Πόσο αλλάζει ένα MPV ή ένα στέισον βάγκον όταν είναι πιο ψηλό και δείχνει περισσότερο “εκτός δρόμου”; Είναι αυτή η μικρή μεταμόρφωση ικανή να σας κάνει να το αγοράσετε;
(6/12/2011)
Μια μεγάλη διαφορά που έχουμε στα γούστα σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους είναι η αδιαφορία που δείχνουμε για τα στέισον βάγκον και MPV αυτοκίνητα. Πως γίνεται όμως και μόλις πάρουν λίγο ύψος, λίγα σκούρα πλαστικά και κάπως μοιάσουν με SUV αμέσως τα βλέπουμε αλλιώς; Εσείς αλλάζετε άποψη γι αυτά όταν “μεταμορφωθούν”;
Πιο πρόσφατη παρουσίαση το νέο Passat. Αν κανείς δεν κοιτούσε τι γίνεται γύρω του θα έλεγε, κρίνοντας με τα ελληνικά δεδομένα, πως και η VW για να πουλήσει κανένα στέισον βάγκον, έριξε μερικές σχεδιαστικές και χρηστικές πινελιές και μας δίνει τώρα την έκδοση Alltrack. Η πλάκα είναι πως ισχύει το αντίθετο. Το Passat, όπως και όλα σχεδόν τα μεσαία μοντέλα πουλάνε στην Ευρώπη σαν στέισον βάγκον το ίδιο καλά με τις 4πορτες εκδόσεις. Οι εμβολές αυτού του είδους, με σπέσιαλ χαρακτήρα γίνονται για να αυξήσουν το μερίδιο έναντι του ανταγωνισμού. Δεν είναι “δείγμα απελπισίας”. Το αντίθετο. Και η επιτυχία που έχουν αυτά τα υπερυψωμένα φαίνεται στη “στροφή” που κάνει το κοινό, εδώ στην Ελλάδα, απέναντί τους. Ξαφνικά μια Octavia από στέισον βάγκον γίνεται “Scout” και ένα A4 από “avant” γίνεται Allroad. Πόσα στέισον βάγκον Octavia έχετε δει και πόσα Scout; Πόσα VW Touran και πόσα Cross Touran; Μια τόσο μικρή μεταμόρφωση και όμως η εικόνα αλλάζει τελείως. Και μετά λέμε πως το λάιφ στάιλ (lifestyle) δεν μετράει στην εποχή της χρηστικότητας που ζούμε. Δεκτό, με τις παρεμβολές αυτές αυξάνεται και η χρηστικότητα. Μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος σημαίνει ειδικά στην Ελλάδα ευκολότερη χρήση. Όμως η κύρια διαφορά, και με αυτό πρέπει να συγκρίνουμε, είναι αυτή από τις σεντά εκδόσεις συνολικά. Απλά με την προσθήκη της επιπλέον χρησιτικότητας και του “στιλ” αυτών των εκδόσεων μας δίνεται η ευκαιρία να πλησιάσουμε και να ανακαλύψουμε το πόσα περισσότερα προσφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα. Τα στέισον βάγκον και τα MPV, που τόσο καιρό δεν είχαμε καν κοιτάξει. Τι είναι όμως αυτό που αλλάζει; Τι κάνουν σε ένα Octavia Combi ή σε ένα Passat στέισον τα λίγα εκατοστά απόστασης από το έδαφος, τα πλαστικά γύρω γύρω και το μετατρέπουν σε κάτι που ξαφνικά δε μπορούμε να αντισταθούμε; Μήπως δεν είναι παρά η αφορμή για να δούμε αυτά τα αυτοκίνητα από κοντά, και απλά κατόπιν “ερωτευόμαστε” αυτό που ήταν και πριν αποκτήσουν τους “πόντους” και τα πλαστικά, όσο εμείς κοιτούσαμε τις σεντάν εκδόσεις τους πιο δίπλα στην έκθεση; Μήπως είναι απλά κράχτες για να τραβήξουν περισσότερο κόσμο στις στέισον εκδόσεις και τα MPV; Και επειδή οι περισσότεροι θα ξετρελλαθούν με το αυτοκίνητο, απλά τόσο καιρό δεν ξετρελλαινόντουσαν με την ιδέα να το αγοράσουν, μόλις το δούν θα “κολλήσουν”. Εσείς; Μπορεί να αλλάξει τη γνώμη σας για τα MPV και τα στέισον βάγκον μία έκδοση πιο ψηλή και πιο “σκληροτράχηλη”; Θα σας έκανε να ενδιαφερθείτε; Να αλλάξετε γνώμη και να αγοράσετε κάτι που πριν δεν σκεφτόσασταν καν; Είχατε δει πριν από μια τέτοια έκδοση την “απλή” μορφή ενός στέισον βάγκον και το είχατε απορρίψει; Ενός MPV; Και τελικά είναι το στιλ που σας φέρνει πιο κοντά ή η αποκάλυψη του τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει ένα στέισον βάγκον ή MPV με ή χωρίς τα “εξτρά” που το κάνουν να δείχνει “SUV”; Τι λέτε;
