τον θόλο, τα μαρσπιέ και το μεγαλύτερο μέρος του πατώματος.
Προσοχή να δώσετε και στις ζάντες αυτοκινήτου. Μην τις παραμελείτε, γιατί η βρωμιά σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες, καθώς και με διάφορα χημικά που μπορεί να πατήσει ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του, είναι πιθανό να προκαλέσει διάβρωση στο υλικό της ζάντας.
Αφού τελειώσετε με το ξέπλυμα του αυτοκινήτου σας, καλό είναι να κερώσετε όλοι την επιφάνεια του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο θα αναζωογονήσει και θα κρατήσει για περισσότερο χρόνο ζωντανό το χρώμα του αμαξώματος. Το κερί θα σχηματίσει ένα στρώμα πάνω στο βερνίκι, με αποτέλεσμα να προστατεύεται το χρώμα από τα επερχόμενα καιρικά φαινόμενα του φθινοπώρου.
Το καλοκαίρι συνήθως ψάχνουμε για σκιά και τη βρίσκουμε κάτω από δέντρα, όπως είναι τα πεύκα, τα οποία βρίσκονται κοντά στη θάλασσα. Τα κατάλοιπα που μένουν από αυτή την ενέργειά μας φαίνονται όμως κάτω από το καπό. Ανοίξτε, λοιπόν, το καπό και καθαρίστε τις κόχες από τις πευκοβελόνες που έχουν φράξει τις διόδους. Μπορεί να φαίνεται μικρή λεπτομέρεια, αλλά είναι πιθανό να δημιουργηθεί υπερχείλιση από μια βροχή, λόγω της φραγμένης διόδου, και το νερό να κυλίσει στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα.
Ελέγξτε την κατάσταση των ελαστικών σας. Ο χωματόδρομος του νησιού μπορεί να άφησε αρκετά σφηνωμένα πετραδάκια στις αυλακώσεις του ελαστικού. Εκτός, ότι δημιουργεί σχισίματα στο ελαστικό, μειώνει επίσης την πρόσφυση, ειδικά τους βροχερούς μήνες. Όσον αφορά στην πίεση των ελαστικών, το καλοκαίρι διαστέλλεται ο αέρας και πρέπει να τον αφαιρέσουμε, ενώ το φθινόπωρο πρέπει πάλι να διορθώσουμε την πίεση. Φυσικά μην ξεχνάτε και την ρεζέρβα.
Aφού τελειώσαμε με το εξωτερικό και την σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου, ήρθε η στιγμή για την εσωτερική καθαριότητα. Τα πατάκια του αυτοκίνητου, μετά το καλοκαίρι, είναι γεμάτα από άμμο και σκόνη. Ο πιο σημαντικός συνεργάτης για αυτή τη δουλειά είναι μια ηλεκτρική σκούπα. Έτσι, για ζήτημα υγείας και καλής αισθητικής, η ατμόσφαιρα της καμπίνας του αυτοκινήτου πρέπει να παραμένει καθαρή.
Το ταμπλό χρειάζεται ένα καλό καθάρισμα για να φύγουν οι σκόνες και τα υπολείμματα από αλάτι, με ένα μαλακό νωπό πανί. Αυτό ισχύει για όλες τις πλαστικές επιφάνειες. Το νερό όμως δεν καθαρίζει καλά και θαμπώνει το πλαστικό, γιαυτό το επόμενο βήμα είναι κάποιο υγρό καθαρισμού-γυαλίσματος. Βέβαια, μην το παρακάνετε με το υγρό γυαλιστικό, γιατί μπορεί οι ακτίνες του ήλιου να καθρεφτίζουν το ταμπλό σας στο εμπρός παμπρίζ, δυσκολεύοντας σας κατά την οδήγηση.
Επίσης, η σκόνη και η άμμος εισχωρούν στις κλειδαριές και στους μεντεσέδες της πόρτας. Επειδή είναι δύσκολος ο καθαρισμός τους, καλό είναι να λιπαίνονται, ώστε να διατηρείται η λειτουργικότητά τους.
Μετά από αυτά τα απλά βήματα, το αυτοκίνητό σας είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στις φθινοπωρινές του υποχρεώσεις.