Με το υγραέριο πλέον διαδεδομένο, την πετρελαιοκίνηση να πλησιάζει αλλά και την τιμή αγοράς να μετράει περισσότερο από ποτέ, είναι ακόμη επίκαιρα τα υβριδικά αυτοκίνητα;
(21/10/2011)
Για πολλούς τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον. Και δικαίως αφού για πρώτη φορά σε έναν ολόκληρο αιώνα προτείνουν κάτι νέο σε σχέση με τον τρόπο κίνησης των αυτοκινήτων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι η γέφυρα μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης, της παλιάς δηλαδή σχολής κίνησης των αυτοκινήτων, και των ηλεκτροκινητήρων, που από όσο φαίνεται είναι το μέλλον σε όλες τις μορφές μετακίνησης.Και αυτό έχει από μόνο του την αξία του. Ακόμη μεγαλύτερη αξία έχει φυσικά το γεγονός πως η υβριδική τεχνολογία κατάφερε να κάνει μεγάλα, βαριά και πολυτελή αυτοκίνητα να κινούνται με καταναλώσεις και ρύπους ανάλογους μικρομεσαίων οικογενειακών. Με ότι όφελος αυτό μπορεί να έχει για το περιβάλλον, είτε μιλάμε για ρύπανση, φαινόμενο θερμοκηπίου, είτε για εξόρυξη και κατασπατάληση φυσικών πόρων.
Στον Έλληνα όμως τι σημαίνει; Σήμερα που η αξία του χρήματος μετριέται περισσότερο από ποτέ, τα χαρακτηριστικά των υβριδικών αυτοκινήτων, αποκομμένα από τη γενικότερη φιλοσοφία τους, συγκρίνονται στεγνά με το τι προσφέρει ο ανταγωνισμός και οι εναλλακτικές. Και μιλάμε για εναλλακτικές που σκοπό έχουν όχι να πετύχουν αυτό που προσφέρουν τα υβριδικά σε επίπεδο αντίκτυπου στη μετακίνηση και το περιβάλλον, αλλά στο κόστος αγοράς και χρήσης. Στην οικιακή οικονομία. Στο τι διαφορά σου κάνει στην τσέπη.
Γιατί πέρα της ιδέας και της τεχνολογίας, όταν το βενζινάδικο από τη μία το επισκέπτεσαι καθημερινά, και από την άλλη σε ρυθμούς «σέρβις» η διαφορά στην τσέπη, ειδικά τώρα, καπελώνει κάθε άλλο θετικό που προσφέρει ένα αυτοκίνητο.
Και τα υβριδικά το πετυχαίνουν αυτό. Οι καταναλώσεις τους είναι χαμηλές, σε επίπεδα ντίζελ μικρού κυβισμού, με τη διαφορά ότι τις πετυχαίνουν ακόμη και στο σταμάτα ξεκίνα της πόλης. Το υβριδικό αυτοκίνητο είναι ίσως το μόνο που καταφέρνει να δίνει τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής στην κατανάλωση.
Είναι όμως ακριβό. Και δεν είναι περίεργο αφού έχει περισσότερη τεχνολογία απΆότι χρησιμοποίησε η NASA για να στείλει τον άνθρωπο στο φεγγάρι. Χωρίς υπερβολή. Ακόμη και χωρίς τα ελληνικά φορολογικά τερτίπια, φτάνει τιμολογιακά στην αγορά πάντα στο άνω άκρο της κατηγορίας που κατατάσσεται από πλευράς μεγέθους.
Και αυτό σήμερα μετράει. Ειδικά όταν μπορείς με μικρό σχετικά κόστος να έχεις ένα αυτοκίνητο με υγραεριοκίνηση. Που μπορεί οι επισκέψεις στο πρατήριο να είναι το ίδιο συχνές, το καύσιμο όμως είναι φτηνό. Ακόμη περισσότερο με το ντίζελ όπου και το καύσιμο παραμένει σχετικά φθηνό ενώ και το πρατήριο το βλέπεις αραιά και που. Και το ντίζελ έρχεται.