Αν θέλουμε να το φιλοσοφήσουμε λίγο, στη ζωή μετρά η πρακτικότητα και η χρηστικότητα αλλά μετρά εξίσου και η εμφάνιση.Το πόσο βαρύτητα έχουν στη ζυγαριά του καθενός από εμάς εξαρτάται από την προσωπικότητα μας. Δεν αγοράζεις λοιπόν ένα κακό αυτοκίνητο, αλλά συνήθως ούτε ένα καλό με εμφάνιση που δε σου αρέσει. Πάντως όταν ένα καλό αυτοκίνητο γίνεται σχεδιαστικά πιο ενδιαφέρον με τεχνάσματα όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο, επόμενο είναι να αλλάζει και την εικόνα του (ίσως όχι επί της ουσίας) στον υποψήφιο αγοραστή, κάτι που εν τέλει δεν είναι πάντα κακό. Η πεμπτουσία του μαρκετινγκ λοιπόν...
Όπως έχω αναφερθεί και σε παλαιότερα άρθρα τα SW καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες μας και στις περιπτώσεις που κάποιο έχει μια αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τετρακίνηση είναι το απόλυτο για το 95% τον μετακινήσεων μας.Ο εντυπωσιακός όγκος είναι η αρχή προσέλκυσης και απορίας που καταλήγει σε μια σύγκριση άμεση με ένα SUV σε χρήμα , χρηστικότητα, κόστος συντήρησης και ασφάλεια.
Για όποιους που όντως κάνουνε εκτός δρόμου διαδρομές και ναί σπάνε το όχημά τους και όχι να το έχουνε για να πουλήσουνε μούρη στα διάφορα clubs,cafe,κ.τ.λ.(κοινώς πουλ μουρ)τότε και τα suv είναι μόνον για να ανεβοκατεβαίνεις πεζοδρόμια στο σύνολο τους επειδή είναι πιο ψηλά,να μιλήσουμε για station wagon και mpv.Δεν χρειάζεται κανείς να διαθέτει πολλά διδακτορικά μηχανολογίας για να αντιληφθεί ότι ναί έχουνε χώρους παραπάνω και μια πολυχρηστικότητα παραπάνω από ένα coupe,sedan,κ.τ.λ.,αλλά μέχρις εκεί.Τώρα εδώ ισχύει το τι ανάγκες έχω προσωπικά για να προβώ σε τέτοιου είδους όχημα.Αν μένω λίγο κακοτράχαλα,τα παιδιά,οι διαδρομές,κ.τ.λ.καλό είναι και το station wagon,mpv,suv.Αλλιώς τα κλασσικά sedan,coupe,5-θυρο,hatchback,liftback,κ.τ.λ.
Νομίζω ότι η τάση για προτίμηση των SUV αντι των στέισον βάγκον, είναι η μόδα, που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια. Επίσης είναι η εντύπωση ότι επειδή κάθεσαι πιό ψηλά, έχεις καλύτερο έλεγχο, αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια, σε περίπτωση σύγκρουσης, με μικρότερο όχημα και γενικά νοιώθεις πιό άνετα. Επίσης αρκετοί αγοράζουν ακριβά SUV, πιό πολύ για λόγους εντυπωσιασμού. Αν κάποιος δεν μπορεί να εντυπωσιάσει με την προσωπικότητα του, το κάνει με το αυτοκίνητο, που αγοράζει. Ανθρώπινες ανάγκες είναι και αυτές.
ΕΠΗΔΕΙ ΕΙΜΟΥΝ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ MERCEDES ML 230 4X4, KAI ΤΩΡΑ ΕΝΟΣ B 170 MPV ΠΥΣΤΕΨΤΕ ΜΕ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΧΟΡΟΥΣ-ΠΟΛΗΧΡΥΣΤΙΚΟΤΙΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΕΝΤΑΝ Η ΜΙΝΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ.
ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Η ΓΙΑ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΗ.
