Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με το υγραέριο πλέον διαδεδομένο, την πετρελαιοκίνηση να πλησιάζει αλλά και την τιμή αγοράς να μετράει περισσότερο από ποτέ, είναι ακόμη επίκαιρα τα υβριδικά αυτοκίνητα;

Με το υγραέριο πλέον διαδεδομένο, την πετρελαιοκίνηση να πλησιάζει αλλά και την τιμή αγοράς να μετράει περισσότερο από ποτέ, είναι ακόμη επίκαιρα τα υβριδικά αυτοκίνητα;

(21/10/2011)

Για πολλούς τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον. Και δικαίως αφού για πρώτη φορά σε έναν ολόκληρο αιώνα προτείνουν κάτι νέο σε σχέση με τον τρόπο κίνησης των αυτοκινήτων.

Στην Ελλάδα όμως, εν μέσω ραγδαίων αλλαγών, το κόστος χρήσης, κτήσης και οι εναλλακτικές βαραίνουν περισσότερο. Τι λέτε λοιπόν, είναι τα υβριδικά επίκαιρα ακόμη; Μήπως τώρα είναι η καλύτερη στιγμή τους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι η γέφυρα μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης, της παλιάς δηλαδή σχολής κίνησης των αυτοκινήτων, και των ηλεκτροκινητήρων, που από όσο φαίνεται είναι το μέλλον σε όλες τις μορφές μετακίνησης.

Και αυτό έχει από μόνο του την αξία του. Ακόμη μεγαλύτερη αξία έχει φυσικά το γεγονός πως η υβριδική τεχνολογία κατάφερε να κάνει μεγάλα, βαριά και πολυτελή αυτοκίνητα να κινούνται με καταναλώσεις και ρύπους ανάλογους μικρομεσαίων οικογενειακών. Με ότι όφελος αυτό μπορεί να έχει για το περιβάλλον, είτε μιλάμε για ρύπανση, φαινόμενο θερμοκηπίου, είτε για εξόρυξη και κατασπατάληση φυσικών πόρων.

Στον Έλληνα όμως τι σημαίνει; Σήμερα που η αξία του χρήματος μετριέται περισσότερο από ποτέ, τα χαρακτηριστικά των υβριδικών αυτοκινήτων, αποκομμένα από τη γενικότερη φιλοσοφία τους, συγκρίνονται στεγνά με το τι προσφέρει ο ανταγωνισμός και οι εναλλακτικές. Και μιλάμε για εναλλακτικές που σκοπό έχουν όχι να πετύχουν αυτό που προσφέρουν τα υβριδικά σε επίπεδο αντίκτυπου στη μετακίνηση και το περιβάλλον, αλλά στο κόστος αγοράς και χρήσης. Στην οικιακή οικονομία. Στο τι διαφορά σου κάνει στην τσέπη.

Γιατί πέρα της ιδέας και της τεχνολογίας, όταν το βενζινάδικο από τη μία το επισκέπτεσαι καθημερινά, και από την άλλη σε ρυθμούς «σέρβις» η διαφορά στην τσέπη, ειδικά τώρα, καπελώνει κάθε άλλο θετικό που προσφέρει ένα αυτοκίνητο.

Και τα υβριδικά το πετυχαίνουν αυτό. Οι καταναλώσεις τους είναι χαμηλές, σε επίπεδα ντίζελ μικρού κυβισμού, με τη διαφορά ότι τις πετυχαίνουν ακόμη και στο σταμάτα ξεκίνα της πόλης. Το υβριδικό αυτοκίνητο είναι ίσως το μόνο που καταφέρνει να δίνει τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής στην κατανάλωση.

Είναι όμως ακριβό. Και δεν είναι περίεργο αφού έχει περισσότερη τεχνολογία απΆότι χρησιμοποίησε η NASA για να στείλει τον άνθρωπο στο φεγγάρι. Χωρίς υπερβολή. Ακόμη και χωρίς τα ελληνικά φορολογικά τερτίπια, φτάνει τιμολογιακά στην αγορά πάντα στο άνω άκρο της κατηγορίας που κατατάσσεται από πλευράς μεγέθους.

Και αυτό σήμερα μετράει. Ειδικά όταν μπορείς με μικρό σχετικά κόστος να έχεις ένα αυτοκίνητο με υγραεριοκίνηση. Που μπορεί οι επισκέψεις στο πρατήριο να είναι το ίδιο συχνές, το καύσιμο όμως είναι φτηνό. Ακόμη περισσότερο με το ντίζελ όπου και το καύσιμο παραμένει σχετικά φθηνό ενώ και το πρατήριο το βλέπεις αραιά και που. Και το ντίζελ έρχεται.

Πως μπορεί λοιπόν το υβριδικό να ανταγωνιστεί τέτοιες εναλλακτικές; Μπορεί με αυτά τα δεδομένα να είναι η καλύτερη επιλογή; Ειδικά με το κόστος αγοράς υπόψη;

Μήπως το γεγονός ότι το υβριδικό υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και όχι φθηνό καύσιμο του δίνει το πλεονέκτημα στην ελληνική αγορά που δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει; Όσο οι επισκέψεις στο πρατήριο είναι αραιές, όσο και να πάει το καύσιμο, τα γεμίσματα θα είναι λίγα. Κάτι που στο υγραεριοκίνητο δεν ισχύει, και αν αυξηθεί το κόστος, χάνεται αμέσως το όφελος.

Τι λέτε λοιπόν; Είναι ακόμη επίκαιρα τα υβριδικά αυτοκίνητα; Αντισταθμίζεται το κόστος κτήσης με το κόστος χρήσης αλλά και την ασφάλεια του σίγουρα χαμηλού κόστους μετακίνησης, ασχέτως κόστους καυσίμου; Πως το βλέπετε εσείς;
Toyota
PEUGEOT