Πως μπορεί λοιπόν το υβριδικό να ανταγωνιστεί τέτοιες εναλλακτικές; Μπορεί με αυτά τα δεδομένα να είναι η καλύτερη επιλογή; Ειδικά με το κόστος αγοράς υπόψη;
Μήπως το γεγονός ότι το υβριδικό υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και όχι φθηνό καύσιμο του δίνει το πλεονέκτημα στην ελληνική αγορά που δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει; Όσο οι επισκέψεις στο πρατήριο είναι αραιές, όσο και να πάει το καύσιμο, τα γεμίσματα θα είναι λίγα. Κάτι που στο υγραεριοκίνητο δεν ισχύει, και αν αυξηθεί το κόστος, χάνεται αμέσως το όφελος.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι ακόμη επίκαιρα τα υβριδικά αυτοκίνητα; Αντισταθμίζεται το κόστος κτήσης με το κόστος χρήσης αλλά και την ασφάλεια του σίγουρα χαμηλού κόστους μετακίνησης, ασχέτως κόστους καυσίμου; Πως το βλέπετε εσείς;
Τα υβριδικά αυτοκίνητα ποτέ δεν ήταν και ποτέ δεν θα γίνουν επίκαιρα, ειδικά για την Ελλάδα. Μιλάμε για πανάκριβα -κατά το πλείστον-αυτοκίνητα, που εξαντλούν το όποιο πλεονέκτημα του ηλεκτροκινητήρα εντός αστικών ορίων. Εκτός πόλης και μετά τα 60 χλμ/ω, δεν υπάρχει κανένα όφελος και ειδικά άμα τσιμπήσεις το γκάζι. Ίσα ίσα που λόγω χαμηλού κυβισμού του βενζινοκινητήρα, καίει πολλές φορές περισσότερο από τα συμβατικά αντίστοιχου κυβισμού. Για να μην αναφερθούμε και στις ψόφιες επιδόσεις. Όλα αυτά τα λέω έχοντας στα χέρια μου (ευτυχώς δεν είναι δικό μου), για κάνα μήνα, ένα Honda Civic Hybrid.Μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, η πλήρης απογοήτευση.
Δέν είναι τυχαίο οτι πολλές εταιρίες εφαρμόζουν στα μοντέλα τους το star/stop, αλλά και άλλους οικονομικούς τρόπους για της εκπομπές ρύπων. Μάλιστα απο το 2012-13 υπάρχουν αναφορές με ηλεκτροκίνυση/κυψέλες καυσίμου/plug-in και άλλα. Είδη η MERCEDES-VW-ALFA ROMEO-REUNAULT-FIAT-AUDI-OPEL και σιγά σιγά και άλλοι μπαίνουν στο χορό μέσα από διάφορα test drive. Γιατϊ μέχρι τώρα πλυν των TOYOTA/HONDA/LEXUS δεν έχουμε δεί άλλα υβριδικά αυτοκίνητα. Η γιατϊ δεν έχουν πωλήσει ακόμα και σε μεταχειρησμένα σε πολλή χαμηλές τιμές?
Εξαρτάται από το τι θέλει και πόσα χλμ κάνει ο καθένας. Βέβαια με τα υβριδικά αυτοκίνητα έχεις πιο μειωμένει κατανάλωση καυσίμου από 3-4 λιτρα, για πχ αυτοκίνητα έως 1,600. Αλλά απο την άλλη με τα πολλά ηλεκτρικά συστήματα και της μπαταρίες υπάρχουν ανα πάσα στυγμή πολλές πιθανότητες βλάβης. Χώρια οτι για μένα προσωπικά η διαφορά να είναι μαζι με τα τέλη μάξιμουν στα 600 ευρώ λόγω μικρών αποστάσεων που κάνω καθημερινά με ένα MERCEDES B 170-8V που μέσα στη πόλη καίω γύρω στα 8 λίτρα. ¶ρα με ένα υβριδικό ΤΟΥΟΤΑ PRIUS 1,5 η 1,8 έχω διαφορά 2 έως 2,5 λιτρών που καίει 5,5 - 6.
Τα υβριδικά κάνανε την αρχή. Είναι ακόμη επίκαιρα αλλά το μέλλον είναι τα ηλεκτρικά και το υγραέριο. Αυτό σημαίνει λιγότεροι ρύποι, σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση αλλά δυστυχώς ακόμη είναι ακριβά. Τα υβριδικά είναι επίκαιρα σήμερα για όσους έχουν οικολογική συνείδηση και θέλουν να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αλλά και ένα Fiat 500 0,9 TwinAir δε ρυπαίνει και κοστίζει φθηνά σε σχέση με ένα υβριδικό. Πολλά αυτοκίνητα σήμερα που δεν είναι υβριδικά έχουν χαμηλούς ρύπους και χαμηλή κατανάλωση.