Τι μπορεί να κάνει απέναντι στον ανταγωνισμό η συνεργασία μεταξύ Peugeot-Citroen και GM-Opel;
(15/5/2012)
Τι φέρνει μια συνεργασία στην αγορά; Καλύτερα, φτηνότερα ή περισσότερα ίδια αυτοκίνητα; Μπορεί η στενή σχέση μεταξύ Peugeot-Citroen και Opel να φέρει τις μάρκες αυτές εμπρός από τον ανταγωνισμό; Τι λέτε;
Από τη μία το κόστος εξέλιξης αυτοκινήτων φτάνει τα δισεκατομμύρια ευρώ και από την άλλη αν δεν πουλήσεις εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα το χρόνο, δεν παίρνεις τα λεφτά σου πίσω. Όμως για να πετύχεις τόσο υψηλά νούμερα πωλήσεων από μία μάρκα είναι μάλλον δύσκολο. Αντίθετα αν την ίδια έρευνα και εξέλιξη την καρπωθούν περισσότερες από μία μάρκες, όχι μόνο μοιράζονται το κόστος, αλλά μεταξύ τους, έχουν και μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνουν τις υψηλές πωλήσεις που χρειάζεται για να αποσβεστεί το κόστος. Στα πλαίσια αυτής της λογικής η συνεργασία της PSA, δηλαδή του γαλλικού ομίλου που περιλαμβάνει Peugeot και Citroen, και από την άλλη της GM, και ειδικότερα του ευρωπαικού κλάδου της, της Opel, είναι προφανής. Και οι δύο εταιρείες είχαν μέχρι τώρα επιμέρους συνεργασίες σε συγκεκριμένα μοντέλα. Η PSA με την Toyota μοιράζεται τα Peugeto 107/Citreon C1/Toyota Aygo. Με τον όμιλο Fiat συνεργάζονται στα μεγάλα MPV και τα επαγγελματικά, ενώ και στους κινητήρες με τη BMW και τη θυγατρική της Mini. H Opel, εκτός από στενή της συνεργασία με την άλλη εταιρεία του ομίλου, τη Chevrolet, δανείζεται τεχνολογία από την Suzuki για το μικρότερο μοντέλο της, ενώ από την προηγούμενη συνεργασία της με την Fiat αντλεί κινητήρες ντίζελ για όλα της τα μοντέλα. Όμως τόσο η Opel όσο και η PSA έχουν μοντέλα που θέλουν περισσότερες πωλήσεις για να δικαιολογήσουν το κόστος εξέλιξης των αντικαταστατών τους. Έχουν επίσης περισσότερες μονάδες παραγωγής απΆόσες χρειάζονται. Έτσι μεταξύ τους θα συνεργαστούν σε δύο τομείς για αρχή. Τα επόμενα μεγάλα μοντέλα των Γάλλων θα βασιστούν πλέον στην πλατφόρμα του Opel Insignia και θα καλύψουν και τη δυνατότητα παραγωγής του εργοστασίου όπου παράγεται. Αντίστροφα οι Γάλλοι θα εξελίξουν και θα παράγουν το επόμενο Zafira μαζί με τα δικά τους MPV, C4 Picasso και 3008/5008. Στο θέμα των κινητήρων οι δύο εταιρείες αλληλεπικαλύπτονται, ειδικά με το νέο 1,6 τούρμπο που αναμένεται από την Opel με άμεσο ψεκασμό και 200 άλογα, μοτέρ που θα αντικαταστήσει το υπάρχον με τους 180 ίππους και θα έχει 15% χαμηλότερους ρύπους. Στα ντίζελ όμως, οι γάλλοι έχουν γκάμα που οι γερμανοί μπορεί να βρουν ενδιαφέρουσα, ειδικά αν θελήσουν να απαγκιστρωθούν από τους κινητήρες της Fiat. Απέναντί τους Opel και PSA βλέπουν κυρίως τον όμιλο VW με τις τέσσερις βασικές του μάρκες και την Ford. Χωρίς να ξεχνάμε και τις ασιατικές μάρκες, κυρίως την Toyota και Hyundai/Kia αλλά και τη συνεργασία Renault/Nissan.
