Η δοκιμή αυτή δεν έχει αμιγώς συγκριτικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπεί στην αξιολόγηση των μοντέλων περισσότερο στα πλαίσια λειτουργίας των κιβωτίων τους.
3 premium μικρομεσαία...στον αυτόματο
(19/1/2012)
Για τον οδηγό που δε θέλει να κάνει συμβιβασμούς σε ευκολία και επιδόσεις, υπάρχει μόνο ένας δρόμος. Αυτός των αυτόματων κιβωτίων των Alfa Romeo Giulietta, Audi A3 και BMW Σειρά 1.
Παλιότερα, το αυτόματο κιβώτιο είχε διαφορετικό status απΆ ό,τι σήμερα. Παλιά σήμαινε ακριβό αυτοκίνητο, με απαγορευτικό κόστος, μεγάλης κατηγορίας, με ράθυμη λειτουργία. Παλιά, τα αυτόματα κιβώτια ήταν μια συνήθεια για τα βαριεστημένα αμερικάνικα highways και ένας συμβιβασμός για τον ψαγμένο Ευρωπαίο οδηγό, αφού η λειτουργία τους ήταν συνυφασμένη με τις λίγες σχέσεις, τις θορυβώδεις αλλαγές και την αυξημένη κατανάλωση που προέκυπτε από τη βαριά κατασκευή, τις πολλές τριβές και τα πολλά σκορτσαρίσματα στις αλλαγές. Παλιά, οι λέξεις σπορ αυτοκίνητο και αυτόματο κιβώτιο δεν πήγαιναν μαζί.
Με το πέρασμα του χρόνου όμως, το αυτόματο κιβώτιο έγινε από τους τομείς του αυτοκινήτου που επωφελήθηκαν τα μέγιστα από την εξέλιξη της τεχνολογίας, σχεδόν όσο και ο τομέας των κινητήρων. Η λειτουργία βελτιώθηκε, η κατανάλωση έπεσε, οι σχέσεις αυξήθηκαν, η ακρίβεια αναβαθμίστηκε, ο όγκος μίκρυνε, οι τριβές εξομαλύνθηκαν, αλλά πάνω απΆ όλα, η αίσθηση στην οδήγηση επανήλθε. Η τεχνολογία στα κιβώτια ακολούθησε κατά πόδας την τεχνολογία των αγώνων, και ειδικά της F1 που απαιτούσε αστραπιαίες αλλαγές και πολλές σχέσεις, με τον ελάχιστο δυνατό όγκο και βάρος. Σήμερα, η πραγματικότητα των κιβωτίων σημαίνει εξαιρετική απόδοση σε προσιτή τιμή και επιλογές για όλα τα γούστα. Ενδεικτικό της τάσης είναι τα μοντέλα της παρουσίασης που περιλαμβάνουν αυτόματα κιβώτια, 6, 7 και 8 σχέσεων, «απλής» τεχνοτροπίας, ή διπλού συμπλέκτη, με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, με ή χωρίς puddles στο τιμόνι. Για την ακρίβεια, εδώ εξετάζουμε την Alfa Giulietta με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που συνδυάζεται με τον κινητήρα 1,4 MultiAir των 170 ίππων, το κλασσικό Audi A3 1,8 TFSI με το 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη S Tronic και τη νέα BMW 118i, με 1.600άρη τούρμπο κινητήρα 170 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που είναι και το μοναδικό στην κατηγορία. Η δοκιμή αυτή δεν έχει αμιγώς συγκριτικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπεί στην αξιολόγηση των μοντέλων περισσότερο στα πλαίσια λειτουργίας των κιβωτίων τους.