ΕΙΧΑ ΠΟΡΤ ΠΑΓΚΑΖ 630 ΛΙΤΡΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΧΨ 544 ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΧΑ ΠΟΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΩΡΟ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΑ ΤΖΙΠ ΚΑΙ ΤΑ MPV META APO TEST ΒΓΗΚΑΝ ΤΑ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗ ΣΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟ ΥΨΟΥΣ-ΕΝΥΣΧΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.
Αν θέλουμε να το φιλοσοφήσουμε λίγο, στη ζωή μετρά η πρακτικότητα και η χρηστικότητα αλλά μετρά εξίσου και η εμφάνιση.Το πόσο βαρύτητα έχουν στη ζυγαριά του καθενός από εμάς εξαρτάται από την προσωπικότητα μας. Δεν αγοράζεις λοιπόν ένα κακό αυτοκίνητο, αλλά συνήθως ούτε ένα καλό με εμφάνιση που δε σου αρέσει. Πάντως όταν ένα καλό αυτοκίνητο γίνεται σχεδιαστικά πιο ενδιαφέρον με τεχνάσματα όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο, επόμενο είναι να αλλάζει και την εικόνα του (ίσως όχι επί της ουσίας) στον υποψήφιο αγοραστή, κάτι που εν τέλει δεν είναι πάντα κακό. Η πεμπτουσία του μαρκετινγκ λοιπόν...
Όπως έχω αναφερθεί και σε παλαιότερα άρθρα τα SW καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες μας και στις περιπτώσεις που κάποιο έχει μια αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τετρακίνηση είναι το απόλυτο για το 95% τον μετακινήσεων μας.Ο εντυπωσιακός όγκος είναι η αρχή προσέλκυσης και απορίας που καταλήγει σε μια σύγκριση άμεση με ένα SUV σε χρήμα , χρηστικότητα, κόστος συντήρησης και ασφάλεια.
Για όποιους που όντως κάνουνε εκτός δρόμου διαδρομές και ναί σπάνε το όχημά τους και όχι να το έχουνε για να πουλήσουνε μούρη στα διάφορα clubs,cafe,κ.τ.λ.(κοινώς πουλ μουρ)τότε και τα suv είναι μόνον για να ανεβοκατεβαίνεις πεζοδρόμια στο σύνολο τους επειδή είναι πιο ψηλά,να μιλήσουμε για station wagon και mpv.Δεν χρειάζεται κανείς να διαθέτει πολλά διδακτορικά μηχανολογίας για να αντιληφθεί ότι ναί έχουνε χώρους παραπάνω και μια πολυχρηστικότητα παραπάνω από ένα coupe,sedan,κ.τ.λ.,αλλά μέχρις εκεί.Τώρα εδώ ισχύει το τι ανάγκες έχω προσωπικά για να προβώ σε τέτοιου είδους όχημα.Αν μένω λίγο κακοτράχαλα,τα παιδιά,οι διαδρομές,κ.τ.λ.καλό είναι και το station wagon,mpv,suv.Αλλιώς τα κλασσικά sedan,coupe,5-θυρο,hatchback,liftback,κ.τ.λ.
Νομίζω ότι η τάση για προτίμηση των SUV αντι των στέισον βάγκον, είναι η μόδα, που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια. Επίσης είναι η εντύπωση ότι επειδή κάθεσαι πιό ψηλά, έχεις καλύτερο έλεγχο, αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια, σε περίπτωση σύγκρουσης, με μικρότερο όχημα και γενικά νοιώθεις πιό άνετα. Επίσης αρκετοί αγοράζουν ακριβά SUV, πιό πολύ για λόγους εντυπωσιασμού. Αν κάποιος δεν μπορεί να εντυπωσιάσει με την προσωπικότητα του, το κάνει με το αυτοκίνητο, που αγοράζει. Ανθρώπινες ανάγκες είναι και αυτές.
ΕΠΗΔΕΙ ΕΙΜΟΥΝ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ MERCEDES ML 230 4X4, KAI ΤΩΡΑ ΕΝΟΣ B 170 MPV ΠΥΣΤΕΨΤΕ ΜΕ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΧΟΡΟΥΣ-ΠΟΛΗΧΡΥΣΤΙΚΟΤΙΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΕΝΤΑΝ Η ΜΙΝΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ. ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Η ΓΙΑ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΗ. ΕΙΧΑ ΠΟΡΤ ΠΑΓΚΑΖ 630 ΛΙΤΡΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΧΨ 544 ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΧΑ ΠΟΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΧΩΡΟ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΑ ΤΖΙΠ ΚΑΙ ΤΑ MPV META APO TEST ΒΓΗΚΑΝ ΤΑ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗ ΣΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟ ΥΨΟΥΣ-ΕΝΥΣΧΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.