Εσείς πως βλέπετε αυτή τη συνεργασία; Ειδικά δεδομένων των «πολιτισμικών» διαφορών στα αυτοκίνητα των δύο εταιρειών, πιστεύετε πως μια τέτοια συνεργασία θα ενισχύσει το προφίλ των εταιρειών αυτών ή θα το αλλοιώσει;
Πιστεύετε πως οι συνεργασίες μας δίνουν καλύτερα ή και φτηνότερα αυτοκίνητα; Ή αντίθετα πως μας δίνουν όλο και περισσότερα «ίδια» αυτοκίνητα;
Και τέλος βλέπετε πως μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει τόσο την PSA όσο και την Opel που έχουν ανάγκη να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό αν θέλουν να μείνουν στις πρώτες θέσεις;
Οι συνεργασίες αυτές γίνονται από τις εταιρείες καθαρά για οικονομοτεχνικούς λόγους. Τείνουν όμως να εξαλείψουν τις επιλογές των καταναλωτών καθώς πολλά μηχανικά μέρη και αυτοκίνητα είναι ίδια και αλλάζει μόνο το σήμα. Για παράδειγμα o 3κίλυνδρος κινητήρας βενζίνης 998cc 69hp της Toyota χρησιμοποιείται στα Toyota Yaris παλιό και νέο, Toyota IQ, Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Cuore, Daihatsu Sirion. Το ίδιο συμβαίνει και στον όμιλο VW, Skoda, Audi, Seat. Oι κινητήρες diesel 1248cc είναι ίδιοι στα Opel Corsa, Opel Astra, Ford Ka, Fiat Punto, Fiat Panda, Fiat 500, Alfa Romeo Mito, Lancia Ypsilon, Lancia Musa. Ακόμη ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας 1398cc χρησιμοποιείται στα Ford Fiesta, Citroen C3, Peugeot 207, νέο 208. Υπάρχουν πάμπολα ακόμα παραδείγματα που δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, παλιά και νέα, είναι κατασκευαστικά ίδια ή έχουν ίδια μηχανικά μέρη.
Καταρχάς έχουμε γυρίσει στα παλιά πέτρινα χρόνια που ένα πάτωμα ήταν για 10 τουλάχιστον μοντέλα,όπως επίσης και ένα μοτέρ,ελέο κόστους.Για ποιά διαφορετικότητα να ομιλούμε.Την διαφορετικότητα του σήματος και της τιμής του προιόντος.Αν άλλαξε το οποιοδήποτε σήμα με ένα άλλο,αν είναι όμορφο,αν είναι στρογγυλό και άλλα τέτοια.
Έτσι μόνο διαφορετικότητα δεν θα έχουμε,αλλά μία δήθεν διαφορετικότητα στα λόγια και μόνο.
Η opel έχει πάρα πολλά να κερδίσει ειδικά από τους πετρελαιοκινητήρες του group psa,γιατί η συνεργασία με το group fiat δεν είχε αξιόπιστα αποτελέσμα για τον καταναλωτή σε βάθος χρόνου,για αυτό θέλει να απαγκιστρωθεί από αυτήν την συνεργασία.Το group psa από την άλλη δεν έχει να καρπωθεί και πολλά από την συνεργασία εκτός από επιμέρους στοχευμένες κινήσεις.Να έχει μια διασύνδεση με κατά ανατολή μεριά σε θέματα τεχνογωσίας,μεγάλων μοτέρ και περισσότερο σε θέματα πωλήσεων,όπως και κατά δύση κυρίως σε θέματα πωλήσεων,η Αμερική είναι μία σημαντική αγορά για τα προιόντα της.
Σαφώς και η μακροπρόθεσμη συνεργασία θα μας δειξει με ασφάλεια και όχι με λόγια το τελικό αποτέλεσμα,αλλά αν δούμε την συνεργασία της opel με την fiat,η fiat είναι ο νικητής στα σημεία.
Οι συνεργασίες καλές είναι,αλλά βλέπω να μένουνε και τα αρνητικά που έχει κάθε εταιρεία και σε βάθος χρόνου αυτό να βαρύνουν τον καταναλωτή.Ας δούνε και τον καταναλωτή οι εταιρείες γιατί αν συνεχείσουνε έτσι στο τέλος θα μείνουνε 2-3 μάρκες κατασκευαστών οχημάτων.
Όσο περνάνε τα χρόνια τα αυτοκίνητα γίνονται καλύτερα ναι. Η συνεργασία Peugeot Citroen και GM Opel βοήθησε ώστε με το πέρασμα των χρόνων να γίνουν καλύτερα τα αυτοκίνητα. Αν δεν υπήρχε συνεργασία και δε βοηθούσε η μια εταιρεία την άλλη και λόγω της κρίσης θα υπήρχε πρόβλημα ενώ τώρα είναι όλα καλά.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΕΤΕΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ...ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ,ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΗ ΑΡΕΣΤΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΗΣ...ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ "ΦΑΝ" ΤΗΣ subaru ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΤΗΝ toyοta...ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΟΙΩΘΕ ΑΡΑΓΕ ΟΤΑΝ Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ "ΔΥΔΙΜΟ ΠΑΙΔΙ" ΜΕ ΤΗ "ΜΙΣΙΤΗ" ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΑ?Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΟΝΤΕΛΟ,ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΑΥΤΗΣ...Π.Χ.Η ΝΕΑ lancia thema...ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΤΑΛΙΔΑ?ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ"Ο Χ Ι"!!!
