ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τι μπορεί να κάνει απέναντι στον ανταγωνισμό η συνεργασία μεταξύ Peugeot-Citroen και GM-Opel;

Τι μπορεί να κάνει απέναντι στον ανταγωνισμό η συνεργασία μεταξύ Peugeot-Citroen και GM-Opel;

(15/5/2012)

Τι φέρνει μια συνεργασία στην αγορά; Καλύτερα, φτηνότερα ή περισσότερα ίδια αυτοκίνητα; Μπορεί η στενή σχέση μεταξύ Peugeot-Citroen και Opel να φέρει τις μάρκες αυτές εμπρός από τον ανταγωνισμό; Τι λέτε;

Από τη μία το κόστος εξέλιξης αυτοκινήτων φτάνει τα δισεκατομμύρια ευρώ και από την άλλη αν δεν πουλήσεις εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα το χρόνο, δεν παίρνεις τα λεφτά σου πίσω. Όμως για να πετύχεις τόσο υψηλά νούμερα πωλήσεων από μία μάρκα είναι μάλλον δύσκολο. Αντίθετα αν την ίδια έρευνα και εξέλιξη την καρπωθούν περισσότερες από μία μάρκες, όχι μόνο μοιράζονται το κόστος, αλλά μεταξύ τους, έχουν και μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνουν τις υψηλές πωλήσεις που χρειάζεται για να αποσβεστεί το κόστος. Στα πλαίσια αυτής της λογικής η συνεργασία της PSA, δηλαδή του γαλλικού ομίλου που περιλαμβάνει Peugeot και Citroen, και από την άλλη της GM, και ειδικότερα του ευρωπαικού κλάδου της, της Opel, είναι προφανής. Και οι δύο εταιρείες είχαν μέχρι τώρα επιμέρους συνεργασίες σε συγκεκριμένα μοντέλα. Η PSA με την Toyota μοιράζεται τα Peugeto 107/Citreon C1/Toyota Aygo. Με τον όμιλο Fiat συνεργάζονται στα μεγάλα MPV και τα επαγγελματικά, ενώ και στους κινητήρες με τη BMW και τη θυγατρική της Mini. H Opel, εκτός από στενή της συνεργασία με την άλλη εταιρεία του ομίλου, τη Chevrolet, δανείζεται τεχνολογία από την Suzuki για το μικρότερο μοντέλο της, ενώ από την προηγούμενη συνεργασία της με την Fiat αντλεί κινητήρες ντίζελ για όλα της τα μοντέλα. Όμως τόσο η Opel όσο και η PSA έχουν μοντέλα που θέλουν περισσότερες πωλήσεις για να δικαιολογήσουν το κόστος εξέλιξης των αντικαταστατών τους. Έχουν επίσης περισσότερες μονάδες παραγωγής απΆόσες χρειάζονται. Έτσι μεταξύ τους θα συνεργαστούν σε δύο τομείς για αρχή. Τα επόμενα μεγάλα μοντέλα των Γάλλων θα βασιστούν πλέον στην πλατφόρμα του Opel Insignia και θα καλύψουν και τη δυνατότητα παραγωγής του εργοστασίου όπου παράγεται. Αντίστροφα οι Γάλλοι θα εξελίξουν και θα παράγουν το επόμενο Zafira μαζί με τα δικά τους MPV, C4 Picasso και 3008/5008. Στο θέμα των κινητήρων οι δύο εταιρείες αλληλεπικαλύπτονται, ειδικά με το νέο 1,6 τούρμπο που αναμένεται από την Opel με άμεσο ψεκασμό και 200 άλογα, μοτέρ που θα αντικαταστήσει το υπάρχον με τους 180 ίππους και θα έχει 15% χαμηλότερους ρύπους. Στα ντίζελ όμως, οι γάλλοι έχουν γκάμα που οι γερμανοί μπορεί να βρουν ενδιαφέρουσα, ειδικά αν θελήσουν να απαγκιστρωθούν από τους κινητήρες της Fiat. Απέναντί τους Opel και PSA βλέπουν κυρίως τον όμιλο VW με τις τέσσερις βασικές του μάρκες και την Ford. Χωρίς να ξεχνάμε και τις ασιατικές μάρκες, κυρίως την Toyota και Hyundai/Kia αλλά και τη συνεργασία Renault/Nissan.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εσείς πως βλέπετε αυτή τη συνεργασία; Ειδικά δεδομένων των «πολιτισμικών» διαφορών στα αυτοκίνητα των δύο εταιρειών, πιστεύετε πως μια τέτοια συνεργασία θα ενισχύσει το προφίλ των εταιρειών αυτών ή θα το αλλοιώσει;

Πιστεύετε πως οι συνεργασίες μας δίνουν καλύτερα ή και φτηνότερα αυτοκίνητα; Ή αντίθετα πως μας δίνουν όλο και περισσότερα «ίδια» αυτοκίνητα;

Και τέλος βλέπετε πως μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει τόσο την PSA όσο και την Opel που έχουν ανάγκη να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό αν θέλουν να μείνουν στις πρώτες θέσεις;
Autotriti.gr
VW