Οι συνεργασίες αυτές γίνονται από τις εταιρείες καθαρά για οικονομοτεχνικούς λόγους. Τείνουν όμως να εξαλείψουν τις επιλογές των καταναλωτών καθώς πολλά μηχανικά μέρη και αυτοκίνητα είναι ίδια και αλλάζει μόνο το σήμα. Για παράδειγμα o 3κίλυνδρος κινητήρας βενζίνης 998cc 69hp της Toyota χρησιμοποιείται στα Toyota Yaris παλιό και νέο, Toyota IQ, Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Cuore, Daihatsu Sirion. Το ίδιο συμβαίνει και στον όμιλο VW, Skoda, Audi, Seat. Oι κινητήρες diesel 1248cc είναι ίδιοι στα Opel Corsa, Opel Astra, Ford Ka, Fiat Punto, Fiat Panda, Fiat 500, Alfa Romeo Mito, Lancia Ypsilon, Lancia Musa. Ακόμη ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας 1398cc χρησιμοποιείται στα Ford Fiesta, Citroen C3, Peugeot 207, νέο 208. Υπάρχουν πάμπολα ακόμα παραδείγματα που δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που υπάρχουν, παλιά και νέα, είναι κατασκευαστικά ίδια ή έχουν ίδια μηχανικά μέρη.
Καταρχάς έχουμε γυρίσει στα παλιά πέτρινα χρόνια που ένα πάτωμα ήταν για 10 τουλάχιστον μοντέλα,όπως επίσης και ένα μοτέρ,ελέο κόστους.Για ποιά διαφορετικότητα να ομιλούμε.Την διαφορετικότητα του σήματος και της τιμής του προιόντος.Αν άλλαξε το οποιοδήποτε σήμα με ένα άλλο,αν είναι όμορφο,αν είναι στρογγυλό και άλλα τέτοια. Έτσι μόνο διαφορετικότητα δεν θα έχουμε,αλλά μία δήθεν διαφορετικότητα στα λόγια και μόνο. Η opel έχει πάρα πολλά να κερδίσει ειδικά από τους πετρελαιοκινητήρες του group psa,γιατί η συνεργασία με το group fiat δεν είχε αξιόπιστα αποτελέσμα για τον καταναλωτή σε βάθος χρόνου,για αυτό θέλει να απαγκιστρωθεί από αυτήν την συνεργασία.Το group psa από την άλλη δεν έχει να καρπωθεί και πολλά από την συνεργασία εκτός από επιμέρους στοχευμένες κινήσεις.Να έχει μια διασύνδεση με κατά ανατολή μεριά σε θέματα τεχνογωσίας,μεγάλων μοτέρ και περισσότερο σε θέματα πωλήσεων,όπως και κατά δύση κυρίως σε θέματα πωλήσεων,η Αμερική είναι μία σημαντική αγορά για τα προιόντα της. Σαφώς και η μακροπρόθεσμη συνεργασία θα μας δειξει με ασφάλεια και όχι με λόγια το τελικό αποτέλεσμα,αλλά αν δούμε την συνεργασία της opel με την fiat,η fiat είναι ο νικητής στα σημεία. Οι συνεργασίες καλές είναι,αλλά βλέπω να μένουνε και τα αρνητικά που έχει κάθε εταιρεία και σε βάθος χρόνου αυτό να βαρύνουν τον καταναλωτή.Ας δούνε και τον καταναλωτή οι εταιρείες γιατί αν συνεχείσουνε έτσι στο τέλος θα μείνουνε 2-3 μάρκες κατασκευαστών οχημάτων.
Όσο περνάνε τα χρόνια τα αυτοκίνητα γίνονται καλύτερα ναι. Η συνεργασία Peugeot Citroen και GM Opel βοήθησε ώστε με το πέρασμα των χρόνων να γίνουν καλύτερα τα αυτοκίνητα. Αν δεν υπήρχε συνεργασία και δε βοηθούσε η μια εταιρεία την άλλη και λόγω της κρίσης θα υπήρχε πρόβλημα ενώ τώρα είναι όλα καλά.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΕΤΕΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ...ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ,ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΗ ΑΡΕΣΤΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΗΣ...ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ "ΦΑΝ" ΤΗΣ subaru ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΤΗΝ toyοta...ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΟΙΩΘΕ ΑΡΑΓΕ ΟΤΑΝ Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ "ΔΥΔΙΜΟ ΠΑΙΔΙ" ΜΕ ΤΗ "ΜΙΣΙΤΗ" ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΑ?Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΟΝΤΕΛΟ,ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΑΥΤΗΣ...Π.Χ.Η ΝΕΑ lancia thema...ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΤΑΛΙΔΑ?ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ"Ο Χ Ι"!!!